Hvor meget har i at leve for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Carina1977

Majeha skriver:

Når husleje, el/varme, A-kasse, internet og mobilregning er betalt, har jeg ca. 1.200,- til mig og min søn. Det skal dække mad, bleer m.v. Oplever aldrig at ståmuden penge sidst på måneden, men er nok fordi jeg er født med et "spare-gen" hehe 

Og så lærer man jo at prioritere

Imponerende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Carina1977

Lou87 skriver:

Ja.. Molo er bare SÅ sødt i denne alder.. Men også dyrt!
Håber snart op et lager salg  Har endnu kun købt 3 helt nye ting - to huer til halv pris og et par bukser med 40 procent på.. Ellers har det været brugt og derfor også billgt. Har ikk råd til nypris sys jeg og er også nærrig  For det holder jo faktisk ikk særlig godt i vask og sådan.. Så ja.. Men sødt er det !!

Puhhhhaaa ja, mine forældres plejebørn er også ufatteligt hurtigt ude med at det skal være all star converse sko, kawasaki, osv.. g star, bjørkvin, humør, nike, papfars pige, osv osv... Og det er jo altså det der koster! Sys også det er lidt skræmmende som det smitter hurtigere og tidligere end den gang jeg gik i folkeskole, der sys jeg mest det var i de store klasser!

Og ja - jeg må bare få givet mig et ekstra lods bagi

Ej det er også alt for dyrt at købe fra ny af  og ja det er ærgeligt at det meget hurtigt virker forvasket, for tøjet er bare så smart. Min søn var helt vildt med den der planet-print de havde på et tidspunkt. Det var også den eneste trøje han fik fra ny af, og kun fordi den var til halv pris

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Sådan ville det også være her....altså der er de penge der er og så må man nøjes med et par bukser frem for fire par..

Der er mange i Jeppes klasse der går op i det...han har åbenbart bare fundet sin vej ved at gå helt imod det...men du har ret, det er lidt øv det er sådan med de mærker, men det er jo nok bare en naturlig del af det at blive voksen, tror jeg..

Ja det tror jeg også...sådan er det jo bare

Jeg har aldrig selv været et mærkedyr selv, derfor ser jeg det jo heller aldrig som noget vigtigt. Andre kan jo se anderledes på det

Anmeld

28. februar 2011

Lou87

Carina1977 skriver:

Ej det er også alt for dyrt at købe fra ny af  og ja det er ærgeligt at det meget hurtigt virker forvasket, for tøjet er bare så smart. Min søn var helt vildt med den der planet-print de havde på et tidspunkt. Det var også den eneste trøje han fik fra ny af, og kun fordi den var til halv pris

Ja..det holder jo ikk bedre end H&M tøj, så gider man heller ikk give så meget for det

Den er også super fiiin
Glæder mig til og se hvilken stil hun selv syntes om, li nu er det nok mere mig som vælger..
Elsker den molo dragt hun har pt med dalmatinere på

Anmeld

28. februar 2011

Lou87

Majeha skriver:

Når husleje, el/varme, A-kasse, internet og mobilregning er betalt, har jeg ca. 1.200,- til mig og min søn. Det skal dække mad, bleer m.v. Oplever aldrig at ståmuden penge sidst på måneden, men er nok fordi jeg er født med et "spare-gen" hehe 

Og så lærer man jo at prioritere

sejt!
Æder i pasta hver dag eller ?

Anmeld

28. februar 2011

MaliksMor

vi har 20.000, da hele min kontant hjælp dækker vores regninger. også kommer børnepenge hver 3 månede også

Anmeld

28. februar 2011

Majeha

sejt!
Æder i pasta hver dag eller ?

Hehe, dog ikke. Men køber bare billigt. Og køber stort set aldrig tøj til ham. Det meste er fra hans ældre fætter, og fra venner og bekendte, der gerne vil af med deres. Spørger ikke selv, men siger ja tak til tilbuddene.

Off topic: Så lige på din profil. Min søn er også født en måned for tidligt, vejede 2650 g. og var 48 cm... lidt pudsigt, hehe

Anmeld

28. februar 2011

FruHolm <3

vi har 10-11000 + familieydelse hver 3 månede

til 2 voknse og 1 baby når alle udgifter er betalt

Anmeld

28. februar 2011

Lou87

Majeha skriver:

Hehe, dog ikke. Men køber bare billigt. Og køber stort set aldrig tøj til ham. Det meste er fra hans ældre fætter, og fra venner og bekendte, der gerne vil af med deres. Spørger ikke selv, men siger ja tak til tilbuddene.

Off topic: Så lige på din profil. Min søn er også født en måned for tidligt, vejede 2650 g. og var 48 cm... lidt pudsigt, hehe

Okay - men det er saaatme godt gået ihvertfald  
Jeg tror rent ud sagt det ville være umuligt for os...
Men nu er vi jo så også to voksne, et barn og en hund... som får special foder. Så ja, der blir brugt til diverse.

Ej ja - det er sku da lidt pudsigt Havde været skræmmende hvis de var fra samme dato også
Dejligt og ha haft sådan en "rigtig" baby ik ?? Ka ihvertfald huske i forhold til andres, så har man haft en lille bebs længere tid i den str

Anmeld

28. februar 2011

Silas&Mille

Nu har jeg læst denne tråd fra ende til anden og bliver faktisk lidt forundret.

Ikke over det nogle af jer skriver, men det jeg fik af vide af Skanderborg kommune i dag. (beklager en smule off topic, men ikke helt )

Vi har fået tilbudt lejlighed i Skanderborg. Pris per måned 7837,61 kr, alt inklusiv.

Da vi så har været væk fra Danmark i 3½ år er vi så 'heldige' at vi kun er berettiget til starthjælp, altså 5267 kr/måned/person før skat. Plus vi jo også får børnefamilieydelsen.

Vi har så søgt indskudslån, samt boligstøtte hos boligstøttekontoret.

Boligstøtte vil vi kunne få maksimum, altså 3219 kr.

Nu er det ikke sikkert vi kan få bevilleget lånet fordi vi ikke har råd til at sidde i lejligheden 

Men når vi tager de tal de på boligstøttekontoret er nået frem til (10600 kr udbetalt ialt per måned) så vil vi med boligstøtten have lige rundt 6000 kr til rådighed hver måned til to voksne og et spædbarn. Det mener de ikke er nok  De eneste 'ekstra' udgifter der også skal tages fra de 6000 kr er en lille indbo forsikring og internet. 

Efter at have læst denne tråd kan jeg slet ikke se hvorfor vi skulle blive afvist på det grundlag. 

Jeg ved godt at ingen af jer er indover kommunen på den måde, men jeg synes bare det virker forkert at de ikke skulle ville bevillige indskudslånet når vi vil have 5-6000 kr at leve for hver måned. Det er jo ligesom ikke meningen at vi skal blive på starthjælp i flere måneder begge to, manden skal jo gerne i arbejde ASAP når vi er flyttet. Sjovt nok siger de at hvis vi kan komme med nogle papirer på at han har arbejde når vi flytter, så kan de sagtens hjælpe. Men hvordan finder man lige arbejde i DK når man bor 1000 km oppe i Sverige? Det er jo ikke bare sådan lige til at komme til en samtale. Men det er vist bare det offentlige i en nøddeskal 

Sorry, for et mindre sidespring...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.