Er i sarte med madgriseri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

K&S

Laulund87 skriver:

Det er et motto jeg kan li'

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Brams

Laulund87 skriver:

Tusind tak! Hun er også lige begyndt på billedet så det bliver MEGET værre Vi lader hende også bare gøre nøjagtig som hun vil. De andre billeder der er lagt ind i tråden, viser bare at det er det rigtige

Helt sikkert

Anmeld

1. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Han ser også bare så glad ud på det billede..Hvad pokker er der dog sket derefter?? Øv det er ikke nemt

Han er skam stadig en glad dreng. Bare ikke når det gælder mad....

Da han var mindre var det en smule lettere at lokke/snyde en te skefuld grød end nu.

8 ud af 10 måltider er det; jeg vil ikke have noget - jeg vil ikke have mad - jeg vil ikke smage på det osv. allerede mens vi laver det.

Mor; Freder kom vi skal spise, kan du ikke lige tage de kartofler du vil have? (for at få ham 'lokket' til bordet)

Freder; Nej mor, jeg vil ikke have noget.

Mor; så tager jeg din stol at sidde på.

Freder; ja - må du gerne mor. (øv, den virker ellers nogle gange)

Mor; Freder? mor spiser altså dine grønsager.

Freder; ja gør du bare det mor - jeg vil ikke have noget, er ikke sulten.

Mor; Freder jeg vil gerne at du smager på dine kartofler - så må du få dessert bag efter.

Freder: Jeg er lige glad - jeg vil ikke have dessert - jeg vil ikke have mad.

Mor; Freder, selvom du ikke vil have noget, vil vi gerne at du sidder ved bordet.

Freder; ja mor (sætter sig op og skubber tallerken væk)

Anmeld

1. marts 2011

Zafir

Laulund87 skriver:

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

Jeg er kun sart i forhold til makrel Jeg ELSKER makrel, når jeg er sulten, men børn smurt ind i makrel... BVADR. Så det fik Idun KUN når hun skulle i bad og uden tøj på hehe...
Det blir det samme med Frigg

Anmeld

1. marts 2011

NinaNymannMadsen

så længe hun da bare spiser så det da lige meget om hun grisser. det kan gøres rent igen og er hun slev smurt ind kan hun også vaskes jo. og det samme gælder tøj og det hele.

det er da bare super skønt hun spiser noget når der har været problemer med det jo.
i kan da kun være stolte over at hun vil, og det med at styre skeen det kommer jo hen af vejen når hun bliver ældre.
asta kan heller ikke helt finde ud af det med at bruge hverken ske eller gaffel, så vi har også en masse grissen der hjemme, og mad på gulvet og det hele.

Anmeld

1. marts 2011

<3

Laulund87 skriver:

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

Det der er da bare ingenting! Kan slet ikke forstå at der er nogen der vil brokke sig over det.

Sikke nogle klaphatte!

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Mor til Frederic skriver:

Han er skam stadig en glad dreng. Bare ikke når det gælder mad....

Da han var mindre var det en smule lettere at lokke/snyde en te skefuld grød end nu.

8 ud af 10 måltider er det; jeg vil ikke have noget - jeg vil ikke have mad - jeg vil ikke smage på det osv. allerede mens vi laver det.

Mor; Freder kom vi skal spise, kan du ikke lige tage de kartofler du vil have? (for at få ham 'lokket' til bordet)

Freder; Nej mor, jeg vil ikke have noget.

Mor; så tager jeg din stol at sidde på.

Freder; ja - må du gerne mor. (øv, den virker ellers nogle gange)

Mor; Freder? mor spiser altså dine grønsager.

Freder; ja gør du bare det mor - jeg vil ikke have noget, er ikke sulten.

Mor; Freder jeg vil gerne at du smager på dine kartofler - så må du få dessert bag efter.

Freder: Jeg er lige glad - jeg vil ikke have dessert - jeg vil ikke have mad.

Mor; Freder, selvom du ikke vil have noget, vil vi gerne at du sidder ved bordet.

Freder; ja mor (sætter sig op og skubber tallerken væk)

Jeg tror slet ikke han mærker sulten længere. Maven vænner sig jo rimelig hurtigt til ikke at få mad. Puha jeg synes det er hårdt når vi har vores at døje med her, men tænk at sidde i jeres situation ved hvert måltid

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Zafir skriver:

Jeg er kun sart i forhold til makrel Jeg ELSKER makrel, når jeg er sulten, men børn smurt ind i makrel... BVADR. Så det fik Idun KUN når hun skulle i bad og uden tøj på hehe...
Det blir det samme med Frigg

Haha det minder mig om min søster da hun var lille.

Hun ELSKEDE makrel og min mor hadede det Hun fik virkelig også den helt store rengøring når hun var færdig

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Astasmor skriver:

så længe hun da bare spiser så det da lige meget om hun grisser. det kan gøres rent igen og er hun slev smurt ind kan hun også vaskes jo. og det samme gælder tøj og det hele.

det er da bare super skønt hun spiser noget når der har været problemer med det jo.
i kan da kun være stolte over at hun vil, og det med at styre skeen det kommer jo hen af vejen når hun bliver ældre.
asta kan heller ikke helt finde ud af det med at bruge hverken ske eller gaffel, så vi har også en masse grissen der hjemme, og mad på gulvet og det hele.

Ja det er det vigtigste at hun spiser og vaskemaskinen er jo opfundet

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

Kirle skriver:

Det der er da bare ingenting! Kan slet ikke forstå at der er nogen der vil brokke sig over det.

Sikke nogle klaphatte!

Nej hun er lige begyndt på billedet, det var et heldigt øjeblik jeg tog billedet

Jeg forstår heller ikke at det skal være træls at hun spiser sådan Jeg har sgu aldrig hørt om børn der ikke skulle øve sig først

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.