Hvor meget har i at leve for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Louise mortil4

vi har mellem 4000 - 4500 kr om måneden når de faste udgifter og brændstof er betalt, de skal så betale for mad, tandlæge, tøj, gaver, rep af 2 biler osv. Det er incl børnepenge. Det slår lige til hvis vi virkelig tænker os om og hvis vi bager alt rugbrød, franskbrød og kager selv. Men det kan lade sig gøre. Vi køber ind hver 14 dag når manden får løn.

Vi er 2 voksne og 4 børn og en lille hund.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Lou87

Carina1977 skriver:

Ja jeg laver en madplan om søndagen og om mandagen handler jeg så alt det ind jeg skal bruge til den madplan. Eller dvs. jeg handler ind 2 gange om ugen, da det er for meget at slæbe på på een gang

Og jo vi køber en pose chips i ny og næ, men det er forbeholdt weekenden, der får vi også slik. Jeg er lidt for glad for cola  så det drikker jeg faktisk hver dag. Det er der stadig råd til uden at økonomien vælter.

Jeg tror at den eneste forskel på os 2, er måske den der med at købe ting/tøj til sig selv. Det gør jeg ikke ret meget, og har egentlig aldrig rigtig gjort det. Bruger heller pengene på min søn. Men der bliver altså købt tøj her, men kun når vi har brug for det  

Nu skal jeg ikke lyde hellig, for der er da ting jeg har lyst til at købe, og det bruger jeg så opsparingen på

Ligenu er jeg ved at spare op til at Mark kan få en ny cykel her til sommer, og hvis der er råd til det, så får han også en bærbar sammen med.

Her skal der bare spares op til store ting først, og sådan har det somregel altid været. Det har nok også lært mig at spare noget mere, for jeg ved at jeg ellers ikke får tingene

Men jeg synes da bestemt ikke man skal have det dårligt over at bruge penge, hvis man har dem. Det er jo mere hvis man ikke har råd til det, at man måske skulle kigge en ekstra gang på sin økonomi og vaner.

Men hvis du meget gerne vil spare penge, så er det altid en start at lave madplaner og handle ind udelukkende efter den

Vi laver stadig ting og sager selvom vi sparer. Vi er da i biografen, vi spiser også ude engang imellem osv. Vi gør det bare ikke hver måned

Jeg tror bare det er mine købevaner fra "da man havde penge" der er en "last"her desværre.. Så ja det er dem man burde lægge bag sig - men jeg er da heldigvis også bedre til og købe de billigere ting nu
For gør det jo klart ikk bedre og få en lille pige når man er en glad shopper - hihi.. Der er jo så mange søde baby ting
Og elsker feks Molo.. Men jeg har ENDNU ikke købt noget fra nyt, enten brugt eller med rabat.. Det er jeg lidt stolt over

Men ja - jeg tror vi bliver nødt til at blive bedre til og handle ALT på en dag.. og evt 2 gange. Tror feks heller ikk alt mad er ok hele ugen, feks salat og lign. Såå.. Men det må være næste skridt

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

Lou87 skriver:

Jeg tror bare det er mine købevaner fra "da man havde penge" der er en "last"her desværre.. Så ja det er dem man burde lægge bag sig - men jeg er da heldigvis også bedre til og købe de billigere ting nu
For gør det jo klart ikk bedre og få en lille pige når man er en glad shopper - hihi.. Der er jo så mange søde baby ting
Og elsker feks Molo.. Men jeg har ENDNU ikke købt noget fra nyt, enten brugt eller med rabat.. Det er jeg lidt stolt over

Men ja - jeg tror vi bliver nødt til at blive bedre til og handle ALT på en dag.. og evt 2 gange. Tror feks heller ikk alt mad er ok hele ugen, feks salat og lign. Såå.. Men det må være næste skridt

Jeg har altså også købt molo til min dreng da han var mindre

Jeg ved ikke....da han var lille, så kunne jeg bare ikke lade være med at købe tøj til ham, selvom han ikke manglede. Nu hvor han er blevet større, så dyrker jeg ikke den interesse så meget længere

Men nu er han altså gået hen og blevet dybt forelsket i mærket G-star. Det er en dyr fornøjelse

men jeg har været så heldig at få foræret 1 par brugte G-star bukser til ham + G-star t-shirt. Og tøjet ser slet ikke brugt ud. Men altså....det kan godt blive lidt frustrerende, når de når den alder, hvor mærketøj er vigtigt for dem. De går bare SÅ meget op i det allerede i 3. klasse, hvilket er skræmmende.

Nå nu kom jeg lidt væk fra emnet

Men altså så længe man er bevidst om, hvor den går galt, så er det jo også nemmere at løse det. Jeg ved hvor svært vaner er at bryde, så det er jo bare at tage lidt ad gangen

Anmeld

28. februar 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Jeg ved ikke....da han var lille, så kunne jeg bare ikke lade være med at købe tøj til ham, selvom han ikke manglede. Nu hvor han er blevet større, så dyrker jeg ikke den interesse så meget længere

Men nu er han altså gået hen og blevet dybt forelsket i mærket G-star. Det er en dyr fornøjelse

men jeg har været så heldig at få foræret 1 par brugte G-star bukser til ham + G-star t-shirt. Og tøjet ser slet ikke brugt ud. Men altså....det kan godt blive lidt frustrerende, når de når den alder, hvor mærketøj er vigtigt for dem. De går bare SÅ meget op i det allerede i 3. klasse, hvilket er skræmmende.

Men altså så længe man er bevidst om, hvor den går galt, så er det jo også nemmere at løse det. Jeg ved hvor svært vaner er at bryde, så det er jo bare at tage lidt ad gangen

Det gør min på snart 14 år heldigvis ikke...han synes det er latterligt at give så meget bare fordi der er mærke på...men han har nu noget g-star og hvad det hedder....købt at bedsterne...men han gider ikke reklamere med mærker.. cool knægt, synes jeg lidt.. så det koster ikke meget tøjet til ham...

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Det gør min på snart 14 år heldigvis ikke...han synes det er latterligt at give så meget bare fordi der er mærke på...men han har nu noget g-star og hvad det hedder....købt at bedsterne...men han gider ikke reklamere med mærker.. cool knægt, synes jeg lidt.. så det koster ikke meget tøjet til ham...

Åhh hvor er det fedt at have sådan en dreng  

Min søn ved godt at han ikke kan få ret meget mærketøj. Det meste af hans tøj er fra føtex eller H&M. Men når han så får lidt mærketøj, så bliver han også rigtig taknemmelig for det, og passer på det. Han synes også det er vildt at det er så dyrt.

Det er bare ærgeligt at bestemt slags tøj, er så vigtigt for mange børn og unge idag. Der er selvfølgelig afvigelser ligesom din søn (som jeg i øvrigt synes er rigtig fornuftig), men i min søns klasse, der betyder mærketøj åbenbart rigtig meget.

Men min søn får det jeg har råd til, og ikke en dyt mere  Og det har jeg da bestemt ingen skrupler ved.

Anmeld

28. februar 2011

Kofoed.

Vi har 800 kr hver uge i rådighedsbeløb. Har vi haft lidt flere penge de sidste par måneder om vi kan desværre ikke lade være med, at bruge pengene når de jo bare står der på kontoen og kalder på, at blive brugt. Træls.

Men når babiser kommer, hæver vi beløbet til 1000 i uge og så 1500 hver den første til bleer, MME (hvis det bliver nødvendig) og alle de ting, der koster lidt mere og kan holde sig for evigt. Hvis noget mangler, har vi så de eks 200 i ugen. Tænker det er en god måde, at gøre det på for os.

Anmeld

28. februar 2011

Kofoed.

Kofoed33 skriver:

Vi har 800 kr hver uge i rådighedsbeløb. Har vi haft lidt flere penge de sidste par måneder om vi kan desværre ikke lade være med, at bruge pengene når de jo bare står der på kontoen og kalder på, at blive brugt. Træls.

Men når babiser kommer, hæver vi beløbet til 1000 i uge og så 1500 hver den første til bleer, MME (hvis det bliver nødvendig) og alle de ting, der koster lidt mere og kan holde sig for evigt. Hvis noget mangler, har vi så de eks 200 i ugen. Tænker det er en god måde, at gøre det på for os.

Børnepenge skal så gå til tøj, barnedåb og legetøj. 9000 hver 3. måned burde være nok til de ting.

Anmeld

28. februar 2011

Majeha

Når husleje, el/varme, A-kasse, internet og mobilregning er betalt, har jeg ca. 1.200,- til mig og min søn. Det skal dække mad, bleer m.v. Oplever aldrig at ståmuden penge sidst på måneden, men er nok fordi jeg er født med et "spare-gen" hehe 

Og så lærer man jo at prioritere

Anmeld

28. februar 2011

Lou87

Carina1977 skriver:

Ja.. Molo er bare SÅ sødt i denne alder.. Men også dyrt!
Håber snart op et lager salg  Har endnu kun købt 3 helt nye ting - to huer til halv pris og et par bukser med 40 procent på.. Ellers har det været brugt og derfor også billgt. Har ikk råd til nypris sys jeg og er også nærrig  For det holder jo faktisk ikk særlig godt i vask og sådan.. Så ja.. Men sødt er det !!

Puhhhhaaa ja, mine forældres plejebørn er også ufatteligt hurtigt ude med at det skal være all star converse sko, kawasaki, osv.. g star, bjørkvin, humør, nike, papfars pige, osv osv... Og det er jo altså det der koster! Sys også det er lidt skræmmende som det smitter hurtigere og tidligere end den gang jeg gik i folkeskole, der sys jeg mest det var i de store klasser!

Og ja - jeg må bare få givet mig et ekstra lods bagi

Anmeld

28. februar 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Åhh hvor er det fedt at have sådan en dreng  

Min søn ved godt at han ikke kan få ret meget mærketøj. Det meste af hans tøj er fra føtex eller H&M. Men når han så får lidt mærketøj, så bliver han også rigtig taknemmelig for det, og passer på det. Han synes også det er vildt at det er så dyrt.

Det er bare ærgeligt at bestemt slags tøj, er så vigtigt for mange børn og unge idag. Der er selvfølgelig afvigelser ligesom din søn (som jeg i øvrigt synes er rigtig fornuftig), men i min søns klasse, der betyder mærketøj åbenbart rigtig meget.

Men min søn får det jeg har råd til, og ikke en dyt mere  Og det har jeg da bestemt ingen skrupler ved.

Sådan ville det også være her....altså der er de penge der er og så må man nøjes med et par bukser frem for fire par..

Der er mange i Jeppes klasse der går op i det...han har åbenbart bare fundet sin vej ved at gå helt imod det...men du har ret, det er lidt øv det er sådan med de mærker, men det er jo nok bare en naturlig del af det at blive voksen, tror jeg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.