Shit! har lige testet positiv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

Vidunderligeunger

Kære TS.

Nu er tråden læst igennem, og jeg synes f..... det er stærkt gået, at du tager en sådan beslutning! det er jeg ikke sikker på jeg selv havde nosser til, så stor respekt for det. Og ja, som andre skriver du var jo på p-piller fordi I ikke skulle have flere børn, så jeg kan godt forstå dig. ville ikke andet end "snakke de andre efter munden" og så give dig et stort kram! 

og så synes jeg du skal tage de kommentarer du ikke kan bruge til noget og lukke øjnene for, for i sådanne situationer kan man (jeg selv i hvert fald) godt have tendens til at huske de "ikke brugbare" svar og glemme de mere brugbare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Åhh, sussie...synes dælme den udtalelse er malplaceret i den her tråd..

Da jeg skrev dette svar, var det som svar på et spørgsmål fra ts, som jeg ikke ved hvornår hun har skrevet, da jeg ikke har været på siden i går, og jeg kun lige var ganske kort inde og se om der lå nogle beskeder. Derfor har jeg ikke læst tråden igennem, men kun forholdt mig til et spørgsmål fra TS selv og ikke til tråden.

SÅ nej, jeg finder det ikke malplaceret, da det er og bliver min holdning og kun er givet i forlængelse af snakken, der var oppe i går og fra FØR TS har besluttet sig.
Og uanset hvad, så ville jeg havde givet dette svar.

Anmeld

3. marts 2011

SussieThyssen

DAs mor skriver:

Sådan ser jeg overhovedet ikke på det - som du har kunnet læse dig frem til...

Nej..det ved jeg jo nu..og jeg skrev jo så også et indlæg efter og ønskede dig held og lykke med din beslutning..det er jo dit liv og din beslutning, og så er der ikke mere til det 

Anmeld

3. marts 2011

LinLin

BlyViol skriver:

Kære TS.

Nu er tråden læst igennem, og jeg synes f..... det er stærkt gået, at du tager en sådan beslutning! det er jeg ikke sikker på jeg selv havde nosser til, så stor respekt for det. Og ja, som andre skriver du var jo på p-piller fordi I ikke skulle have flere børn, så jeg kan godt forstå dig. ville ikke andet end "snakke de andre efter munden" og så give dig et stort kram! 

og så synes jeg du skal tage de kommentarer du ikke kan bruge til noget og lukke øjnene for, for i sådanne situationer kan man (jeg selv i hvert fald) godt have tendens til at huske de "ikke brugbare" svar og glemme de mere brugbare

Jeg er ked af at jeg har været nødt til at tage beslutning, men som jeg har skrevet før så er det simpelthen det bedste for min familie - og så er den ikke længere

De "negative" kommentarer tager jeg ikke til mig - jeg er 26 år, har to børn, uddannelse, i det hele taget været igennem "mit" allerede, så jeg er ikke SÅ påvirkelig  Heldigvis

Anmeld

3. marts 2011

LinLin

Carina1977 skriver:

Jeg vil ønske jer alt det bedste.....jeg ved det har været en svær beslutning for jer. Det er jo ikke noget man gør for sjovt, men noget der er blevet tænkt godt og grundigt igennem og talt godt igennem

Der vil selvfølgelig altid være nogen, der har det svært med jeres beslutning. Netop pga. de har svært ved at få børn, har aborteret eller noget helt tredje. men som du selv skriver, så må i se bort fra det, og tage jeres helt egen beslutning. I kan dælme heller ikke gøre for, hvad der sker for andre.....så det bør der da ikke tages hensyn til.

Jeg har lige været igenne en MA, men jeg kan da stadig godt forstå jeres beslutning. I havde valgt at i ikke ville have flere børn. i havde beskyttet jer, og alligevel blev du gravid. Så må man tage den beslutning, der er rigtig for en selv.

Jeg ønsker jer alt det bedste fremover

Jeg har selv været igennem MA, hvor jeg fik stikpiller - det var helt forfærdeligt (er ked du også har oplevet det ) Men det er en hel anden situation - det var jo et ønsket barn...

Jeg tager mig heller ikke af om nogen synes det er forkert at gøre - de er ikke mig og der er ingen herinde der kender mig i virkeligheden og kan sige hvad der er rigtigt eller forkert for os

i øvrigt for at du snart bliver gravid igen

Anmeld

3. marts 2011

LinLin

Dorthe1986 skriver:

Først og fremmest, sikke en træls situation at stå i

Når det så er sagt er det godt at i har fundet den rette løsning for jeres familie

Jeg er selv en af dem, der har svært ved at få børn, men kan sagtens forstå jeres valg Det behøver nemlig ikke kun være pga. helbreddet eller andre problemer, der skal ligge til grund for en abort. Man er jo også nødt til at se på om det overhovedet vil være gavnligt for familien... I jeres situation vil det jo lige pludselig kræve en masse forandringer, såsom at i skulle flytte have ny bil og ikke at glemme jer som familie. Og selvom grunden "kun" er at det ikke passer ind tidsmæssigt osv, jamen så er det jo også en vigtig grund - for man er jo altså nødt til at have overskuddet til endnu en lille

Men ja det er godt at i har fundet den løsning, der passer jer bedst! Uanset hvad grunden er

Der kan for  mig at se være 1000-vis af lige gyldige (ikke "ligegyldige" ) grunde til at få abort! Jeg tror faktisk vi ville gå fra hinanden hvis vi fik en til nu - der ville simpelthen ikke være noget overskud overhovedet

Jeg kan godt forstå at det må være hårdt for barnløse at høre om frivillig abort når I kæmper for at blive gravide, men det er "man" simpelthen nødt til at lade være med at tænke på/tage sig af (øv hvor det lyder koldt... )

Anmeld

3. marts 2011

Dorthe1986

DAs mor skriver:

Der kan for  mig at se være 1000-vis af lige gyldige (ikke "ligegyldige" ) grunde til at få abort! Jeg tror faktisk vi ville gå fra hinanden hvis vi fik en til nu - der ville simpelthen ikke være noget overskud overhovedet

Jeg kan godt forstå at det må være hårdt for barnløse at høre om frivillig abort når I kæmper for at blive gravide, men det er "man" simpelthen nødt til at lade være med at tænke på/tage sig af (øv hvor det lyder koldt... )

Jamen jeg giver dig fuldstændig ret

Jeg kan heller ikke se, hvad det skulle hjælpe barnløse, at tænke på dem i sådan en situation. Altså hvad skulle det hjælpe mig, at en vælger abort fra?

Så ja når man kommer til sådan en situation, så er det kun en selv og ens nærmeste, man skal tænke på

Anmeld

3. marts 2011

LinLin

Dorthe1986 skriver:

Jamen jeg giver dig fuldstændig ret

Jeg kan heller ikke se, hvad det skulle hjælpe barnløse, at tænke på dem i sådan en situation. Altså hvad skulle det hjælpe mig, at en vælger abort fra?

Så ja når man kommer til sådan en situation, så er det kun en selv og ens nærmeste, man skal tænke på

Det er man nødt til

Men du er gravid nu kan jeg se - dejligt for jer!

Anmeld

3. marts 2011

sweet

DAs mor skriver:

nu har jeg selv tabt flere gange... og selvfølgelig er det første da jeg tænker "nååå en lille spire gid det var mig"... men jeg forstår dig godt alligevel og syntes det er helt okay i har taget det valg...

det er jo op til jer hvad i kan overskue osv... og du har jo også i god tro beskyttet dig fordi i ikke ville have flere børn.. det er jo ikke din skyld beskyttelsen ikke har virket...

Anmeld

3. marts 2011

Dorthe1986

DAs mor skriver:

Det er man nødt til

Men du er gravid nu kan jeg se - dejligt for jer!

Ja det er super dejligt

Vi havde vænnet os til tanken at vi nok skulle i behandling, men så lige pludselig så var den der, efter jeg havde tabt mig og sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.