Er i sarte med madgriseri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

nogle gamle billeder fra aug '09... 

sådan skal man bare have lov at sidde...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Laulund87

K&S skriver:

Du skal da bare glemme den stupide kommentar og glæde dig over at Maria spiser  det er jo trods alt det vigtigste...!

Herhjemme siger vi :

"Jo mere det sviner, jo bedre smager det/har det smagt"

Det er et motto jeg kan li'

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

Mor til Frederic skriver:

Tja. stort set hele manden's familie bor også her i fredericia, så det var ikke fordi der er så laaangt til kolding igen.

Nope. de holder sig væk, de kommer heller ikke bagefter. Og med den opførsel de har - går det nok også. Har ikke savnet dem og ved at han har sine 'reserve bedster' ude på mit arbejde. De elsker ham, som deres eget og de kom ud på barsels afd med et sand gave regn dagen efter han var kommet ud... De skulle ud at se den kommende auto redder.

Hvorimod mine forældre gik helt i panik da vi ikke svared på mobilen den dag han skulle ud. De var jo af gode grunde slukket og gemt, da han skulle ud ved pks.

Så de started bil og ræsed hele vejen fra sønderjylland og til kolding...

Hverken jeg eller Freder har gavn af sådan en svigermor/ farmor... 

Nej sådan en svigermor kan man næppe savne

Godt i har reserverne og andet familie

Godt man kan vælge til og fra, i sin omgangskreds

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

nogle gamle billeder fra aug '09... 

sådan skal man bare have lov at sidde...

Kunne han dog sidde sådan igen..

Anmeld

28. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Kunne han dog sidde sådan igen..

ja det ville dejligt...

Og han ville få lov til det endnu en gang, det er sikkert... 

Det er taget 1 mdr før han fyldte 1 år og mdr efter havde han tabt sig over 1 kg. 

Anmeld

28. februar 2011

lisesp83

NEJ her er vi ikke sarte med mad grisseri.. Tværtimod.. Hvordan skal de ellers lære det?

Og i jeres tilfælde er det da såå fedt, at Maria vil spise, svineri eller ej søde. Hop op og fald ned på de dumme kommentarer.

Her er min lille buttede pige, med hendes lækre leverdejs mad.. Ud over ALT.. .. ( det endte ihvertfald ud over det hele)

Anmeld

28. februar 2011

bullerbassen

Laulund87 skriver:

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

Her er Silas inde i en periode hvor han ikke vil spise, hvis han ikke selv må.

Så nu spiser han selv, i starten vendte han skeen på hovedet så det hele røg af. Men igår morges spiste han alt havregrøden alene og nu vender skeen rigtigt ( men få undtagelser )

Og vi startede i sidste uge - så ja det sviner men bare ungen  får nået mad. Så er jeg lige glad.

Det er da en stor sejr hvis hun vil spise selv, pyt med svineriet , det bliver hurtigt bedre. De skal jo lige lære det

Anmeld

28. februar 2011

Henri84

Her får de lov til at spise som de vil Elias har også i perioder spiseproblemer, og så er jeg sådan set fløjtende ligeglad med om han spiser med fingrene eller gaffel, bare han spiser lidt
Alberte skal jo stadig lære det her med at spise selv, og hun får også lov

Anmeld

28. februar 2011

serinasmor

kunne ikke lade være

billeder siger bare SÅ meget mere end ord

Anmeld

1. marts 2011

Laulund87

ja det ville dejligt...

Og han ville få lov til det endnu en gang, det er sikkert... 

Det er taget 1 mdr før han fyldte 1 år og mdr efter havde han tabt sig over 1 kg. 

Det er altså virkelig underligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.