Hvor meget har i at leve for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Lou87

Carina1977 skriver:

Jeg ved det er svært at ændre på sin økonomi.....så jeg har fuldt respekt for dig  det er skide svært.

Jeg har engang for mange år siden, gået fra en kontanthjælp og ned på en su. Og det var dengang, hvor der ikke var større su til enlige forældre. Så jeg gik fra at have et rådighedsbeløb på omkring 4000 kr.....og så helt ned til 1600 kr. i måneden.

Når man har været helt dernede at kravle, så føles 4000 kr. som mange penge

Det er straks værre, når man går fra et højt rådighedsbeløb til et noget lavere rådighedsbeløb. Så kan det sagtens mærkes. Der går altså noget tid, før man får omstillet sig.

Ja helt sikkert!..  det ihvertfald ikke nemt

Men hvordan gør i ??
Handler i også bare efter en madplan så man kun får købt det nødvendige ?? Køber i aldrig en pose chips til weekenden el lign. ?? Og hva med resten.. Vi prøver så vidt muligt at gå over og handle da der ikk er særlig langt.. Så vi sparer benzin.. (den er jo ikk ligefrem billig pt!)
Og ja så får lillepigen noget tøj i ny og næ, har heldigvis en del til hende endnu i alle de str der blev foræret da hun kom..

Største problem er nok mig.. Jeg kan jo også godt li noget nyt af og til..  Den er sku svær lige og vende om.. for jeg ved jo jeg har rigeligt! .. samme med kæresten, han elsker og forkæle, så siger ikk nej.. Og kan også godt li og gi en bid mad og tur i bio.. (men jo ikk særlig tit nu med den lille) Så jaaa.. !?!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Vi mangler skam heller ikke noget.

Kun lige lidt hver måned de sidste dage

Anmeld

28. februar 2011

1977

Profilbillede for 1977

Vi overfører hver 2000 til en madkonto hver måned, så det bliver 4000 til 2 voksne og 1 barn.

Anmeld

28. februar 2011

Anonym trådstarter

Muffi<3 skriver:

Kan ikke lade være at undrer mig   Du laver dette indlæg , skriver i mangler penge ind i mellem og Eva svarer at det kan hun godt forstå og så går du i forsvarsposition..  Var det meningen med dette indlæg at alle skulle have skrevet "hold da op i har mange penge" ?   Bankerne regner med at en familie på 4 skal have et rådighedsbeløb på 14000 kr pr md ,, Så har i for lidt

Prøv at læs hele tråden hvis du vil blande dig, kæresten mangler 3000 denne måned fra hans arbejde !!!

Anmeld

28. februar 2011

Anonym trådstarter

IsabellaCiinea skriver:

9000! :O

Ved godt der er børn og sådan.. men hold da op det var meget.

Vi er 2 voksne, og vi har ca. 3000kr når alt er betalt hver måned, til mad og toiletpapir osv., og vi har båede bil og scooter der også skal betales lidt til.

Vi klarer os ganske fint..

Vi plejer at have 12.000, men kæresten har fået 3000 mindre denne måned.

Anmeld

28. februar 2011

kimfrit

Anonym skriver:

Ja, hvor meget har i at leve for hver måned?

Er nysgerrig af den årsag, jeg selv føler vi ikke har særlig meget at leve for, men heller ikke lidt, og alligvel er der tit vi står de sidste 4 dage i måneden uden penge.
Jeg ved godt at vi til tider kan bruge dem forkert, men det selvfølgelig ikke hver måned det sker.

Denne måned har vi knap 9000,- at leve for, det skal dække mad, bleer, tøj osv til 2 voksne og 2 børn, synes i det er meget normalt, eller? hmm.

Når alle regninger er betalt har vi omkring 6000 kr næsten, som skal dække mad, foder, tøj, gaver, bleer osv. og vi er 2 voksne 2 børn, en hund og en kanin

Anmeld

28. februar 2011

Lambi

Carina1977 skriver:

Med 9000 kr. i rådighedsbeløb i måneden, så forstår jeg virkelig ikke, hvordan i kan stå uden penge sidst i måneden. Jeg er faktisk lidt målløs

Vi har ca. 4000 kr. i måneden 1 voksen + 1 barn, og jeg har næsten altid omkring 500-1000 kr. tilovers hver måned.

Men det handler vel også om hvordan man lever og om man planlægger sine indkøb. Vi laver somregel altid madplaner og handler kun ind et par gange i ugen. Så har man ikke den samme tendens til at bruge ekstra penge på noget man lige faldt over

at sige at man har 9000 kr tilbage og så stå uden penge sidst på måneden er simpelthen fordi man ikke kan finde ud af at priotere sine penge og så er man jo selv skyld i det at man ikke har noget tilovers til de sidste dage...fattiggrænsen her i Dk er på 3000 kr til mad om måneden...sååå

Børn har nok ikke brug for nyt tøj hver måned når de er så små, at de ikke få huller i bukserne osv. og en voksen har bestemt ikke brug for nyt hver måned hvis økonomine ikke strækker til det... det er bare min mening...Jeg har også engang været en af dem der havde de der 10.000 tilbage hver måned, og ingen penge havde til de sidste dage...og det var sku min egen fejl...langt om længe lærte jeg så at lave om på mine dårlige vaner og er sååå taknemmelig for det

Anmeld

28. februar 2011

ekzunz

Anonym skriver:

Prøv at læs hele tråden hvis du vil blande dig, kæresten mangler 3000 denne måned fra hans arbejde !!!

Men du skriver jo at det er tit i mangler penge sidst på måneden????

Måske du skulle prøve at holde styr på hvad du skriver...

Anmeld

28. februar 2011

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

Måske du skulle lade være med at blande dig i andres samtaler

Tit, det er heldigvis ikkke hver måned, og vi er da ikke døde af det endnu!

Anmeld

28. februar 2011

Lady Marion <3

Znuzke skriver:

Du må ikke blande dig   og jeg skal være bedre til at læse   I mellem linierne åbenbart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.