"Skal du have en hue?" spurgte hun....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

wamse

Jeg vil da have en lilla tørklæde som hue når jeg er færdig med uddannelsen

Ud over det, så må folk folk få de huer de lyster.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Dinna88

Tina&Daniel skriver:

Jo bestemt, men det er ganske enkelt bare min mening.

Fair nok - selvom jeg ikke forstår den

Anmeld

8. marts 2011

Laulund87

Dinna88 skriver:

Jeg er med her.

Anmeld

8. marts 2011

Tina&Laura

Dinna88 skriver:

Fair nok - selvom jeg ikke forstår den

Sådan er vi jo så forskellige ..

Anmeld

8. marts 2011

Siljesmor

Tina&Daniel skriver:

Arj jeg vil nu sige at de bliver studenter - jeg synes det er helt fair at man bliver belønnet på den måde.

Men kan sagtens være enig i at andre ikke skal have det. Såsom frisører, sosu'er osv..

Altså, jeg synes det er en mærkelig holdning du har... Hvorfor er det fair at HG´ere som kæmper sig igennem en eksamen får en hue, men ikke en SOSU eller frisør??? De kan da have kæmpet ligeså meget???

Men bortset fra det, så går jeg ind for "gamle dage" En studentereksamen/gymnasiel uddannelse er pr. defination en eksamen der giver adgang til de højere videregående uddannelser. Og det gør: stx, hf, hhx og htx.

Anmeld

8. marts 2011

Kofoed.

Dinna88 skriver:

STX er "grundlæggeren" af traditionen, resten er hoppet på med tiden. Derfor er det en smule akavet, synes jeg, at de får deres hue. Ja, de er studenter, men så kan de da i hvert fald starte deres egen tradition, frem for at hapse STX'ernes. Og Ja, lad os få det på bordet, inden folk spørger, jeg er selv STX'er 

Super, kan man også høre. Jamen hvis det kun er STX der skal have hue, hvorfor så kalde det studenterhue, det er jo lidt fejl visende, hvis du forstår, så burde det heddee STX hue. ;P

Men det er jo nok misundelse, der er grunden til, at de hapser den, hehe.

Anmeld

8. marts 2011

Tina&Laura

Siljesmor skriver:

Altså, jeg synes det er en mærkelig holdning du har... Hvorfor er det fair at HG´ere som kæmper sig igennem en eksamen får en hue, men ikke en SOSU eller frisør??? De kan da have kæmpet ligeså meget???

Men bortset fra det, så går jeg ind for "gamle dage" En studentereksamen/gymnasiel uddannelse er pr. defination en eksamen der giver adgang til de højere videregående uddannelser. Og det gør: stx, hf, hhx og htx.

Jamen jeg kan ikke forsvarre det på anden måde. Det er bare sådan jeg er 'opvokset', hvis man kan sige det sådan.

Jeg er ikke en af dem der har oplevet andet jo.

Men som jeg skrev tidligere - lad en holding være en holdning. 

Anmeld

8. marts 2011

Dinna88

Kofoed33 skriver:

Super, kan man også høre. Jamen hvis det kun er STX der skal have hue, hvorfor så kalde det studenterhue, det er jo lidt fejl visende, hvis du forstår, så burde det heddee STX hue. ;P

Men det er jo nok misundelse, der er grunden til, at de hapser den, hehe.

Nej nej, jeg skrev blot at jeg synes det er lidt akavet. Jeg synes det er ærgeligt, det er det eneste De skulle have udvidet traditionen på en anden måde. 

Men til gengæld synes jeg ikke det er respektløst at de får den, som det er når f.eks. 10. klasse får den eller slagteren, eller hvem ved jeg. Det er brandærgeligt og jeg tager mig selv i at grine af dem om sommeren, uden at det er bevidst. Men jo - det er sgu nok misundelse, haha 

Anmeld

8. marts 2011

Kofoed.

Laulund87 skriver:

Ja det er præcis det jeg mener. Det var sådan det startede fra begyndelsen med huen og det burde der ikke laves om på

Debatten har været oppe før og den endte træls..Det er ikke for at træde nogen over tæerne og sige at deres uddannelse er mindre værd. Det er bare min holdning at STX'er er de eneste der skal have hue fordi det var sådan det startede. Det var ligesom deres og derfor synes jeg det er respektløst overfor dem, at hvem som helst kan få en hue i dag

Det er ikke hvem som helst, men det kommer nok snart

Men det hedder studenterhue, så skal det altså være for ALLE studenter (STX, HHX, HTX og HF), ellers skal det have et andet navn, hvis du forstår hvor jeg vil hen.

Men nu hvor muligheden er kommet, synes jeg ikke, at folk skal forbydes muligheden, det er deres valg og synes det er okay.

Nej uddannelserne er jo IKKE på sammen niveau, men det kan være lige så svært for to forskellige, at gennemføre en HG som en STX.

Går forresten i klasse med rigtig mange ordblind, som rigtig gerne vil noget "mere" med deres liv, end at stå i butik, men gymnasiumerne er kun nu i gang med, at lave "special" klasser, hvor man tager højde for ordblind og synes det er mere end på tide. De har jo ikke andre muligheder, så hvorfor må de ikke få en hue?

Anmeld

8. marts 2011

Siljesmor

Dinna88 skriver:

STX er "grundlæggeren" af traditionen, resten er hoppet på med tiden. Derfor er det en smule akavet, synes jeg, at de får deres hue. Ja, de er studenter, men så kan de da i hvert fald starte deres egen tradition, frem for at hapse STX'ernes. Og Ja, lad os få det på bordet, inden folk spørger, jeg er selv STX'er 

STX var den første uddannelse der blev indført i 1856, de andre gymnasiele uddannelser kom først til i 70´erne, så de har ligesom ikke haft mulighed for at være med fra starten af... Og hvorfor skal disse uddannelser ikke have samme muligheder som STX´en bare fordi de blev "indført for sent" hvis du forstår hvad jeg mener?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.