Er i sarte med madgriseri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Laulund87

He he, syntes det er en sej smiley - uden bestik...

Glad for at jeg kan hjælpe...

Det er bare så rigtigt...

'Jamen han griser jo og vores dreng skal ikke se ham spise sådan - for vores er lige stoppet med det. Og han er jo stor nok til at spise med gaffel...'

Arg... Jeres dreng vejer så også lige 4 kg mere end han burde, så luk lige numsen i tak... 

Den værste laved svigermor under nytår's maden. Frederic og jonathan (2 mdr yngre fætter) sad i hver deres bord ende, jeg sad på den ene side af frederic og svigermor på den anden. 

Jonathan skovler som sædvanlig bare ind - dertil han str - og frederic sidder blot og stikker i hans, spiser trods alt lidt flütes. Svigermot kigger først på freder's tallerken og så fætter's og siger højlydt; Ej jonathan hvor spiser du bare SÅ flot og SÅ meget, du HAR jo spist ALLE dine kartofler med sovs...

SUK... Som om frederic ikke har nogen ører vel? Han kigger på svigermor, så hans tallerken og går bare helt istå. Han lægger det stykke flütes han havde og sender mig et såret blik, samtidig med han skubber sin tallerken væk.. Han spiste ikke mere den aften, hverken is - slik mm.

Kunne have slået hende ned med tipstang altså...

Åh jeg får helt ondt i maven på Frederics vegne Fandme ikke i orden! Jeg ville nærmest kalde det psykisk terror på ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Åh jeg får helt ondt i maven på Frederics vegne Fandme ikke i orden! Jeg ville nærmest kalde det psykisk terror på ham.

Sådan er svigermor bare - hele tiden. jo mere splid hun kan skabe des bedre.

Hun har bare ikke fattet at jo oftere hun gør det - des mere skubber hun os væk...

Og det var velvidene jo lige efter han var indlagt i 5 dage med spiseproblemer. De har aldrig besøgt os under hans indlæggelser, for sivgermor har nok i sig selv...

Men det var hårdt, både at høre ordene - men det værste var frederic's øjne, de sagde mere end ord...

Anmeld

28. februar 2011

jannebjerre

Mor til Frederic skriver:

Hun har bare ikke fattet at jo oftere hun gør det - des mere skubber hun os væk...

Og det var velvidene jo lige efter han var indlagt i 5 dage med spiseproblemer. De har aldrig besøgt os under hans indlæggelser, for sivgermor har nok i sig selv...

Men det var hårdt, både at høre ordene - men det værste var frederic's øjne, de sagde mere end ord...

Anmeld

28. februar 2011

serinasmor

taget i betragtning af at hun ikke plejer at få lov selv så synes jeg faktisk slet ikke hun sviner

Serina har jo nærmest ALDRIG villet mades. Så vi har stået i samme dillema bare på et meget tidligere tidspunkt ... jeg er HELT klart FOR svineri det giver mad i maven (og på gulvet og på tøjet og i håret)  men til gengæld har man en glad datter der spiser ... og STORT - i morges spiste hun SELV sin havregrød MED SKE(havde selv skeen i hånden og brugte den præcis som vi andre gør det) ... havde vi udelukkende madet hende var det ikke sket i en alder af snart 14 mdr .. det givr altså også motorisk udvikling

så lad hende bare svine  .. så længe noget også ryger ind i munden så er vi glade mødre...

man vænner sig til svineriet

en overgang opdagede vi at have fået den vane, at for at tjekke hvor meget serina havde spist kiggede vi først på gulvet så i hagesmækken og derefter på tallerkenen

serinasmor

Anmeld

28. februar 2011

jannebjerre skriver:

hun har heller ikke været her siden...

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

Mor til Frederic skriver:

Det kan hun sgu ikke være bekendt! Tænk ikke at besøge ham på sygehuset..

Han gør det jo ikke for at være på tværs. Der er jo noget galt når man ikke spiser.

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

serinasmor skriver:

taget i betragtning af at hun ikke plejer at få lov selv så synes jeg faktisk slet ikke hun sviner

Serina har jo nærmest ALDRIG villet mades. Så vi har stået i samme dillema bare på et meget tidligere tidspunkt ... jeg er HELT klart FOR svineri det giver mad i maven (og på gulvet og på tøjet og i håret)  men til gengæld har man en glad datter der spiser ... og STORT - i morges spiste hun SELV sin havregrød MED SKE(havde selv skeen i hånden og brugte den præcis som vi andre gør det) ... havde vi udelukkende madet hende var det ikke sket i en alder af snart 14 mdr .. det givr altså også motorisk udvikling

så lad hende bare svine  .. så længe noget også ryger ind i munden så er vi glade mødre...

man vænner sig til svineriet

en overgang opdagede vi at have fået den vane, at for at tjekke hvor meget serina havde spist kiggede vi først på gulvet så i hagesmækken og derefter på tallerkenen

serinasmor

Hun er heller ikke gået i gang endnu på billedet

Det må være vejen frem at lade dem svine i lange baner

Anmeld

28. februar 2011

K&S

Laulund87 skriver:

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

Du skal da bare glemme den stupide kommentar og glæde dig over at Maria spiser  det er jo trods alt det vigtigste...!

Herhjemme siger vi :

"Jo mere det sviner, jo bedre smager det/har det smagt"

Anmeld

28. februar 2011

oo

altsåe...udfra billedet så sviner Søren mere end Maria når han spiser jeg synes du skal holde fast i din stolthedsfølelse!!!! for det ER da så eeeeviiiiiigt ligegyldigt om hun sviner mere end gennemsnittet når bare hun spiser! og JA, hun skal nok lærer at håndtere ske og mad og det hele, lige nu skal hun bare holde fokus på, at håndtere at spise

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87 skriver:

Det kan hun sgu ikke være bekendt! Tænk ikke at besøge ham på sygehuset..

Han gør det jo ikke for at være på tværs. Der er jo noget galt når man ikke spiser.

Tja. stort set hele manden's familie bor også her i fredericia, så det var ikke fordi der er så laaangt til kolding igen.

Nope. de holder sig væk, de kommer heller ikke bagefter. Og med den opførsel de har - går det nok også. Har ikke savnet dem og ved at han har sine 'reserve bedster' ude på mit arbejde. De elsker ham, som deres eget og de kom ud på barsels afd med et sand gave regn dagen efter han var kommet ud... De skulle ud at se den kommende auto redder.

Hvorimod mine forældre gik helt i panik da vi ikke svared på mobilen den dag han skulle ud. De var jo af gode grunde slukket og gemt, da han skulle ud ved pks.

Så de started bil og ræsed hele vejen fra sønderjylland og til kolding...

Hverken jeg eller Freder har gavn af sådan en svigermor/ farmor... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.