Den 8. og allerede i minus :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

Aves.

Åhh, det er sgu en af mine kæpheste det her...at være enligmor og tjene penge, så sidder man ikke så godt i det...samfundet betaler de fattiges børn...og de kvinder der ikke koster samfundet penge, som selv tjener deres penge de får stort set intet..ikke at jeg mener det er samfundets problem at forsørge vores børn...så ja, fædrene burde tage deres del, højt eller lavlønnet.

Hvor er det synd for dig du skal sidde så hårdt i det...føler mig sgu noget priviligeret i forhold til...stakkels dig...Har du et netværk der kan hjælpe jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Eva. skriver:

Åhh, det er sgu en af mine kæpheste det her...at være enligmor og tjene penge, så sidder man ikke så godt i det...samfundet betaler de fattiges børn...og de kvinder der ikke koster samfundet penge, som selv tjener deres penge de får stort set intet..ikke at jeg mener det er samfundets problem at forsørge vores børn...så ja, fædrene burde tage deres del, højt eller lavlønnet.

Hvor er det synd for dig du skal sidde så hårdt i det...føler mig sgu noget priviligeret i forhold til...stakkels dig...Har du et netværk der kan hjælpe jer?

forstår ikke hvad du mener eva... mener du at enlige mødre ikke får nok hjælp?

det synes jeg da bestemt vi gør, det er vel bare at holde styr på ens økonomi, eller

Anmeld

8. marts 2011

Bambii

Anonym skriver:

Åh hvor jeg dog synes den økonomi er hård. Vi skriver kun den 8. og min konto er allerede i minus. Jeg arbejder fuldtid og lidt til. Har en ok løn, får ca udbetalt 16.500 kr. Har arbejde ved siden af, men alligevel hænger det bare ikke sammen. Synes ikke jeg har overforbrug, men har en lejlighed der koster 6500 kr om måneden. Får ca 500 i boligstøtte, så altså en husleje på 6000 kr. Jeg betaler 700 kr til SFO Mobiltelefon og internet bliver betalt af min arbejdsgiver. Jeg betaler 1500 kr af på et lån jeg har fra min skilsmisse. Så jeg forstå bare ikke, hvordan min økonomi kan være så dårlig Øv øv hvor er det trist. Heligvis får jeg lidt penge tilbage i skat. Håber det kan rette lidt op på det, så jeg ikke i ender i minus hver måned den 8.

Ja sorry for mit negativ indlæg, skulle vist bare lige af med det. Synes det er hårdt til tider at være enlig mor men en økonomi der åbenbart ikke hænger sammen trods alt mit arbejde.

Jeg kan 100% godt forstå dig..

Min kæreste og jeg havde det på samme måde..

Men vi fik et møde i banken, hvor vi fik lavet vores budget, alt kom ind på budgettet.. selv pengene til mad og så får vi et bestemt beløb sat på en madkonto hver uge, for ellers bruger vi også vores penge i løbet af den første uge om måneden.. Nu er det første måned vi køre med det nye system med madkonto, indtil videre går det super godt

Anmeld

8. marts 2011

Aves.

mor-til-vanessa skriver:

forstår ikke hvad du mener eva... mener du at enlige mødre ikke får nok hjælp?

det synes jeg da bestemt vi gør, det er vel bare at holde styr på ens økonomi, eller

Enlie mødre får ikke mange tilskud...enlige lavtlønnede mødre får mange tilskud.

Hvis du tjener en ok løn, så er det eneste du får ved to børn, 3600kr hver tredje måned...modsat mig der får 3300 kri boligsikring, betalt pasning som vel let løber op i mange penge især med små børn.

Jeg mener ikke det er samfundet der skal betale for feks pasning og jeg mener ikke de kvinder som faktisk har taget en udd. og har en god indkomst skal lide under det...det burde være forældrenes ansvar såvel økonomisk som omsorgsmæssigt at tage vare på deres børn.

Så jeg kan ikke svare entydigt ja eller nej på dit spørgsmål..jeg mener der er en skævvridning...

Anmeld

8. marts 2011

Anonym trådstarter

Fabienne skriver:

Ja du må da have lidt af et (over) forbrug når du ikke ved hvad der bliver af de resterende 8300,- om måneden??

Du må da også have flere udgifter, forsikringer mm??

Ja jeg har forsikringer, licens, transportudgift til job og til min datter når hun skal på samvær hos far. Fagforening.

Anmeld

8. marts 2011

mor-til-vanessa

Eva. skriver:

Enlie mødre får ikke mange tilskud...enlige lavtlønnede mødre får mange tilskud.

Hvis du tjener en ok løn, så er det eneste du får ved to børn, 3600kr hver tredje måned...modsat mig der får 3300 kri boligsikring, betalt pasning som vel let løber op i mange penge især med små børn.

Jeg mener ikke det er samfundet der skal betale for feks pasning og jeg mener ikke de kvinder som faktisk har taget en udd. og har en god indkomst skal lide under det...det burde være forældrenes ansvar såvel økonomisk som omsorgsmæssigt at tage vare på deres børn.

Så jeg kan ikke svare entydigt ja eller nej på dit spørgsmål..jeg mener der er en skævvridning...

men alle enlige får vel det ekstraordinære børnetilskud (det hver 3.md) eller har jeg misforstået det også. 

jeg synes bare vi får gode tillæg. selvfølgelig skal man ikke have boligsikring og betalt instutision hvis man selv tjener masser af penge. synes da det er fint der er en grænse

nu er jeg selv enlig på su, og kan ikke arbejde, så jeg har 8600 udbetalt, og af det skal jeg betale regninger af. når de er betalt er der ikke meget tilbage. hvis jeg havde dobbelt så mange penge ville jeg jo nærmest være rig.

Anmeld

8. marts 2011

Aves.

mor-til-vanessa skriver:

men alle enlige får vel det ekstraordinære børnetilskud (det hver 3.md) eller har jeg misforstået det også. 

jeg synes bare vi får gode tillæg. selvfølgelig skal man ikke have boligsikring og betalt instutision hvis man selv tjener masser af penge. synes da det er fint der er en grænse

nu er jeg selv enlig på su, og kan ikke arbejde, så jeg har 8600 udbetalt, og af det skal jeg betale regninger af. når de er betalt er der ikke meget tilbage. hvis jeg havde dobbelt så mange penge ville jeg jo nærmest være rig.

Det er det eneste du får...intet andet...alt det andet er fordi du er lavtlønnet...så det der sker for en som ts og mange andre er at de faktisk har mindre at leve for end en på feks kh...fordi de skal ud og tjene mange penge for at betale børnepasning og leje...jeg synes det er skævt...og synd for kvinder som ts.

Anmeld

8. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg kan sige med sikkerhed, at vi ikke lever i overflod. Jeg tænker meget over hvad jeg handler ind. Laver madplan og ser mig om efter de gode tilbud. Men tænker at der må være kommet nogle udgifter på budgetten, som jeg ikke har fået ført på. Min datters transport hiver tænder ud, da jeg ene og alene står for den. Hendes far vil ikke - selv om retten har besluttet det - betale til transporten. Jeg kunne måske godt finde mig et billigere sted at bo, og har også forsøgt. Men som det ser ud kan jeg kun spare ca 500 kr om måned da lejligheder i mit område er svære at opdrive og prisen er så derefter. Deroveni vil jeg gøre alt for ikke at flytte. Min datter er blevet flyttet nok rundt med i hendes relative korte liv, så vil gøre alt (evt tage endnu et bijob) for at blive boende.

Jeg har heldigvis et godt netværk, og det kan godt være at jeg i en periode, skal spise hos mine forældre og spare lidt penge på den konto. Min veninde som også er enlig mor har forslået at vi kan have en fælles mad dag og dermed spare lidt penge, det kunne jeg også tage i mod. Tror måske også at det er julen og min datters fødselsdag der rammer lidt nu. Så håber da meget at skattepengene er med til at give mig en ny start og så vil jeg som Caroline foreslår, skrive alt ned jeg køber, så jeg kan se, om jeg køber noget vi ikke har brug for (er stoppet med at købe sodavand, da jeg fandt ud af at vi brugte ca 70 kr om ugen på det - og det kan sagtens undværes)

Tak for jeres gode råd, jeg tager dem til mig. Men jeg går altså ikke og kaster penge om mig, som nogen måske tror. Jeg er meget økonomisk anlagt, også derfor det rammer mig så hårdt, at jeg allerede nu har minus. For ark, kan ikke klare, at jeg ikke har styr på det, når jeg nu er vant til at have. det.

Anmeld

8. marts 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Det er det eneste du får...intet andet...alt det andet er fordi du er lavtlønnet...så det der sker for en som ts og mange andre er at de faktisk har mindre at leve for end en på feks kh...fordi de skal ud og tjene mange penge for at betale børnepasning og leje...jeg synes det er skævt...og synd for kvinder som ts.

Det er nemlig rigtig Eva. Da jeg gik på dagpenge i en kort periode, havde jeg et større rådighedsbelø end jeg har nu, grundet boligstøtte og 100% fripladstilskud.

Anmeld

8. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

Det er nemlig rigtig Eva. Da jeg gik på dagpenge i en kort periode, havde jeg et større rådighedsbelø end jeg har nu, grundet boligstøtte og 100% fripladstilskud.

Præcis....og det er da fuldstændig latterligt...det er da i hvert fald ikke motiverende...når man i forvejen er ophængt som enlig forældre, fuldtidsjob og mindre til rådighed...det er til grin,. Der burde da være en fordel ved at kunne og ville noget. Men det ser ikke ud til at være tilfældet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.