Er i sarte med madgriseri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Jeg tror slet ikke han mærker sulten længere. Maven vænner sig jo rimelig hurtigt til ikke at få mad. Puha jeg synes det er hårdt når vi har vores at døje med her, men tænk at sidde i jeres situation ved hvert måltid

nej det tror jeg aldrig han har gjort...

Spurgte jo allerede ind til det da vi lå på barsels afd. for der sov han 7-9 timer uden at vågne. Han har aldrig vågnet og bare være ked pga sult - derfor jeg laved faste amme tider. For nogle dage var han 'nede' at få blot 3 amninger om dagen.

Troed i start at det var mig der var noget galt med og min mælk. Så tog det ret nært at han ikke ville have ved mig, flaske og sut kunne vi ikke få ham til at tage.

Og så ellers levet på at både sp og lægen sagde at det nok skulle komme - vi skulle bare vente og se...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Frk. Himmelblå

Laulund87 skriver:

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

Hvor skønt at hun spiser! 

Lyder lidt som min dejlige pige på 17 mdr..

Og jeg synes afgjort, du gør det helt rigtige!  Forarget kan man blive, hvis voksne er nogle grisebasser. Ikke små børn. Aldrig i livet.

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Astasmor skriver:

ja. hun tager den tid hun tager. så længe hun bare tager det i hendes tempo så hun selv kan følge med og ikk bliver tvunget til noget jo.

det jo en enormt skridt hun har taget siden jeg så jer i sommers. så det er bare rigtig flot

Ja et stort skridt

Anmeld

1. marts 2011

Corn

Herhjemme har de altid fået noget af maden til at "spise selv" og så jeg har en ekstra portion, til at "fylde efter" med, så der også kommer lidt indenbords....

Så det sviner, men kun en overgang, de bliver hurtigt hamrende dygtige, fordi øvelse gør mester

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Dictes mor skriver:

Hvad var det for en kommentar, træls??? Det er da ikke træls, det er da fantastisk. Ja det kan da godt være, at det sviner nu, men det betyder at hun spiser, hun har det sjovt med at spise, og får et godt og sundt forhold til mad, og ja ja, så sviner det lidt, men hun lærer hurtigere at spise pænt, end hvis hun ikke får lov at prøve selv. Jeg synes, at det er fantastisk, og hvor er hun bare dygtig selv at spise med ske. Jeg synes, da at hun er vildt dygtig!

Tusind tak for de søde ord

Vi er også rigtig stolte af hende og hun får lov til at svine

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

SeptemberBaby skriver:

Hvor skønt at hun spiser! 

Lyder lidt som min dejlige pige på 17 mdr..

Og jeg synes afgjort, du gør det helt rigtige!  Forarget kan man blive, hvis voksne er nogle grisebasser. Ikke små børn. Aldrig i livet.

Tak! Nej vel, man bliver da ikke forarget over små børn der lærer at spise?

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Macaab skriver:

Herhjemme har de altid fået noget af maden til at "spise selv" og så jeg har en ekstra portion, til at "fylde efter" med, så der også kommer lidt indenbords....

Så det sviner, men kun en overgang, de bliver hurtigt hamrende dygtige, fordi øvelse gør mester

Desværre vil hun slet ikke at vi blander os Kan selv, vil selv

Men det går jo nok også over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.