"Skal du have en hue?" spurgte hun....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

Kofoed.

Laulund87 skriver:

En studenterhue er når du bliver student

Så enkelt ser jeg på det, og nej det har virkelig ikke noget at gøre med om man har kæmpet for at få en HG, HH osv for der er man bare ikke student 

Så du mener altså også, at handels studenter ikke fortjener en hue?

Der er 4 typer studenter, almene, tekniske, handels og "hurtig" udgaven.

Men du mener altså det kun er STX (den almene student) der skal have hue? Hvis det er sådan, hvorfor? de andre er ligeså meget studenter som STX'erne er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

SiLiMiMa

Nadia&Daniel skriver:

Sådan har jeg det også

dejligt at vide, at man ikke er den eneste! Hos mig er det nærmest en fobi - sjovt nok har jeg engang (faktisk i hele 7 år) arbejdet som telefon-agent på et call center!!

Anmeld

8. marts 2011

Dinna88

Tina&Daniel skriver:

Arj jeg vil nu sige at de bliver studenter - jeg synes det er helt fair at man bliver belønnet på den måde.

Men kan sagtens være enig i at andre ikke skal have det. Såsom frisører, sosu'er osv..

Øh. Ret mig hvis jeg tager fejl - er HG ikke handelsskolens grundforløb? For så er det da bestemt ikke en studentereksamen

Anmeld

8. marts 2011

Dinna88

Kofoed33 skriver:

Men du mener altså det kun er STX (den almene student) der skal have hue? Hvis det er sådan, hvorfor? de andre er ligeså meget studenter som STX'erne er.

STX er "grundlæggeren" af traditionen, resten er hoppet på med tiden. Derfor er det en smule akavet, synes jeg, at de får deres hue. Ja, de er studenter, men så kan de da i hvert fald starte deres egen tradition, frem for at hapse STX'ernes. Og Ja, lad os få det på bordet, inden folk spørger, jeg er selv STX'er 

Anmeld

8. marts 2011

Tina&Laura

Dinna88 skriver:

Øh. Ret mig hvis jeg tager fejl - er HG ikke handelsskolens grundforløb? For så er det da bestemt ikke en studentereksamen

Aner ikke hvad det står for - men det er jo bare min mening og min opfatning.

Anmeld

8. marts 2011

Dinna88

Tina&Daniel skriver:

Aner ikke hvad det står for - men det er jo bare min mening og min opfatning.

Jamen, er det ikke ren logik at dem der tager en studentereksamen får en studenterhue?

Anmeld

8. marts 2011

M.O.A.R.

Tina&Daniel skriver:

Altså jeg synes det er helt fair at alle ungdomsuddannelser har en hue. Såsom sxt, hg, hf, htx, hhx mm.
For det er alligevel en milepæl og det er virkelig fedt at få en hue som bevis.

Men alle uddannelser, som ender ud med at du er uddannet og kan få job synse jeg bestemt ikke skal have en. 

Så enig!

Anmeld

8. marts 2011

Laulund87

Kofoed33 skriver:

Ja det er præcis det jeg mener. Det var sådan det startede fra begyndelsen med huen og det burde der ikke laves om på

Debatten har været oppe før og den endte træls..Det er ikke for at træde nogen over tæerne og sige at deres uddannelse er mindre værd. Det er bare min holdning at STX'er er de eneste der skal have hue fordi det var sådan det startede. Det var ligesom deres og derfor synes jeg det er respektløst overfor dem, at hvem som helst kan få en hue i dag

Anmeld

8. marts 2011

Dinna88

Laulund87 skriver:

Latterligt er virkelig det eneste jeg har at sige til de huer! Det hører studenterne til og IKKE andre.

Og det har i øvrigt ikke en døjt at gøre med hvor meget man har kæmpet på HG f.eks.

Jeg synes faktisk det er respektløst overfor studenterne..Suk

Jeg er med her.

Anmeld

8. marts 2011

Tina&Laura

Dinna88 skriver:

Jamen, er det ikke ren logik at dem der tager en studentereksamen får en studenterhue?

Jo bestemt, men det er ganske enkelt bare min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.