Shit! har lige testet positiv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2011

DK

Jeg tror også jeg havde valgt en abort! Men som du selv siger er det noget helt andet når man først er i situationen. Så er det ikke nemt at være skråsikker!

Men i alt fald kæmpe kæmpe kram til dig! Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at tage til lægen, så du kan finde ud af hvor lang tid du har at løbe på! Der er jo stor forskel på aborten om du er i uge 5 eller 11 (eller det ville der nok være for mig!)

Man skal huske at tænke på hvordan resten af ens familie ville få det med en lille ny. Ville det bringe mere glæde end bøvl? Det lyder måske hårdt, men hvis det hele ville ramle med en mere, så vil det da bare være så synd for de to dejlige børn i allerede har! Altså det jeg prøver at siger er at der jo også skal tages hensyn til de børn er ER i verden nu, og ikke kun det der kan komme, som lige nu sikkert kun er celler der deler sig og ikke mere end det! Du virker som en med overskud der godt kunne klare at få en mere. Men om man har lyst og om det er det bedste samlet set for din/jeres lille familie, det må i jo finde ud af! Og det er i mine øjne bestemt ikke forkert at vægte familie-lykken højest! Så må i bare finde ud af om den bliver højest med eller uden en ekstra!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

LinLin

SussieThyssen skriver:

Først får du et knus.
Og så skal du/I prøve at tænke disse tanker igennem:
Er der en fysisk grund til at du ikke skulle have en mere?
Er der altså helbredsproblemer? Nej?
Ok altså kan det ikke give nogen grund til abort.
og
Måske er der en mening med, at endnu en lille guldklump har meldt sin ankomst.
Tænk på det.
Ja, det ER hårdt at få to lige oven i hinanden, men ikke desto mindre, hvis I ellers har det godt...økonomien er så nogenlunde, I er glade for hinanden, jamen så har I jo egentligt både hjerte og husrum til en lille gave fra himlen mere.
Tænk de lyse tanker og tag en dag ad gangen og vælg så med hjertet.

Kærligst
Sussie

Du mener altså at den eneste grund til at få en abort er helbredsproblemer?!

Anmeld

3. marts 2011

Ranarupta

DAs mor skriver:

DET VAR SÅ MENINGEN DET SKULLE HAVE VÆRET ANONYMT... Hmmm....

Ved ikke om jeg skal grine eller græde... Har en dreng på 4 og en dreng fra september sidste år (!!!), og har sagt jeg ikke skal have flere... Men nu er der altså "noget" indeni mig...

Jeg HAR taget p-piller - alle sammen! Men har ikke fået mens her i "pausen" og har derfor taget en test her til aften; stregen kom med det samme - så jeg er ikke i tvivl om at den er der!

Jeg har bare lyst til at tude - men det skifter imellem at være tanken om et barn og en abort... Begge dele er uoverskuelige lige nu

Jeg har haft en SA - det var bare det mest forfærdlige jeg har oplevet! Jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal gøre...

Nøj - noget l***

Åha altså...

Det er sgu noget af en situation at havne i...
Jeg aner ikke, hvad jeg selv ville have gjort. Har tænkt frem og tilbage, men er ikke blevet klogere...

Som DK skriver, så ville jeg også se på resten af familien - men det gør du jo sikkert også!

Siger din mavefornemmelse dig noget som helst? Eller drukner det i chokket?

Jeg håber, at du finder en løsning, som du har det godt med.
Og lad være med at lytte til evt. kommentarer, som kan gøre dig ked af det eller vred.
Det er jo ikke din skyld, at du pludselig står med de to streger...

Stort kram herfra!!   

Anmeld

3. marts 2011

Laulund87

DAs mor skriver:

Du mener altså at den eneste grund til at få en abort er helbredsproblemer?!

Nu blander jeg mig lige, for det mener jeg bestemt ikke! Du skal gøre hvad  Du finder rigtigt, og det vil så være det  helt rigtige, uanset hvad du vælger!

Som DK så klogt skriver, husk de børn du har i forvejen når du beslutter dig

Anmeld

3. marts 2011

Ranarupta

DK skriver:

Jeg tror også jeg havde valgt en abort! Men som du selv siger er det noget helt andet når man først er i situationen. Så er det ikke nemt at være skråsikker!

Men i alt fald kæmpe kæmpe kram til dig! Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at tage til lægen, så du kan finde ud af hvor lang tid du har at løbe på! Der er jo stor forskel på aborten om du er i uge 5 eller 11 (eller det ville der nok være for mig!)

Man skal huske at tænke på hvordan resten af ens familie ville få det med en lille ny. Ville det bringe mere glæde end bøvl? Det lyder måske hårdt, men hvis det hele ville ramle med en mere, så vil det da bare være så synd for de to dejlige børn i allerede har! Altså det jeg prøver at siger er at der jo også skal tages hensyn til de børn er ER i verden nu, og ikke kun det der kan komme, som lige nu sikkert kun er celler der deler sig og ikke mere end det! Du virker som en med overskud der godt kunne klare at få en mere. Men om man har lyst og om det er det bedste samlet set for din/jeres lille familie, det må i jo finde ud af! Og det er i mine øjne bestemt ikke forkert at vægte familie-lykken højest! Så må i bare finde ud af om den bliver højest med eller uden en ekstra!

Anmeld

3. marts 2011

Aves.

DK skriver:

Så enig.

Og jeg har stået der og valgte en abort for det var det bedste for os der var der i forvejen.

Anmeld

3. marts 2011

twinboys

Et lille tillykke skal du altså have, ja hvis nu du bestemmer dig for at beholde det men klart også en svær beslutning for dig så her et varmt klem...

Jeg håber du vælger det rigtige for jer..

Majbritt

Anmeld

3. marts 2011

LinLin

DK skriver:

Tak for dit svar - det ramte helt rigtigt

Jeg har snakket med min læge i dag og skal derned mandag: så bestiller vi tid til abort (når det selvfølgelig lige er blevet bekræftet at jeg er gravid - selvom jeg ikke er i tvivl). Hun sagde det samme som du siger: at man skal se på det man har nu og vurdere hvad et nyt familiemedlem ville gøre - vil det gøre det værre eller bedre. Og hun kender mig og min historie rigtigt godt og sagde at hun synes det lød som den helt rigtige beslutning!

Og vi er kommet frem til at det vil gøre det værre... Adam kommer max til at være 14 mdr (alt, alt for lille!) Jeg ville skulle have ham hjemme sammen med den nye for at det skal kunne løbe rundt når jeg kom på (barsels)dagpenge engang... Af "mindre" bekymringer er der så også at vi ville også skulle flytte i nær fremtid og have ny bil - det er der ikke lige penge til

Summa sumarum er: Jeg er glad for min familie som den er nu! Så selvom jeg ikke bryder mig om tanken om at skulle "på briksen" er det bare det bedste for os!

Og så foreslog min læge i øvrigt at jeg fik sat en spiral op i samme forbindelse - da jeg sagde vi i ihvert fald skulle finde på noget andet end p-piller, for dem stoler jeg ikke på mere...

Anmeld

3. marts 2011

Aves.

DAs mor skriver:

Tak for dit svar - det ramte helt rigtigt

Jeg har snakket med min læge i dag og skal derned mandag: så bestiller vi tid til abort (når det selvfølgelig lige er blevet bekræftet at jeg er gravid - selvom jeg ikke er i tvivl). Hun sagde det samme som du siger: at man skal se på det man har nu og vurdere hvad et nyt familiemedlem ville gøre - vil det gøre det værre eller bedre. Og hun kender mig og min historie rigtigt godt og sagde at hun synes det lød som den helt rigtige beslutning!

Og vi er kommet frem til at det vil gøre det værre... Adam kommer max til at være 14 mdr (alt, alt for lille!) Jeg ville skulle have ham hjemme sammen med den nye for at det skal kunne løbe rundt når jeg kom på (barsels)dagpenge engang... Af "mindre" bekymringer er der så også at vi ville også skulle flytte i nær fremtid og have ny bil - det er der ikke lige penge til

Summa sumarum er: Jeg er glad for min familie som den er nu! Så selvom jeg ikke bryder mig om tanken om at skulle "på briksen" er det bare det bedste for os!

Og så foreslog min læge i øvrigt at jeg fik sat en spiral op i samme forbindelse - da jeg sagde vi i ihvert fald skulle finde på noget andet end p-piller, for dem stoler jeg ikke på mere...

Jeg kan så godt forstå jeres valg....og valgte selv det samme. Af de samme grunde som dine og jeg har ikke fortrudt en eneste gang. Der var ikke plads og rum til en mere dengang. Vi fik dog en mere efter et par år, men der var situationen noget andet.

Nå, men ville ikke så meget...andet end bare at sige at jeg har fuld forståelse, ikke at det betyder noget for dig...men ja..du forstår.

Jeg fik selv sat en spiral op og den var jeg glad for.

VH

Anmeld

3. marts 2011

LinLin

Laulund87 skriver:

Nu blander jeg mig lige, for det mener jeg bestemt ikke! Du skal gøre hvad  Du finder rigtigt, og det vil så være det  helt rigtige, uanset hvad du vælger!

Som DK så klogt skriver, husk de børn du har i forvejen når du beslutter dig

Det er jeg også meget uenig i! Der kan da være 100 andre grunde

Har lige citeret DK i mens "I alle" har skrevet - det ramte nemlig så godt

VI er kommet frem til at vi ikke skal have det - jeg har tid ved lægen på mandag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.