Er i sarte med madgriseri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

quar20

Laulund87 skriver:

Haha ja måske er det derfor

Dejligt at man kan få noget støtte herinde, kan man altid regne med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Laulund87 skriver:

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

børn skal svine når de spiser... hi hi... i det tilfælde er det ikke et spørgsmål om at være uopdragen! det eneste der er formålet, er at få mad i munden og ned, og hvor der handles der spildes

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Ni-ko-li-ne skriver:

børn skal svine når de spiser... hi hi... i det tilfælde er det ikke et spørgsmål om at være uopdragen! det eneste der er formålet, er at få mad i munden og ned, og hvor der handles der spildes

Så enkelt kan det siges

Anmeld

1. marts 2011

smokin

Laulund87 skriver:

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

hihi lidt sart er man vel altid? Ej, jeg lader for det meste også Malou stikke fingrene ned i maden, men ofte resulterer det blot i en masse masen imellem fingrene og der kommer ikke rigtig noget ned i maven.. Hun er også ganske flittig til at dele ud til hendes private støvsugere (hundene) Så for det meste styrer jeg skeen hvis det er sovs, yoghurt, eller andet der kan mases godt og grundigt - eller puttes i håret.... 

Hun styrer dog fuldstændig selv rugbrød, kiks, frugt, fignestænger og alt det der.. 

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Zette skriver:

hihi lidt sart er man vel altid? Ej, jeg lader for det meste også Malou stikke fingrene ned i maden, men ofte resulterer det blot i en masse masen imellem fingrene og der kommer ikke rigtig noget ned i maven.. Hun er også ganske flittig til at dele ud til hendes private støvsugere (hundene) Så for det meste styrer jeg skeen hvis det er sovs, yoghurt, eller andet der kan mases godt og grundigt - eller puttes i håret.... 

Hun styrer dog fuldstændig selv rugbrød, kiks, frugt, fignestænger og alt det der.. 

Åh ja Maria synes også det er mega sjovt at fodre hunden, som underligt nok står klar

Hun vil også rigtig gerne made os og hvis hun er rigtig sød, tager hun da maden ud af munden for at dele..Bliver stikfornærmet hvis vi siger nej tak..Suk

Anmeld

1. marts 2011

smokin

Laulund87 skriver:

Åh ja Maria synes også det er mega sjovt at fodre hunden, som underligt nok står klar

Hun vil også rigtig gerne made os og hvis hun er rigtig sød, tager hun da maden ud af munden for at dele..Bliver stikfornærmet hvis vi siger nej tak..Suk

Ja når vores bliver bedt om at gå væk, så betyder det i deres ører en tur rundt om bordet... så har jeg jo været væk  

Anmeld

1. marts 2011

qp

Laulund87 skriver:

Hvad tænker i?

Jeg tror ikk du skal lægge så meget i ordene "Øv det var træls" for hvad skulle de ellers sige når du selv kommer med "et men"?

ALLE børn sviner når de er ved, at lære at spise - andet ville være underligt. Og jeg er sikker på, at en anden pædagog måske ville have taklet situationen anderledes - pædagoger er jo også forskellige mennesker og kan godt komme til, at give en "uheldig" udmelding som vi forældre jo har det med, at gå og gennemanalysere

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Zette skriver:

Ja når vores bliver bedt om at gå væk, så betyder det i deres ører en tur rundt om bordet... så har jeg jo været væk  

ja lige nøjagtig!

Og Maria glor på mig som om hun siger; "Øv mor, vi havde det lige så sjovt"

Anmeld

1. marts 2011

NinaNymannMadsen

Laulund87 skriver:

Ja det er helt ok at det tager tid, måske lang tid

ja. hun tager den tid hun tager. så længe hun bare tager det i hendes tempo så hun selv kan følge med og ikk bliver tvunget til noget jo.

det jo en enormt skridt hun har taget siden jeg så jer i sommers. så det er bare rigtig flot

Anmeld

1. marts 2011

Dictes mor

Laulund87 skriver:

Hvad tænker i?

Hvad var det for en kommentar, træls??? Det er da ikke træls, det er da fantastisk. Ja det kan da godt være, at det sviner nu, men det betyder at hun spiser, hun har det sjovt med at spise, og får et godt og sundt forhold til mad, og ja ja, så sviner det lidt, men hun lærer hurtigere at spise pænt, end hvis hun ikke får lov at prøve selv. Jeg synes, at det er fantastisk, og hvor er hun bare dygtig selv at spise med ske. Jeg synes, da at hun er vildt dygtig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.