Carina1977 skriver:
Med 9000 kr. i rådighedsbeløb i måneden, så forstår jeg virkelig ikke, hvordan i kan stå uden penge sidst i måneden. Jeg er faktisk lidt målløs 
Vi har ca. 4000 kr. i måneden 1 voksen + 1 barn, og jeg har næsten altid omkring 500-1000 kr. tilovers hver måned.
Men det handler vel også om hvordan man lever og om man planlægger sine indkøb. Vi laver somregel altid madplaner og handler kun ind et par gange i ugen. Så har man ikke den samme tendens til at bruge ekstra penge på noget man lige faldt over 
at sige at man har 9000 kr tilbage og så stå uden penge sidst på måneden er simpelthen fordi man ikke kan finde ud af at priotere sine penge og så er man jo selv skyld i det at man ikke har noget tilovers til de sidste dage...fattiggrænsen her i Dk er på 3000 kr til mad om måneden...sååå
Børn har nok ikke brug for nyt tøj hver måned når de er så små, at de ikke få huller i bukserne osv. og en voksen har bestemt ikke brug for nyt hver måned hvis økonomine ikke strækker til det...
det er bare min mening...Jeg har også engang været en af dem der havde de der 10.000 tilbage hver måned, og ingen penge havde til de sidste dage...og det var sku min egen fejl...langt om længe lærte jeg så at lave om på mine dårlige vaner og er sååå taknemmelig for det
Anmeld