Er i sarte med madgriseri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Laulund87

sophieamalia skriver:

Men kan sagtens forstå du er large med det lige i dette tilfælde!! 

Jeg ved ikke, altså han skal nok få lov til at holde skeen selv når det kommer der til, men derfor kan jeg jo godt sidde ved siden af og hjælpe med at styrer den så det ikke kommer over det hele.. Altså jeg gider ikke og bade ham efter hvert eneste måltid!

Men du har ret, det er altså ikke nemt!

Ja man kan godt hjælpe med at styre lidt

Gør vi det med Maria, nægter hun at fortsætte Men hun har også altid været vant til at mad er negativt og at det er et pres.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

SaNiNa

Nej det syntes jeg bestem ikke vi er Nicklas spiser sammetider med gaffel andre gang bruger han klør 5 og tja hvis det er sådan han vil spise lige nu så skid da med det.

Læste for noget tid siden en artikkel om at børn ofte skal bruge op til en halv time på at kigge på maden og så begynde at spise derefter. Vi har også perioder her hjemme hvor Nicklas ikke spister det helt stort og morgenmad ja det spiser han før op i løbet af dagen (8-9tiden hvis vi er stået op kl 7)

Så her får han lov at grisse med maden i et vis omfang vil ikke have han kaster med det og det ville han også få aftide hvis han gjorde.

Anmeld

28. februar 2011

slettet_7530

Laulund87 skriver:

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

Okay det der synes jeg overhovdet ikke er griseri det er når barnet er smurt ind i mad fra top til tå og lokalet ligeså

Anmeld

28. februar 2011

CiSo

Laulund87 skriver:

Ja man kan godt hjælpe med at styre lidt

Gør vi det med Maria, nægter hun at fortsætte Men hun har også altid været vant til at mad er negativt og at det er et pres.

Ja, det er jo træls for hende. Håber i kan få vendt det, til at det er noget positivt ved at hun får lov til at sidde med det selv.

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

Albertesmor skriver:

Okay det der synes jeg overhovdet ikke er griseri det er når barnet er smurt ind i mad fra top til tå og lokalet ligeså

Hun havde også lige fået maden så hun var slet ikke startet endnu

Anmeld

28. februar 2011

ønskebørn74

Laulund87 skriver:

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

Imorgen skælder du den gimpe ud!!!! Fy for satan, det er sgu da deres job!!!!

Og så bare  for at hun spiser igen, hun skal nok lære at side pænt med tiden... Og så kan man jo altid købe nogle billige voksduge i aldi og ligge under stolen... De er nemme at tørre af og gidder man ikke, kan de da smides i vaskemaskinen...

Anmeld

28. februar 2011

B&J

ej hvor dejligt ja her hjemme forgår det også med fingerne selv og en ske og ja her ligner også en bombe bagefter men det er lige til af fjerne og gud jeg elsker den smæk sådan en skulle daniel også have så der kom mindre på gulvet

har lige tlføjet et billede sådan ser man ud når man selv spiser ris

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

Sanne og Nicklas skriver:

Nej det syntes jeg bestem ikke vi er Nicklas spiser sammetider med gaffel andre gang bruger han klør 5 og tja hvis det er sådan han vil spise lige nu så skid da med det.

Læste for noget tid siden en artikkel om at børn ofte skal bruge op til en halv time på at kigge på maden og så begynde at spise derefter. Vi har også perioder her hjemme hvor Nicklas ikke spister det helt stort og morgenmad ja det spiser han før op i løbet af dagen (8-9tiden hvis vi er stået op kl 7)

Så her får han lov at grisse med maden i et vis omfang vil ikke have han kaster med det og det ville han også få aftide hvis han gjorde.

Maria sidder også længe og kigger på maden og mærker, inden hun smager på det

Anmeld

28. februar 2011

millesofie

Hvad tænker i?

sådan spiser min Tinke også engang i mellem og det gør hun nemlig fordi at hendes lyst til mad bliver større, hun spiser i perioder rigtigt lidt men så får hun lov at sidde med maden og så går det fint igen (prøver så efter et par dage med min egen ske på en snigende måde)

skid hul i dem ovre i vuggeren (undskyld sproget) de kan da ikke finde det ansvarligt ikke at give hende mad!!!??!! så det er bare noget du bestemmer ellers må du jo tale med kommunen!!

dejligt at hun spiser og tillykke med opdagelsen og den mætte mave

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

ønskebarn74 skriver:

Imorgen skælder du den gimpe ud!!!! Fy for satan, det er sgu da deres job!!!!

Og så bare  for at hun spiser igen, hun skal nok lære at side pænt med tiden... Og så kan man jo altid købe nogle billige voksduge i aldi og ligge under stolen... De er nemme at tørre af og gidder man ikke, kan de da smides i vaskemaskinen...

Tusind tak for opbakningen, det er så dejligt

Sikke et godt råd med voksdug på gulvet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.