grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

blomst84

Malene84 skriver:

hehe... det er der mange der tror!!!   http://www.baby-navne.dk/drengenavne/t/Tristan.html

Jeg synes det er det smukkeste navn, og vores sønner bærer det med LÆKKER stil og HØJ status

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

.....

Af navne kan jeg godt lide:

Oliver hvis det skulle være dansk
Jayson hvis det skulle være udenlansk (Y'et giver det sidste pift)

Ellers kan jeg godt lide Madeline, Madison, Angelina, Melody osv.

Ellers synes jeg at det er smag og behag hvad de forskellige kan lide og ikke lide af navne, og det skal der være plads til

Hvis jeg ikke kan lide navnet er det mest fordi at det er kedeligt, eller hvis man forbinder navnet med en person man ikke har lyst til at tænke på .

Anmeld

14. marts 2011

.....

Mut skriver:

Af navne kan jeg godt lide:

Oliver hvis det skulle være dansk
Jayson hvis det skulle være udenlansk (Y'et giver det sidste pift)

Ellers kan jeg godt lide Madeline, Madison, Angelina, Melody osv.

Ellers synes jeg at det er smag og behag hvad de forskellige kan lide og ikke lide af navne, og det skal der være plads til

Hvis jeg ikke kan lide navnet er det mest fordi at det er kedeligt, eller hvis man forbinder navnet med en person man ikke har lyst til at tænke på .

Hjertet skulle ikke være med til sidst

Anmeld

14. marts 2011

Vial

Uden at tråde nogle over tæerne, kan jeg vist godt afsløre, at jeg aldrig ville kalde min søn for Judas. Det navn har virkelig dårlig karma!

De der **nny navne ville jeg heller aldrig vælge.

Anmeld

14. marts 2011

Faith

KaMa skriver:

Uden at tråde nogle over tæerne, kan jeg vist godt afsløre, at jeg aldrig ville kalde min søn for Judas. Det navn har virkelig dårlig karma!

Må man godt kalde sit barn for Judas????

Anmeld

14. marts 2011

DK

Der er mange navne jeg ikke ville drømme om at vælge til mit barn!

Men navne bliver jo som deres "ejer". Så som så mange skriver så hvis det er et dejligt fantastisk barn, så bliver dette barns navn også positivt og sødt! Også selv om det er et navn man inden man mødte barnet ikke kunne lide.

Vi har jo valgt Richard til Bimmeren (Udtalt som poul REICHARDT), altså på dansk! Men navnet duer jo også på engelsk og det er jeg glad for i den internationale verden vi lever i idag!

Jeg ved at mange ikke bryder sig om Richard, men vi ELSKER det! 

Anmeld

14. marts 2011

Dinna88

KaMa skriver:

Haha, i samme dur, så ville jeg aldrig kalde mit barn for Hitler og ville aldrig bruge navnet Stalin

Anmeld

14. marts 2011

blomst84

Eva. skriver:

Hej tøser...I får lige et fælles svar...kan se mange af jer ikke har setd et jeg skrev til en af de andre i denne tråd.

Min mening er baseret på mine oplevelser....mennesker jeg har mødt, børn jeg har været i kontakt med qua min uddannelse og i mit privatliv. Jeg ser en tendens herfra hvor jeg står, i min verden. Jeg siger ikke det er sådan det er, ejheller at det er sådan det er alle steder eller for alle menneske,...what ever...så er det min mening baseret på overstående....og jeg ser ingen grund til uddybe yderligere...

Og hvis nogen tager det personligt...så vil jeg for god ordens skyld lige tilføje, at nej, jeg mener ikke at I herinde som kalder jeres børn for engelske navne ndøvendigvis er i den omtalte gruppe...men jeg ser en tendens, her fra hvor jeg står i min verden som ikke er den her verden, herinde...der har jeg som ingen klasseopdelinger....

Over and out...tilbage til ekamensløsning...den gamle Gardner...

Måske du skulle læse lidt om inklusion/eksklusion, en dygtig mand indenfor det område er Bent Madsen! For med den holdning i din proffession kan du da ubevidst komme til at ekskludere nogen børn eller forældre, der har lav status eller dårlig stil?!

Det er helt fint du har din mening om forskellige navne, men at klassificere alle over en kam, er da i hvert fald ikke noget du lære på din uddannelse, tværtimod! Kig på individet bag og ikke på navnet. 

Bliver da en lille smule bekymret, når du skriver at det er "ok" med de holdninger, fordi sådan er det i din verden... men det pædagoger kan, er da at kunne se udover sin egen verden og ind i andres og anerkende dem for det de er... Om de så hedder Liam Tristan Olga eller Lone er da fuldstændig underordnet, bare DU kan forstå individets verden og støtte det frem i livet!

Men som Axel Honneth beskriver det så pænt... ja hvis man har rod i sin egen verden kan det være svært at anerkende de andres verden!

God eksamens læsning      

Anmeld

14. marts 2011

mama09

sarahb skriver:

Der er utrolig mange navne jeg ikke vil give mine børn, men det er ikke ensbetydende med at jeg synes de er grimme. Ville foreksempel ikke kunne kalde vores søn Tristan som der har været oppe meget herinde, men det er på baggrund af hvem vi som forældre er og kommer fra. (pakistan/danmark) Så skal det passe dertil og det gør Tristan ikke, men jeg synes det er det Fineste navn og synes det er vildt flot.

At skulle hæve sig selv ved at nedgøre andres valg af navne det er simpelhen at synke for lavt. Men jeg har den teori udfra hvad jeg til dagligt oplever, at dem der hæver sig selv på andres bekostninger har brug for det for at kunne stole på sig selv og sine egne valg, at blive bekræftet i at sine egne meninger er Rigtige og det bunder i den grad i super dårligt selvværd.

KLOGE MAMA

Anmeld

14. marts 2011

.....

sarahb skriver:

Der er utrolig mange navne jeg ikke vil give mine børn, men det er ikke ensbetydende med at jeg synes de er grimme. Ville foreksempel ikke kunne kalde vores søn Tristan som der har været oppe meget herinde, men det er på baggrund af hvem vi som forældre er og kommer fra. (pakistan/danmark) Så skal det passe dertil og det gør Tristan ikke, men jeg synes det er det Fineste navn og synes det er vildt flot.

At skulle hæve sig selv ved at nedgøre andres valg af navne det er simpelhen at synke for lavt. Men jeg har den teori udfra hvad jeg til dagligt oplever, at dem der hæver sig selv på andres bekostninger har brug for det for at kunne stole på sig selv og sine egne valg, at blive bekræftet i at sine egne meninger er Rigtige og det bunder i den grad i super dårligt selvværd.

Mig og min kæreste kommer fra Danmark/Armenien, derfor vil vi gerne vælge udenlanske navne til vores børn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.