Lou87 skriver:
Ja helt sikkert!.. det ihvertfald ikke nemt 
Men hvordan gør i ??
Handler i også bare efter en madplan så man kun får købt det nødvendige ?? Køber i aldrig en pose chips til weekenden el lign. ?? Og hva med resten.. Vi prøver så vidt muligt at gå over og handle da der ikk er særlig langt.. Så vi sparer benzin.. (den er jo ikk ligefrem billig pt!)
Og ja så får lillepigen noget tøj i ny og næ, har heldigvis en del til hende endnu i alle de str der blev foræret da hun kom..
Største problem er nok mig.. Jeg kan jo også godt li noget nyt af og til..
Den er sku svær lige og vende om.. for jeg ved jo jeg har rigeligt! .. samme med kæresten, han elsker og forkæle, så siger ikk nej.. Og kan også godt li og gi en bid mad og tur i bio.. (men jo ikk særlig tit nu med den lille) Så jaaa.. !?!?
Ja jeg laver en madplan om søndagen og om mandagen handler jeg så alt det ind jeg skal bruge til den madplan. Eller dvs. jeg handler ind 2 gange om ugen, da det er for meget at slæbe på på een gang 
Og jo vi køber en pose chips i ny og næ, men det er forbeholdt weekenden, der får vi også slik. Jeg er lidt for glad for cola
så det drikker jeg faktisk hver dag. Det er der stadig råd til uden at økonomien vælter.
Jeg tror at den eneste forskel på os 2, er måske den der med at købe ting/tøj til sig selv. Det gør jeg ikke ret meget, og har egentlig aldrig rigtig gjort det. Bruger heller pengene på min søn. Men der bliver altså købt tøj her, men kun når vi har brug for det
Nu skal jeg ikke lyde hellig, for der er da ting jeg har lyst til at købe, og det bruger jeg så opsparingen på 
Ligenu er jeg ved at spare op til at Mark kan få en ny cykel her til sommer, og hvis der er råd til det, så får han også en bærbar sammen med.
Her skal der bare spares op til store ting først, og sådan har det somregel altid været. Det har nok også lært mig at spare noget mere, for jeg ved at jeg ellers ikke får tingene 
Men jeg synes da bestemt ikke man skal have det dårligt over at bruge penge, hvis man har dem. Det er jo mere hvis man ikke har råd til det, at man måske skulle kigge en ekstra gang på sin økonomi og vaner.
Men hvis du meget gerne vil spare penge, så er det altid en start at lave madplaner og handle ind udelukkende efter den 
Vi laver stadig ting og sager selvom vi sparer. Vi er da i biografen, vi spiser også ude engang imellem osv. Vi gør det bare ikke hver måned