Er i sarte med madgriseri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Laulund87

Maise skriver:

fantastisk hun spiser, det er en del af hendes udviklingsfase, og det er helt okey. hvordan skulle hun ellers lære at spise ??

Clara har tit makrel, smør og andet ùber alles. ja så tager man bare lige en klud bagefter og tører op og til gengæld er barnet glad, mæt og har hygget sig.

Ja jeg ved godt nok heller ikke hvordan hun ellers skulle lære det

Makrel er så lækkert i håret Maria siger "ae ae" når hun smører noget i håret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

*Toffee*

Laulund87 skriver:

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

Selvfølgelig er det da dejligt at hun spiser og det skal i da bare holde fast i

Men hvis i havde sagt til mig at hun svinede, ville jeg da også sagtens have kunne finde på at sige det var træls. Og som jeg læser det du har skrevet, har de jo ikke sagt at det er verdens dårligste idé og de under ingen omstændigheder ville se det i vuggestuen. Nej de har sagt at det var træls fordi du selv har pointeret at hun svinede.

Så kunne det ikke bare have været en konverserende kommentar? Havde du nu sagt at Maria spiser igen og så ikke mere, havde de så ikke sagt at det var en dejlig nyhed?

Anmeld

28. februar 2011

Maise

Laulund87 skriver:

Ja jeg ved godt nok heller ikke hvordan hun ellers skulle lære det

Makrel er så lækkert i håret Maria siger "ae ae" når hun smører noget i håret

hvor sødt jep clara stinker jævnligt at makrel. i dag var det leverpostej og rejer hun lugtede af.

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

Toffi skriver:

Selvfølgelig er det da dejligt at hun spiser og det skal i da bare holde fast i

Men hvis i havde sagt til mig at hun svinede, ville jeg da også sagtens have kunne finde på at sige det var træls. Og som jeg læser det du har skrevet, har de jo ikke sagt at det er verdens dårligste idé og de under ingen omstændigheder ville se det i vuggestuen. Nej de har sagt at det var træls fordi du selv har pointeret at hun svinede.

Så kunne det ikke bare have været en konverserende kommentar? Havde du nu sagt at Maria spiser igen og så ikke mere, havde de så ikke sagt at det var en dejlig nyhed?

De kender alt til hendes spiseproblemer og hun har nægtet at spise derinde. Vi fortalte, den anden dag, at hun kun har taget 100 gram på, på 1,5 månede. Så derfor blev jeg overrasket over kommentaren. Men jeg kan sagtens have misforstået, håber jeg da

Anmeld

28. februar 2011

*Toffee*

Laulund87 skriver:

De kender alt til hendes spiseproblemer og hun har nægtet at spise derinde. Vi fortalte, den anden dag, at hun kun har taget 100 gram på, på 1,5 månede. Så derfor blev jeg overrasket over kommentaren. Men jeg kan sagtens have misforstået, håber jeg da

Det håber jeg også, men det er lige så meget fordi jeg da ikke kan forestille mig at de synes det var træls at hun er begyndt at spise

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

Maise skriver:

hvor sødt jep clara stinker jævnligt at makrel. i dag var det leverpostej og rejer hun lugtede af.

Jamen det er da også charmerende

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

Toffi skriver:

Det håber jeg også, men det er lige så meget fordi jeg da ikke kan forestille mig at de synes det var træls at hun er begyndt at spise

Nej det tror jeg bestemt heller ikke de synes

Anmeld

28. februar 2011

CiSo

Det er bare super dejligt, at i har fundet måden hun spiser bedst på.. Lad det endelig forsætte så!

Men da Cilas ikke har spise problemer, vil jeg (når vi når til der skal spises grød og andet.) være en smule striks med at han ikke sviner for meget. Jeg syntes ikke der er grund til at han kører maden ud over det hele, og op i hovedet o.s.v.. Selvfølgelig kan det ikke undgåes en lille smule, men det kan begrænses og det er det jeg vil forsøge.

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

sophieamalia skriver:

Det er bare super dejligt, at i har fundet måden hun spiser bedst på.. Lad det endelig forsætte så!

Men da Cilas ikke har spise problemer, vil jeg (når vi når til der skal spises grød og andet.) være en smule striks med at han ikke sviner for meget. Jeg syntes ikke der er grund til at han kører maden ud over det hele, og op i hovedet o.s.v.. Selvfølgelig kan det ikke undgåes en lille smule, men det kan begrænses og det er det jeg vil forsøge.

Jeg ville nok heller ikke være så large med det under normale omstændigheder..Og dog, tror det er den bedste måde at lære det på Det er ikke nemt med de børn

Anmeld

28. februar 2011

CiSo

Laulund87 skriver:

Jeg ville nok heller ikke være så large med det under normale omstændigheder..Og dog, tror det er den bedste måde at lære det på Det er ikke nemt med de børn

Men kan sagtens forstå du er large med det lige i dette tilfælde!! 

Jeg ved ikke, altså han skal nok få lov til at holde skeen selv når det kommer der til, men derfor kan jeg jo godt sidde ved siden af og hjælpe med at styrer den så det ikke kommer over det hele.. Altså jeg gider ikke og bade ham efter hvert eneste måltid!

Men du har ret, det er altså ikke nemt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.