DK skriver:
Jeg tror også jeg havde valgt en abort! Men som du selv siger er det noget helt andet når man først er i situationen. Så er det ikke nemt at være skråsikker!
Men i alt fald kæmpe kæmpe kram til dig! Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at tage til lægen, så du kan finde ud af hvor lang tid du har at løbe på! Der er jo stor forskel på aborten om du er i uge 5 eller 11 (eller det ville der nok være for mig!)
Man skal huske at tænke på hvordan resten af ens familie ville få det med en lille ny. Ville det bringe mere glæde end bøvl? Det lyder måske hårdt, men hvis det hele ville ramle med en mere, så vil det da bare være så synd for de to dejlige børn i allerede har! Altså det jeg prøver at siger er at der jo også skal tages hensyn til de børn er ER i verden nu, og ikke kun det der kan komme, som lige nu sikkert kun er celler der deler sig og ikke mere end det! Du virker som en med overskud der godt kunne klare at få en mere. Men om man har lyst og om det er det bedste samlet set for din/jeres lille familie, det må i jo finde ud af! Og det er i mine øjne bestemt ikke forkert at vægte familie-lykken højest! Så må i bare finde ud af om den bliver højest med eller uden en ekstra!

Tak for dit svar - det ramte helt rigtigt 
Jeg har snakket med min læge i dag og skal derned mandag: så bestiller vi tid til abort (når det selvfølgelig lige er blevet bekræftet at jeg er gravid - selvom jeg ikke er i tvivl). Hun sagde det samme som du siger: at man skal se på det man har nu og vurdere hvad et nyt familiemedlem ville gøre - vil det gøre det værre eller bedre. Og hun kender mig og min historie rigtigt godt og sagde at hun synes det lød som den helt rigtige beslutning!
Og vi er kommet frem til at det vil gøre det værre... Adam kommer max til at være 14 mdr (alt, alt for lille!) Jeg ville skulle have ham hjemme sammen med den nye for at det skal kunne løbe rundt når jeg kom på (barsels)dagpenge engang... Af "mindre" bekymringer er der så også at vi ville også skulle flytte i nær fremtid og have ny bil - det er der ikke lige penge til 
Summa sumarum er: Jeg er glad for min familie som den er nu! Så selvom jeg ikke bryder mig om tanken om at skulle "på briksen" er det bare det bedste for os!
Og så foreslog min læge i øvrigt at jeg fik sat en spiral op i samme forbindelse - da jeg sagde vi i ihvert fald skulle finde på noget andet end p-piller, for dem stoler jeg ikke på mere...
Anmeld