Shit! har lige testet positiv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

Diana...

Eva. skriver:

ej, det er sgu da også bare uheldigt...

Ja det synes vi og lægerne også de mener bestemt at der vil komme flere aborter af det så det er endnu en rigtig træls beslutning vores kære regering har taget. Men som lægen sagde når/hvis der kommer ny regering bliver det valg nok hurtigt pillet fra igen så det håber vi. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Laulund87

DAs mor skriver:

Det er jeg også meget uenig i! Der kan da være 100 andre grunde

Har lige citeret DK i mens "I alle" har skrevet - det ramte nemlig så godt

VI er kommet frem til at vi ikke skal have det - jeg har tid ved lægen på mandag...

Jeg kan virkelig godt forstå din beslutning da jeg, som sagt, har stået der og valgte som dig.

Det skal nok gå alt sammen og nu skal det bare overståes

Anmeld

3. marts 2011

Diana...

DAs mor skriver:

Helt ok.. Den side af det har jeg ikke lige tænkt på, så fint du spørger

Tak  Håber du er OK med det hele og du skrive bare hvis du har brug for at snakke 

Anmeld

3. marts 2011

Lolli

DAs mor skriver:

Tak for dit svar - det ramte helt rigtigt

Jeg har snakket med min læge i dag og skal derned mandag: så bestiller vi tid til abort (når det selvfølgelig lige er blevet bekræftet at jeg er gravid - selvom jeg ikke er i tvivl). Hun sagde det samme som du siger: at man skal se på det man har nu og vurdere hvad et nyt familiemedlem ville gøre - vil det gøre det værre eller bedre. Og hun kender mig og min historie rigtigt godt og sagde at hun synes det lød som den helt rigtige beslutning!

Og vi er kommet frem til at det vil gøre det værre... Adam kommer max til at være 14 mdr (alt, alt for lille!) Jeg ville skulle have ham hjemme sammen med den nye for at det skal kunne løbe rundt når jeg kom på (barsels)dagpenge engang... Af "mindre" bekymringer er der så også at vi ville også skulle flytte i nær fremtid og have ny bil - det er der ikke lige penge til

Summa sumarum er: Jeg er glad for min familie som den er nu! Så selvom jeg ikke bryder mig om tanken om at skulle "på briksen" er det bare det bedste for os!

Og så foreslog min læge i øvrigt at jeg fik sat en spiral op i samme forbindelse - da jeg sagde vi i ihvert fald skulle finde på noget andet end p-piller, for dem stoler jeg ikke på mere...

Dejligt at i har fået taget en beslutning. Kan virkelig godt forstå jeres valg. Kan ikke sige hvad jeg selv ville have gjort, men tror nu det havde været det samme. Og ja DK skriver det bare rigtig godt! Håber alt kommer til at gå som det skal og vær ikke bange for at bede om hjælp bagefter, hvis det tager hårdt på dig. KÆMPE KRAM!

Anmeld

3. marts 2011

Lolli

Diana... skriver:

Ok ja for jeg tog 10 kg på på p-piller sidst og det var jeg bare mega ked af og denne gang har jeg tabt så meget at jeg kun er 3 kg fra min normal vægt og jeg VIL ikke tage på igen så vi var faktisk blevet enig om at manden skulle have snittet men det koster så lige 8000 det har vi så ikke råd til. Men havde nemlig hørt man tog på af den så det ville jeg ikke. Men det kan da godt være vi lige skal tage den op til overvejelse igen. 

Er det ikke noget med at det er billigere i det private? Vi har nemlig også snakket om det, da vi heller ikke skal have flere. Men en operation er også bare så drastisk synes jeg.

Anmeld

3. marts 2011

Diana...

Lolli skriver:

Er det ikke noget med at det er billigere i det private? Vi har nemlig også snakket om det, da vi heller ikke skal have flere. Men en operation er også bare så drastisk synes jeg.

Åhh det ved jeg da ikke men det er da klart noget der skal undersøges så. 

Anmeld

3. marts 2011

Brams

DAs mor skriver:

DET VAR SÅ MENINGEN DET SKULLE HAVE VÆRET ANONYMT... Hmmm....

Ved ikke om jeg skal grine eller græde... Har en dreng på 4 og en dreng fra september sidste år (!!!), og har sagt jeg ikke skal have flere... Men nu er der altså "noget" indeni mig...

Jeg HAR taget p-piller - alle sammen! Men har ikke fået mens her i "pausen" og har derfor taget en test her til aften; stregen kom med det samme - så jeg er ikke i tvivl om at den er der!

Jeg har bare lyst til at tude - men det skifter imellem at være tanken om et barn og en abort... Begge dele er uoverskuelige lige nu

Jeg har haft en SA - det var bare det mest forfærdlige jeg har oplevet! Jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal gøre...

Nøj - noget l***

Kæmpe stort kan se I har taget Jeres beslutning som helt sikkert er den rigtige for Jer.

Personligt kunne jeg aldrig få en abort. Vi har brugt 12 år på at få vores smukke Lærkemus og jeg ville være SÅ lykkelig hvis der pludselig "dumpede" en lille ny ind  Men sådan er vores situationer jo så forskellige, bliver bare så trist fordi jeg altid tænker, at det barn ville jeg gerne have haft

Synes det er super modigt af Jer at tage beslutningen og ønsker Jer alt held og lykke.

Anmeld

3. marts 2011

SussieThyssen

DAs mor skriver:

Du mener altså at den eneste grund til at få en abort er helbredsproblemer?!

Selvfølgelig kan der også være andre vægtige problemer, som fx dårlige sociale forhold, meget ung, psykiske problemer og den slags. Men hvis man ellers er en normal og velfungerende familie med ok økonomi så absolut nej.
Abort er ikke bare noget man får, fordi at man synes, man ikke vil have et barn mere eller fordi det ikke passer tidsmæssigt.
Jeg har selv fået to provokerede aborter og ved hvor ufatteligt ondt det gør, og jeg tænker ofte på mine 2 ufødte og har i grunden aldrig tilgivet mig selv, selvom der ikke var noget valg dengang.

Anmeld

3. marts 2011

SussieThyssen

DAs mor skriver:

Det er dejligt at høre fra nogen der har været igennem det samme og ikke har fortrudt det! Jeg har aldrig villet have børn meget tæt på hinanden - synes simpelthen det er synd for den største, men så stod jeg lige pludseligt med den test... Men har sundet mig nu - og er helt afklaret med at det ikke skal være!

Men jeg er nu lidt spændt på den spiral - kan man mærke den på nogen måde???

Held og lykke med det

Anmeld

3. marts 2011

Rockertand

SussieThyssen skriver:

Selvfølgelig kan der også være andre vægtige problemer, som fx dårlige sociale forhold, meget ung, psykiske problemer og den slags. Men hvis man ellers er en normal og velfungerende familie med ok økonomi så absolut nej.
Abort er ikke bare noget man får, fordi at man synes, man ikke vil have et barn mere eller fordi det ikke passer tidsmæssigt.
Jeg har selv fået to provokerede aborter og ved hvor ufatteligt ondt det gør, og jeg tænker ofte på mine 2 ufødte og har i grunden aldrig tilgivet mig selv, selvom der ikke var noget valg dengang.

ENIG.

Jeg har børn i samme alder som trådstarter (faktisk ret præcist) - og jeg ville klart få barnet - og jeg er endda alenemor i hverdagene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.