Nu har jeg læst denne tråd fra ende til anden og bliver faktisk lidt forundret.
Ikke over det nogle af jer skriver, men det jeg fik af vide af Skanderborg kommune i dag. (beklager en smule off topic, men ikke helt
)
Vi har fået tilbudt lejlighed i Skanderborg. Pris per måned 7837,61 kr, alt inklusiv.
Da vi så har været væk fra Danmark i 3½ år er vi så 'heldige' at vi kun er berettiget til starthjælp, altså 5267 kr/måned/person før skat. Plus vi jo også får børnefamilieydelsen.
Vi har så søgt indskudslån, samt boligstøtte hos boligstøttekontoret.
Boligstøtte vil vi kunne få maksimum, altså 3219 kr.
Nu er det ikke sikkert vi kan få bevilleget lånet fordi vi ikke har råd til at sidde i lejligheden 
Men når vi tager de tal de på boligstøttekontoret er nået frem til (10600 kr udbetalt ialt per måned) så vil vi med boligstøtten have lige rundt 6000 kr til rådighed hver måned til to voksne og et spædbarn. Det mener de ikke er nok
De eneste 'ekstra' udgifter der også skal tages fra de 6000 kr er en lille indbo forsikring og internet.
Efter at have læst denne tråd kan jeg slet ikke se hvorfor vi skulle blive afvist på det grundlag.
Jeg ved godt at ingen
af jer er indover kommunen på den måde, men jeg synes bare det virker forkert at de ikke skulle ville bevillige indskudslånet når vi vil have 5-6000 kr at leve for hver måned. Det er jo ligesom ikke meningen at vi skal blive på starthjælp i flere måneder begge to, manden skal jo gerne i arbejde ASAP når vi er flyttet. Sjovt nok siger de at hvis vi kan komme med nogle papirer på at han har arbejde når vi flytter, så kan de sagtens hjælpe. Men hvordan finder man lige arbejde i DK når man bor 1000 km oppe i Sverige? Det er jo ikke bare sådan lige til at komme til en samtale. Men det er vist bare det offentlige i en nøddeskal 
Sorry, for et mindre sidespring... 
Anmeld