Billede af dødt barn på fb....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2011

<3

Som utrolig mange har skrevet så ville jeg ikke blive generet af det. Døden er en del af livet og man må være forberedt på at møde den overalt. Også når den er nærmest ubærlig. Jeg forestiller mig også at der ligner enhver anden nyfødt baby. Hvis den døde ligner en død med ligpletter, sår eller andre skader så vil jeg nok betakke mig men så kan de jo vælge en redigeret udgave fx en forskønnet tegning. Det kender jeg da nogen der har valgt - altså tegneren, så jeg kan ikke udtale om overvejelserne bag eller hvor omfattende skaderne var. Men hold da op hvor mit hjerte dog bare bløder for alle de små englebørn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

M.O.A.R.

LouiseVous skriver:

Hvad ville du gøre, hvis du havde gået med et barn i maven knap 9mdr og 3 dage før du har termin er det død.
Du gik da i de 9 mdr og glædedet dig, og snakkede med barnet. Efter at have fået en rask og sundt barn smider vi massere af billeder på face og viser stolt vores guldklump frem, og traver evig glad op og ned af gaderne med vores ny indkøbte barnevogn.
Tænk at have gået så laaang tid og så er barnet dødt!
Hvis det er deres måde at vise sorgen på, så ska de ha lov. Så jeg lige glad om folk bliver stødt. Det er stadig deres lille barn om det er dødt eller levende. Og hun skal endelig ha lov at gå gaderne lange med hende tomme, men ny indkøbte barnevogn. Barnet er stadig deres, det er her bare ikke fysisk!!!
Jeg håber aldrig jeg selv kommer til at opleve den store sorg.
Men har stor respekt for de forskellige måder folk der mister sørger på!

Rolig rolig, hver person sin mening...

Jeg tror aldrig jeg ville gøre det. Men det er jo bare mig.. Jeg ville ALDRIG kommentere billederne på nogen negativ måde, og har nogle nært som har prøvet at miste sent i graviditeten og de/hun tacklede det på en anden måde. Vi er jo alle forskellige.

Det er bare min mening, og har på sin vis forståelse for dem der gør det alligevel selvom jeg ikke synes det er noget man gør. Kan sagtens forestille mig den smerte de måtte gennemgå.

Ved det fra min mor som mistede min storebror da han var 2 måneder gammel, han døde kort tid efter han blev døbt.. Og hun er stadig meget berørt af det, selvom det er tilbage fra 85! Jeg har det selv inde på livet, selvom jeg ikke levede dengang, men har set den smerte i min mors øjne når vi snakker om det, og om jeg vil besøge hans gravsted, da hun bor på nordsjælland og ikke selv har mulighed for det.

Anmeld

26. februar 2011

qp

Dinna88 skriver:

På den anden side, så er der ikke nogle regler fra Facebooks side om at de ikke må være der - så faktisk er det slet ikke forældrenes problem, at nogle kan blive stødt

Og ja, det gør vi skam.

Jo det er klart men for mig bliver det ikke mere rigtig, af at facebook tillader det

Anmeld

26. februar 2011

qp

Jeg husker engang et digt der var skrevet på engelsk der kørte rundt på Facebook - der var et billede af en død pige på 2-3 år som var blå og gul i ansigtet pga mishandling. Billedet har jo nok været manipuleret osv, men det billede sidder stadig fast i min nethinde og jeg glemmer det aldrig. Det var så forfærdeligt og det gjorde virkelig fysisk ondt på mig, jeg tudede og havde det mega skidt...

Et billede af en død baby som bare ligner en lille sød dukke, ville da også påvirke mig i den grad fordi jeg ved babyen er død når jeg ser på den - og jeg har ikke lyst til, at blive konfronteret med et syn af en død baby hverken på denne side eller andre sider på nettet. Det er for privat og kommer for tæt på mig.

Anmeld

26. februar 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Der er da stor forskel på at vise døde større børn og gamle mennesker....det her lille nye barn er der ikke andre billeder af, barnet er nyt og moderen er stolt. Et større barn eller en gammel er der masse af mulighed for at vise billeder af...så synes slet ikke man kan sammenligne dette.

Ja, der er vi så absolut ikke enige.
Barnet er dødt..så set med mine øjne gør det kun smerten større at have billeder af det.

Anmeld

26. februar 2011

SussieThyssen

qp skriver:

Helt enig!! Det må vel være op til de nærmeste om de vil se det døde barn og (som jeg har skrevet 1000 gange tidligere) ikke noget der skal tvinges ned over hovedet på folk.

Jeg synes det er såååh uetisk og er forundret over, at folk har det så afslappet omkring det?

Netop.
Jeg har ikke et eneste af dem jeg har mistet..og det var da også det sidste jeg ønskede mig.

Anmeld

27. februar 2011

Talbutikken

Jeg vil sige at det med billeder af døde børn, er først noget man rigtigt kan sætte sig ind i, når man har prøvet det selv.

2 dage efter at Felicia var død, blev vi spurgt om vi havde taget billeder af hende.. Og her afviste jeg blankt! Men efter at have snakket med en anden forældre der havde mistet og som rådet os til at tage billeder, gjorde vi det. Det er jeg glad for i dag, for jeg brugte dem i dagen fra hun var lagt i kisten, til bisættelsen, for at bekrafte overfor mig selv, at det ikke bare var en dårlig drøm men virkeligheden. Men da min søster spurgte om hun måtte tage et billede, sagde jeg nej, for det gik over min grænse.. Hvis hun ville have et billede kunne hun få dem af mig... Hun var mit barn og vil altid være det og jeg ønsker ikke at der skal florere billeder rundt med hende, hvor hun er død, for det er ikke sådan hun skal huskes! Jeg ville heller aldrig lægge dem her på baby, fjæset eller andet sted på nettet.

Anmeld

27. februar 2011

SpunkenJo

mariamiss6 skriver:

Jeg synes man skal respektere det...

Uanset om barnet er dødt eller levende, så er det stadig hendes barn, som hun elsker, og har båret, og bragt til verden....

Enten skal man ikke sige noget til billedet, eller også skal man kommentere det for hvor sødt barnet er, præcis som du ville have gjort hvis det var et levende barn....

Som du selv sagde, er det jo trods alt også et fuldbårent barn, og jeg forestiller mig derfor det bare ligner en sovende baby... Det kan jeg ikke se noget stødende i...

Det er mere stødende, at nogle mennesker ikke vil anerkende at mødre til døde børn, også er stolte mødre, og også gerne vil vise deres børn frem....

Tja, det er bare min mening, sådan kort og godt

Well Said

Anmeld

27. februar 2011

Diana...

mariamiss6 skriver:

Jeg synes man skal respektere det...

Uanset om barnet er dødt eller levende, så er det stadig hendes barn, som hun elsker, og har båret, og bragt til verden....

Enten skal man ikke sige noget til billedet, eller også skal man kommentere det for hvor sødt barnet er, præcis som du ville have gjort hvis det var et levende barn....

Som du selv sagde, er det jo trods alt også et fuldbårent barn, og jeg forestiller mig derfor det bare ligner en sovende baby... Det kan jeg ikke se noget stødende i...

Det er mere stødende, at nogle mennesker ikke vil anerkende at mødre til døde børn, også er stolte mødre, og også gerne vil vise deres børn frem....

Tja, det er bare min mening, sådan kort og godt

endnu engang enig 

Anmeld

27. februar 2011

Diana...

Eva. skriver:

Der er da stor forskel på at vise døde større børn og gamle mennesker....det her lille nye barn er der ikke andre billeder af, barnet er nyt og moderen er stolt. Et større barn eller en gammel er der masse af mulighed for at vise billeder af...så synes slet ikke man kan sammenligne dette.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.