Jeg kan sige med sikkerhed, at vi ikke lever i overflod. Jeg tænker meget over hvad jeg handler ind. Laver madplan og ser mig om efter de gode tilbud. Men tænker at der må være kommet nogle udgifter på budgetten, som jeg ikke har fået ført på. Min datters transport hiver tænder ud, da jeg ene og alene står for den. Hendes far vil ikke - selv om retten har besluttet det - betale til transporten. Jeg kunne måske godt finde mig et billigere sted at bo, og har også forsøgt. Men som det ser ud kan jeg kun spare ca 500 kr om måned da lejligheder i mit område er svære at opdrive og prisen er så derefter. Deroveni vil jeg gøre alt for ikke at flytte. Min datter er blevet flyttet nok rundt med i hendes relative korte liv, så vil gøre alt (evt tage endnu et bijob) for at blive boende.
Jeg har heldigvis et godt netværk, og det kan godt være at jeg i en periode, skal spise hos mine forældre og spare lidt penge på den konto. Min veninde som også er enlig mor har forslået at vi kan have en fælles mad dag og dermed spare lidt penge, det kunne jeg også tage i mod. Tror måske også at det er julen og min datters fødselsdag der rammer lidt nu. Så håber da meget at skattepengene er med til at give mig en ny start og så vil jeg som Caroline foreslår, skrive alt ned jeg køber, så jeg kan se, om jeg køber noget vi ikke har brug for (er stoppet med at købe sodavand, da jeg fandt ud af at vi brugte ca 70 kr om ugen på det - og det kan sagtens undværes)
Tak for jeres gode råd, jeg tager dem til mig. Men jeg går altså ikke og kaster penge om mig, som nogen måske tror. Jeg er meget økonomisk anlagt, også derfor det rammer mig så hårdt, at jeg allerede nu har minus. For ark, kan ikke klare, at jeg ikke har styr på det, når jeg nu er vant til at have. det.
Anmeld