Er i sarte med madgriseri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.824 visninger
126 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Laulund87

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er bare super flot og fantastisk, at hun spiser. Det er da fuldstændig ligemeget, at hun spilder og griser. Det har mine to også gjort og Lina gør det også indindmellem. Men er det ikke bare det som følger med når man får børn

Dejligt billede

Anmeld

28. februar 2011

Nybagt mor

Jamen altså hvad er det for en kommentar at komme med...

Kan kun sige at de skal være glade for at de ikke har min Marius Emil på deres stue så. Hans griseri kan se meget værre ud end det din pige leverer dér

Anmeld

28. februar 2011

Noneother

Jeg synes at det er alletiders. Min bedste venindes søster har 4, og med de 2 mindste lod hun dem klare det selv næsten fra de kunne sidde selv.

Hun sagde at det var et kæmpe svineri, men til gengæld kunne de spise pænt da de fyldte et år. så

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

MoarHvidovre skriver:

Det er bare super flot og fantastisk, at hun spiser. Det er da fuldstændig ligemeget, at hun spilder og griser. Det har mine to også gjort og Lina gør det også indindmellem. Men er det ikke bare det som følger med når man får børn

Dejligt billede

Præcis sådan jeg tænker! Men vildt at de siger sådan i en VUGGESTUE

Tak

Anmeld

28. februar 2011

SHERO

Laulund87 skriver:

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

Du skal gøre det som det fungere for dit barn, længere er den ikke, så må pædagogerne altså indordne sig! Har selv en søn der har rigtig mange madproblemer og er undervægtig, og jeg gør det samme, må virkelig sidde på hænderne for det er et værre svineri, men så længe han spiser så kan jeg leve med resten. Det er heldigvis ikke et problem at spise i dagplejen, der spiser han som en mand når der er andre børn, det er primært hjemme han er en brokrøv..

Hold du bare fast i at det vigtige er hun spiser, ikke hvor meget hun sviner!

Anmeld

28. februar 2011

LinLin

Det var da også en mærkelig kommentar fra en pædagog til en forælder - specielt når barnet har haft svært ved at spise

Hun skal jo lære det Bare fortsæt med at lade hende "svine" - hun skal nok lære at styre ske og gaffel bedre med tiden

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

Nybagt mor skriver:

Jamen altså hvad er det for en kommentar at komme med...

Kan kun sige at de skal være glade for at de ikke har min Marius Emil på deres stue så. Hans griseri kan se meget værre ud end det din pige leverer dér

Hehe det kan såmænd også se meget værre ud, hun er lige startet på billedet

Bare trist hvis hun ikke må det i vs

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

Noneother skriver:

Jeg synes at det er alletiders. Min bedste venindes søster har 4, og med de 2 mindste lod hun dem klare det selv næsten fra de kunne sidde selv.

Hun sagde at det var et kæmpe svineri, men til gengæld kunne de spise pænt da de fyldte et år. så

Det lyder jo skønt og så føler man da det er det rigtige

Anmeld

28. februar 2011

Bellinda89

Det er da helt fantastisk at hun spiser , pyt med svineriet , det kan vaskes

Min pige ville heller ike spise i en periode , men nu hygger hun sig fint med at spise selv , både med ske gaffel & self fingrene  

Det blir også til et værre svineri når hun er færdig med at spise , men hva fa'en.. Så længe hun er mæt , så er jeg glad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.