Er i sarte med madgriseri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

Laulund87

lisesp83 skriver:

NEJ her er vi ikke sarte med mad grisseri.. Tværtimod.. Hvordan skal de ellers lære det?

Og i jeres tilfælde er det da såå fedt, at Maria vil spise, svineri eller ej søde. Hop op og fald ned på de dumme kommentarer.

Her er min lille buttede pige, med hendes lækre leverdejs mad.. Ud over ALT.. .. ( det endte ihvertfald ud over det hele)

Nårh hvor er hun dejlig med den mad!

Tak for de opløftende ord..Ja hvordan skal de ellers lære det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Laulund87

bullerbassen skriver:

Her er Silas inde i en periode hvor han ikke vil spise, hvis han ikke selv må.

Så nu spiser han selv, i starten vendte han skeen på hovedet så det hele røg af. Men igår morges spiste han alt havregrøden alene og nu vender skeen rigtigt ( men få undtagelser )

Og vi startede i sidste uge - så ja det sviner men bare ungen  får nået mad. Så er jeg lige glad.

Det er da en stor sejr hvis hun vil spise selv, pyt med svineriet , det bliver hurtigt bedre. De skal jo lige lære det

Jamen du har helt ret! Bare der kommer mad i maven

At 50% ligger overalt er ligemeget

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Henri84 skriver:

Her får de lov til at spise som de vil Elias har også i perioder spiseproblemer, og så er jeg sådan set fløjtende ligeglad med om han spiser med fingrene eller gaffel, bare han spiser lidt
Alberte skal jo stadig lære det her med at spise selv, og hun får også lov

Hvor er hun køn!

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

serinasmor skriver:

kunne ikke lade være

billeder siger bare SÅ meget mere end ord

Jamen hvor er det nogle herlige billeder det der!

Det er nøjagtig sådan Maria sidder med maden

Anmeld

1. marts 2011

Brams

Laulund87 skriver:

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

Super fantastisk at hun spiser og så skidt da være med at det tager længere tid at gøre rent bagefter. 1. prioritet må da klart være at hun spiser så kan alt det andet vente.

Desuden synes jeg slet ikke det ser slemt ud på billedet

Hjemme hos os får Lærke også lov at sidde med maden (næsten) som hun vil. Hun spiser og leger med maden og på den måde udforsker hun det, hun skal have ind i munden - det ville jeg da også gøre hvis jeg ikke vidste hvad det var

Godt gået!

Anmeld

1. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Det er altså virkelig underligt

Meget...

0-5½ mdr blev han fuld ammet på faste tider.

5½-8 mdr; opstart på grød, mos mm og senere alm mad mm. Alle slags grød- mos blev afprøvet - med det svar fra sp at det nok skulle komme. 

8-30 mdr; alm mad.

Så fra han var 9 mdr har han stort set hold sin vægt. Hans max vægt har været 10.8 - men ellers ligger han mellem 9,7 og 10,4 kg

han havde samme vægt ved både 1 og 2 års undersøgelsen. 

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Brams skriver:

Super fantastisk at hun spiser og så skidt da være med at det tager længere tid at gøre rent bagefter. 1. prioritet må da klart være at hun spiser så kan alt det andet vente.

Desuden synes jeg slet ikke det ser slemt ud på billedet

Hjemme hos os får Lærke også lov at sidde med maden (næsten) som hun vil. Hun spiser og leger med maden og på den måde udforsker hun det, hun skal have ind i munden - det ville jeg da også gøre hvis jeg ikke vidste hvad det var

Godt gået!

Tusind tak! Hun er også lige begyndt på billedet så det bliver MEGET værre Vi lader hende også bare gøre nøjagtig som hun vil. De andre billeder der er lagt ind i tråden, viser bare at det er det rigtige

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Mor til Frederic skriver:

Meget...

0-5½ mdr blev han fuld ammet på faste tider.

5½-8 mdr; opstart på grød, mos mm og senere alm mad mm. Alle slags grød- mos blev afprøvet - med det svar fra sp at det nok skulle komme. 

8-30 mdr; alm mad.

Så fra han var 9 mdr har han stort set hold sin vægt. Hans max vægt har været 10.8 - men ellers ligger han mellem 9,7 og 10,4 kg

han havde samme vægt ved både 1 og 2 års undersøgelsen. 

Han ser også bare så glad ud på det billede..Hvad pokker er der dog sket derefter?? Øv det er ikke nemt

Anmeld

1. marts 2011

otlitrom

Vær glad for I har knækket koden for Jeres smukke lille datter, og så prøv at blæs på de pædagoger, der åbenbart er lidt mad-snask-forskrækkede!

Det med ske og gaffel skal hun nok få lært. Lige nu synes jeg bare hun skal hygge sig!

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

kitty skriver:

Vær glad for I har knækket koden for Jeres smukke lille datter, og så prøv at blæs på de pædagoger, der åbenbart er lidt mad-snask-forskrækkede!

Det med ske og gaffel skal hun nok få lært. Lige nu synes jeg bare hun skal hygge sig!

Tusind tak søde Kitty

Det er også det vi er kommet frem til Bare hun ikke får en idé om at lave om på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.