Hvor meget har i at leve for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja, hvor meget har i at leve for hver måned?

Er nysgerrig af den årsag, jeg selv føler vi ikke har særlig meget at leve for, men heller ikke lidt, og alligvel er der tit vi står de sidste 4 dage i måneden uden penge.
Jeg ved godt at vi til tider kan bruge dem forkert, men det selvfølgelig ikke hver måned det sker.

Denne måned har vi knap 9000,- at leve for, det skal dække mad, bleer, tøj osv til 2 voksne og 2 børn, synes i det er meget normalt, eller? hmm.

Vi har 6000 kr og that's it til 3 hvoraf den ene er teen på 13.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

sandratobias

Vi har 3000 til alt... Mad, bleer til 2 børn, tøj til oz alle 4, alt til husholdning og benzin.. Og til mit tobak.. 

Det er ikk altid nemt at få det til at køre rundt... 

Anmeld

28. februar 2011

misslea

Anonym skriver:

Ja, hvor meget har i at leve for hver måned?

Er nysgerrig af den årsag, jeg selv føler vi ikke har særlig meget at leve for, men heller ikke lidt, og alligvel er der tit vi står de sidste 4 dage i måneden uden penge.
Jeg ved godt at vi til tider kan bruge dem forkert, men det selvfølgelig ikke hver måned det sker.

Denne måned har vi knap 9000,- at leve for, det skal dække mad, bleer, tøj osv til 2 voksne og 2 børn, synes i det er meget normalt, eller? hmm.

Hejsa...

Vi er 2 vokse og et barn på 4½ måned!

Min mand og jeg har ca. 40.000 udbetalt til sammen (det ændre sig selvfølgelig, når jeg skal på barselsdagpenge)!

Vi har faste udgiver for 23.000, hvilket giver os et rådighedsbeløb på ca. 17.000 kr! Dette er uden børnepenge!

Anmeld

28. februar 2011

Mette+Mathias

Anonym skriver:

Jeg skrev de sidste 4 dage på måned

Vores børn er 2 år og 10 måneder, så det sku begrænset hvad de spiser.

Vi var i biografen sidste weekend sååå.

Men det er jo netop også den biograftur, som der - egentlig - ikke er råd til, for i mangler jo penge de sidste 4 dage! Hvis I ikke havde været i biffen, ville i måske kun mangle de sidste 3 dage, eller 2 dage.

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

Lou87 skriver:

Ja helt sikkert!..  det ihvertfald ikke nemt

Men hvordan gør i ??
Handler i også bare efter en madplan så man kun får købt det nødvendige ?? Køber i aldrig en pose chips til weekenden el lign. ?? Og hva med resten.. Vi prøver så vidt muligt at gå over og handle da der ikk er særlig langt.. Så vi sparer benzin.. (den er jo ikk ligefrem billig pt!)
Og ja så får lillepigen noget tøj i ny og næ, har heldigvis en del til hende endnu i alle de str der blev foræret da hun kom..

Største problem er nok mig.. Jeg kan jo også godt li noget nyt af og til..  Den er sku svær lige og vende om.. for jeg ved jo jeg har rigeligt! .. samme med kæresten, han elsker og forkæle, så siger ikk nej.. Og kan også godt li og gi en bid mad og tur i bio.. (men jo ikk særlig tit nu med den lille) Så jaaa.. !?!?

Ja jeg laver en madplan om søndagen og om mandagen handler jeg så alt det ind jeg skal bruge til den madplan. Eller dvs. jeg handler ind 2 gange om ugen, da det er for meget at slæbe på på een gang

Og jo vi køber en pose chips i ny og næ, men det er forbeholdt weekenden, der får vi også slik. Jeg er lidt for glad for cola  så det drikker jeg faktisk hver dag. Det er der stadig råd til uden at økonomien vælter.

Jeg tror at den eneste forskel på os 2, er måske den der med at købe ting/tøj til sig selv. Det gør jeg ikke ret meget, og har egentlig aldrig rigtig gjort det. Bruger heller pengene på min søn. Men der bliver altså købt tøj her, men kun når vi har brug for det  

Nu skal jeg ikke lyde hellig, for der er da ting jeg har lyst til at købe, og det bruger jeg så opsparingen på

Ligenu er jeg ved at spare op til at Mark kan få en ny cykel her til sommer, og hvis der er råd til det, så får han også en bærbar sammen med.

Her skal der bare spares op til store ting først, og sådan har det somregel altid været. Det har nok også lært mig at spare noget mere, for jeg ved at jeg ellers ikke får tingene

Men jeg synes da bestemt ikke man skal have det dårligt over at bruge penge, hvis man har dem. Det er jo mere hvis man ikke har råd til det, at man måske skulle kigge en ekstra gang på sin økonomi og vaner.

Men hvis du meget gerne vil spare penge, så er det altid en start at lave madplaner og handle ind udelukkende efter den

Vi laver stadig ting og sager selvom vi sparer. Vi er da i biografen, vi spiser også ude engang imellem osv. Vi gør det bare ikke hver måned

Anmeld

28. februar 2011

Mum33

15552 helt nøjagtigt  - ud fra bankens tal, da vi købte hus for et par mdr siden. Før vi blev uddannede havde vi omkring 5000 - det gik også fint. Tror man sætter tærring efter nærring og "affinder" sig med det beløb man har.  

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

Lambi skriver:

at sige at man har 9000 kr tilbage og så stå uden penge sidst på måneden er simpelthen fordi man ikke kan finde ud af at priotere sine penge og så er man jo selv skyld i det at man ikke har noget tilovers til de sidste dage...fattiggrænsen her i Dk er på 3000 kr til mad om måneden...sååå

Børn har nok ikke brug for nyt tøj hver måned når de er så små, at de ikke få huller i bukserne osv. og en voksen har bestemt ikke brug for nyt hver måned hvis økonomine ikke strækker til det... det er bare min mening...Jeg har også engang været en af dem der havde de der 10.000 tilbage hver måned, og ingen penge havde til de sidste dage...og det var sku min egen fejl...langt om længe lærte jeg så at lave om på mine dårlige vaner og er sååå taknemmelig for det

Ja det er så rart når man kan ændre på vaner, så ser man pludselig alle de penge man rent faktisk sparer

Der var også engang hvor jeg brugte mine penge rub og stub, men nu er det faktisk blevet til en hel konkurrence omkring, hvor mange penge jeg kan have tilovers sidst i måneden

Det handler udelukkende om købsvaner, og det tror jeg vi alle er bevidst omkring. det handler blot om at bryde det mønster, hvis man ser at man får problemer ud af det. Men heldigvis er det forhåbentligt de færreste, der ikke kan styre sine penge. Eller det ved jeg ikke....får det nogen gange dårligt, når jeg ser luksusfælden. Det er trist når folk kommer SÅ langt ud.

Anmeld

28. februar 2011

Janni.

Sjovt nok - eller nej det er måske bare mig..... Men da jeg læste overskriften på tråden "Hvor meget har i at leve for?" så tænkte jeg overhovedet ikke på penge eller materielle goder 

Jeg tænkte straks på vores kommende søn, min dejlige kæreste, vores hunde, min famile og venner osv osv... Alle de ting i hverdagen som gør livet værd at leve 

Undskyld jeg lige afbrød trådens emne med dette indslag 

Anmeld

28. februar 2011

heaven

her har vi 10000 efte budgetten er betalt  - er sat af til hundefoder, dyrlægetjek, kattefoder, værkstedsregninger på bilen osv

de 4000 er til husholdning - mad, rengøring, hygiejneartikler, frugt osv....

de sidste 6000 er til diesel, evt medicin og fornøjelser, så det er ok her

Jannie

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

Buito skriver:

Sjovt nok - eller nej det er måske bare mig..... Men da jeg læste overskriften på tråden "Hvor meget har i at leve for?" så tænkte jeg overhovedet ikke på penge eller materielle goder 

Jeg tænkte straks på vores kommende søn, min dejlige kæreste, vores hunde, min famile og venner osv osv... Alle de ting i hverdagen som gør livet værd at leve 

Undskyld jeg lige afbrød trådens emne med dette indslag 

Hehe jeg troede til at starte med at tråden var et spørgsmål omkring, hvad man havde at leve for.....altså om livet generelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.