Billede af dødt barn på fb....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.909 visninger
178 svar
0 synes godt om
25. februar 2011

Faith

Min mor har en bekendt som har lagt et billede af sit døde barn på facebook....

Barnet døde i hendes mave 3 dage før hun havde termin. Man kan ikke se det er et dødt barn, det er jo fuldstændig fuldbårent og fint. Men ikke desto mindre er det dødt.

Hvad synes i om det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Laulund87

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes..Ikke fordi jeg bliver stødt, men fordi det er så sørgeligt

Herinde er der også lagt et billede ind af en dreng der er død ved fødslen. Det ligner også bare at han sover..

Anmeld

25. februar 2011

Clisolka

smillaluna skriver:

Barnet døde i hendes mave 3 dage før hun havde termin. Man kan ikke se det er et dødt barn, det er jo fuldstændig fuldbårent og fint. Men ikke desto mindre er det dødt.

Hvad synes i om det?

Uff det bryder jeg mig ikke om... Havde en veninde som gjorde det samme. De har måske brug for at få vist billederne, men jeg vælger at kigge væk 

Anmeld

25. februar 2011

M.O.A.R.

Ej puha..
Bare tanken om at se sådan et billede gør mig da helt trist og utilpas..

Det gør man da ikke

Anmeld

25. februar 2011

kitra

jeg synes ikke det er det rigtige forum at ligge så private billeder ud på. Men det er bare min mening.

Anmeld

25. februar 2011

mariamiss6

smillaluna skriver:

Hvad synes i om det?

Jeg synes man skal respektere det...

Uanset om barnet er dødt eller levende, så er det stadig hendes barn, som hun elsker, og har båret, og bragt til verden....

Enten skal man ikke sige noget til billedet, eller også skal man kommentere det for hvor sødt barnet er, præcis som du ville have gjort hvis det var et levende barn....

Som du selv sagde, er det jo trods alt også et fuldbårent barn, og jeg forestiller mig derfor det bare ligner en sovende baby... Det kan jeg ikke se noget stødende i...

Det er mere stødende, at nogle mennesker ikke vil anerkende at mødre til døde børn, også er stolte mødre, og også gerne vil vise deres børn frem....

Tja, det er bare min mening, sådan kort og godt

Anmeld

25. februar 2011

Bavianis

smillaluna skriver:

Hvad synes i om det?

Jeg synes folk selv må bedømme, om de har lyst til at lægge sådanne billeder ud.

Vi har selv billeder af August, og han var også helt perfekt da han blev født. Jeg ville dog aldrig have dem til at stå fremme, da man tydeligt kan se at han er død, og jeg derfor synes det ville være synd for ham, hvis folk f.eks. synes han var grim eller at billedet var ulækkert. Så de er for Gregers og jeg alene. Og vi synes jo han er smuk - selvom han er død...

Anmeld

25. februar 2011

Carina1977

Jeg kan ikke se noget galt i at gøre det. Levende eller ej, så er det jo stadig hendes barn, og det vil det altid være.

Selvfølgelig er det enormt trist at barnet er dødt, men det er stadig hendes barn, som hun elsker overalt på jorden. Hvis folk kan blive stødt af det, så kan de jo bare kigge den anden vej.

Anmeld

25. februar 2011

netdaddy

Det er jo en måde for moderen at bearbejde sin sorg på, så jeg ser ikke at vi andre har ret til at fordømme det. Jeg ved godt at trådstarter ikke fordømmer det men blot bringer det op til debat og at i andre heller ikke fordømmer det, men jeg kender folk (ikke i vennekredsen) der nærmest ville indbringe hende for FN's menneskerettighedsdomstol for det.

Det kan godt være vi selv ville have handlet anderledes i samme situation - det kan vi (eller i hvert fald jeg) ikke udtale os om.

Når det så er sagt, så ved jeg faktisk ikke rigtigt hvad jeg skal synes om det, da det jo netop kan være en måde at bearbejde sorgen på.

Tror nok jeg synes det er mere sørgeligt en grotesk/forkert. Bliver i hvert fald ikke stødt af det.

Anmeld

25. februar 2011

Faith

MaleneF skriver:

Ej puha..
Bare tanken om at se sådan et billede gør mig da helt trist og utilpas..

Det gør man da ikke

Jeg fik osse bare den største klump i halsen da jeg så billedet.... Ikke fordi det var et makabert billede, for det lignede et sovende barn. Men synes det er så sørgeligt når børn dør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.