"Skal du have en hue?" spurgte hun....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

Kofoed.

Dinna88 skriver:

Nej nej, jeg skrev blot at jeg synes det er lidt akavet. Jeg synes det er ærgeligt, det er det eneste De skulle have udvidet traditionen på en anden måde. 

Men til gengæld synes jeg ikke det er respektløst at de får den, som det er når f.eks. 10. klasse får den eller slagteren, eller hvem ved jeg. Det er brandærgeligt og jeg tager mig selv i at grine af dem om sommeren, uden at det er bevidst. Men jo - det er sgu nok misundelse, haha 

10 klasses kan jeg heller ikke tage særiøst og synes bare den lyserøde er grim (sorry frisøre), hehe.

Man skulle nok have grebet det an på en anden måde, men ja, forsent nu, hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Laulund87

Kofoed33 skriver:

Det er ikke hvem som helst, men det kommer nok snart

Men det hedder studenterhue, så skal det altså være for ALLE studenter (STX, HHX, HTX og HF), ellers skal det have et andet navn, hvis du forstår hvor jeg vil hen.

Men nu hvor muligheden er kommet, synes jeg ikke, at folk skal forbydes muligheden, det er deres valg og synes det er okay.

Nej uddannelserne er jo IKKE på sammen niveau, men det kan være lige så svært for to forskellige, at gennemføre en HG som en STX.

Går forresten i klasse med rigtig mange ordblind, som rigtig gerne vil noget "mere" med deres liv, end at stå i butik, men gymnasiumerne er kun nu i gang med, at lave "special" klasser, hvor man tager højde for ordblind og synes det er mere end på tide. De har jo ikke andre muligheder, så hvorfor må de ikke få en hue?

Hmm huen har ikke noget at gøre med at du har kæmpet, den betyder at man er STX student! Ja mange kæmper for at få en uddannelse og det er flot, men det har bare ikke noget med det at gøre.

Det er min helt klare holdning, og som en anden skriver, en holdning er en holdning. Vi bliver bestemt ikke enige

Min mand er forresten ordblind og skal til at tage uddannelse som anlægsgartner og jeg er skide stolt af ham! Så det er altså ikke fordi jeg er en kold skid, men det har bare ikke noget at gøre med om man har kæmpet eller man er stolt over sin uddannelse.

Anmeld

8. marts 2011

L.J.L

TÆNK at en hue kan skabe så meget debat. Det er en HUE!?

Din studentereksamen bliver da absolut ikke mindre værd fordi der er andre end studenter der får lov at få hue på, jesus christ!?

Ja måtte bare lige ud med det, synes godt nok at nogle folk går lige lovligt meget op i det.

Og til Eva: det var ikke møntet på dig eller dit indlæg

hilsner fra Lise som færdiggjorde sin HF uden en hue, fordi jeg ganske enkelt syntes jeg var for gammel til det

Anmeld

8. marts 2011

Dinna88

Kofoed33 skriver:

10 klasses kan jeg heller ikke tage særiøst og synes bare den lyserøde er grim (sorry frisøre), hehe.

Man skulle nok have grebet det an på en anden måde, men ja, forsent nu, hehe.

"Eeej, skal du ikke have en hue for at have afsluttet børnehaven?" 

Jeg synes bare det er SÅ latterligt, alt det hueri. Og gik jeg ikke på STX, så skulle jeg ikke have en, færdig slut. Men ja, det er jo desværre for sent! Der er jo også penge i det - de huer er SÅ dyre - den dyreste pakke med huen koster for mig næsten 1500 kr! Som de dog tjener penge. 

Og hvad sker der for at de kan få sakse på båndet? Jeg synes at slagterens er sej! En rigtig bowlerhat! Kunne aaaaallleeee de andre ikke også være kreative og finde på noget andet, i stedet for at hapse hapse.. 

Anmeld

8. marts 2011

Kofoed.

Tina&Daniel skriver:

Jamen jeg kan ikke forsvarre det på anden måde. Det er bare sådan jeg er 'opvokset', hvis man kan sige det sådan.

Jeg er ikke en af dem der har oplevet andet jo.

Men som jeg skrev tidligere - lad en holding være en holdning. 

Det er vel noget med, at du er færdig med HGen efter to skole  og derefter skal du så have 2 års praktik før, at du bliver færdig uddannet som butikassistent/kontorassistent. Hvorimod frisør er både skole og pratik, ikke noget med længe hårde skole uger i 2 år.

Det er vel der forskellen er, ikke nødvendigvis, fordi det "skal" betyde noget for om de skal have huer eller ej.

Anmeld

8. marts 2011

Tina&Laura

Kofoed33 skriver:

Det er vel noget med, at du er færdig med HGen efter to skole  og derefter skal du så have 2 års praktik før, at du bliver færdig uddannet som butikassistent/kontorassistent. Hvorimod frisør er både skole og pratik, ikke noget med længe hårde skole uger i 2 år.

Det er vel der forskellen er, ikke nødvendigvis, fordi det "skal" betyde noget for om de skal have huer eller ej.

Ja det er nok meget godt beskrevet.

Anmeld

8. marts 2011

Brams

Er så enig, så enig

Anmeld

8. marts 2011

Kofoed.

Dinna88 skriver:

"Eeej, skal du ikke have en hue for at have afsluttet børnehaven?" 

Jeg synes bare det er SÅ latterligt, alt det hueri. Og gik jeg ikke på STX, så skulle jeg ikke have en, færdig slut. Men ja, det er jo desværre for sent! Der er jo også penge i det - de huer er SÅ dyre - den dyreste pakke med huen koster for mig næsten 1500 kr! Som de dog tjener penge. 

Og hvad sker der for at de kan få sakse på båndet? Jeg synes at slagterens er sej! En rigtig bowlerhat! Kunne aaaaallleeee de andre ikke også være kreative og finde på noget andet, i stedet for at hapse hapse.. 

Viste ikke det med sakse, hehe.

"jo helt sikkert, mine tvillnger skal i hvert fald have en hue når de er færdig med børnehaven og på optog og drikke sig fulde i 14 dage" hehe, må heller stoppe, ved ikke om nogen bliver sure over det

Den er sgu mega sej, overvejer helt og blive slagter.

Jeg ville købe hue, hvis jeg gennemførte en eller anden form for studenteruddannelse, uanset hvilken. Bare ikke ved en HG, jeg synes ikke det er det samme, er meget traditionel, men synes alle HG ovs skal have muligheden, når den nu er kommet.

Øhh, I skulle have kontaktet CLASSMATE, deres billigste standart hue (uden x tilbehør) koster 150, og din hue vil MAX koste 550, da de har det sådan, at man ikke skal få et kæmpe sok og de lave ikke "pakketilbud", da man ikke nødvendigvis vil have alt de x-ting der er i dem. <- ups lidt reklame, hehe.

Anmeld

8. marts 2011

Dinna88

Kofoed33 skriver:

Viste ikke det med sakse, hehe.

"jo helt sikkert, mine tvillnger skal i hvert fald have en hue når de er færdig med børnehaven og på optog og drikke sig fulde i 14 dage" hehe, må heller stoppe, ved ikke om nogen bliver sure over det

Den er sgu mega sej, overvejer helt og blive slagter.

Jeg ville købe hue, hvis jeg gennemførte en eller anden form for studenteruddannelse, uanset hvilken. Bare ikke ved en HG, jeg synes ikke det er det samme, er meget traditionel, men synes alle HG ovs skal have muligheden, når den nu er kommet.

Øhh, I skulle have kontaktet CLASSMATE, deres billigste standart hue (uden x tilbehør) koster 150, og din hue vil MAX koste 550, da de har det sådan, at man ikke skal få et kæmpe sok og de lave ikke "pakketilbud", da man ikke nødvendigvis vil have alt de x-ting der er i dem. <- ups lidt reklame, hehe.

Ej, men hvordan kan man også holde styr på alle de huer der er i dag..

Haha! Jep, det lyder bare som en super idé! Så kan de danse rundt om en statue, eller hvad man nu gør diverse steder også! Slagterens er nemlig mega sej!

Skolen har også tradition for hvem de bruger, så de kom på skolen og målte hoveder osv. Så jeg tog den bare derfra! Jeg fik desværre ikke den sorte hue, fordi den kostede 200 kr mere, men den røde jeg skal have koster også kun 550 Den er organic og alt muligt, mener jeg. det er nemlig vigtigt for mig. Men ja, alle de der sk*de pakkeløsninger og jeg ved ikke hvad. "Få et champagneglas med dit navn graveret for kun 300 kr!" øh nej tak, jeg skal bare have min hue

Anmeld

8. marts 2011

Nadia&Daniel

Dinna88 skriver:

"Man" belønner ikke eleverne, de betaler det hele selv.

Og ja - de kan de ved gud komme med deres egen tradition, i stedet for at hapse andres

Når det kommer til stykket - så overlever studenterne nok af at dele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.