Eva. skriver:
Hej tøser...I får lige et fælles svar...kan se mange af jer ikke har setd et jeg skrev til en af de andre i denne tråd.
Min mening er baseret på mine oplevelser....mennesker jeg har mødt, børn jeg har været i kontakt med qua min uddannelse og i mit privatliv. Jeg ser en tendens herfra hvor jeg står, i min verden. Jeg siger ikke det er sådan det er, ejheller at det er sådan det er alle steder eller for alle menneske,...what ever...så er det min mening baseret på overstående....og jeg ser ingen grund til uddybe yderligere...
Og hvis nogen tager det personligt...så vil jeg for god ordens skyld lige tilføje, at nej, jeg mener ikke at I herinde som kalder jeres børn for engelske navne ndøvendigvis er i den omtalte gruppe...men jeg ser en tendens, her fra hvor jeg står i min verden som ikke er den her verden, herinde...der har jeg som ingen klasseopdelinger.
...
Over and out...tilbage til ekamensløsning...den gamle Gardner...
Måske du skulle læse lidt om inklusion/eksklusion, en dygtig mand indenfor det område er Bent Madsen! For med den holdning i din proffession kan du da ubevidst komme til at ekskludere nogen børn eller forældre, der har lav status eller dårlig stil?!
Det er helt fint du har din mening om forskellige navne, men at klassificere alle over en kam, er da i hvert fald ikke noget du lære på din uddannelse, tværtimod! Kig på individet bag og ikke på navnet.
Bliver da en lille smule bekymret, når du skriver at det er "ok" med de holdninger, fordi sådan er det i din verden... men det pædagoger kan, er da at kunne se udover sin egen verden og ind i andres og anerkende dem for det de er... Om de så hedder Liam Tristan Olga eller Lone er da fuldstændig underordnet, bare DU kan forstå individets verden og støtte det frem i livet!
Men som Axel Honneth beskriver det så pænt... ja hvis man har rod i sin egen verden kan det være svært at anerkende de andres verden!
God eksamens læsning
Anmeld