Billede af dødt barn på fb....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2011

Fenja09

mariamiss6 skriver:

Jeg synes man skal respektere det...

Uanset om barnet er dødt eller levende, så er det stadig hendes barn, som hun elsker, og har båret, og bragt til verden....

Enten skal man ikke sige noget til billedet, eller også skal man kommentere det for hvor sødt barnet er, præcis som du ville have gjort hvis det var et levende barn....

Som du selv sagde, er det jo trods alt også et fuldbårent barn, og jeg forestiller mig derfor det bare ligner en sovende baby... Det kan jeg ikke se noget stødende i...

Det er mere stødende, at nogle mennesker ikke vil anerkende at mødre til døde børn, også er stolte mødre, og også gerne vil vise deres børn frem....

Tja, det er bare min mening, sådan kort og godt

Lige mine ord

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

SussieThyssen

smillaluna skriver:

Min mor har en bekendt som har lagt et billede af sit døde barn på facebook....

Barnet døde i hendes mave 3 dage før hun havde termin. Man kan ikke se det er et dødt barn, det er jo fuldstændig fuldbårent og fint. Men ikke desto mindre er det dødt.

Hvad synes i om det?

Jeg mener, at det absolut ikke hører til der.
Skal vi så også til at se på døde bedsteforældre og større børn??

Nej helt ærligt..for mig er det usmageligt.
Jeg har et meget afslappet forhold til døden, men det er at gå over grænsen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. februar 2011

Dinna88

qp skriver:

Det gør man jo rent faktisk ikke for i højre hjørne kommer der tit ens venners billedalbums forslag op med de 3-4 første billeder i albummet

I små størrelser - og som det er skrevet, ser barnet oftest bare ud som om det sover - og så er det da SLET ikke til at se at det er dødt, når det er småt Der er jo så absolut heller ikke nogen der tvinger en til at se på det, bare fordi det er der. Og - det er muligt at blokere info fra bestemt personer.

Anmeld

26. februar 2011

quar20

mariamiss6 skriver:

Uanset om barnet er dødt eller levende, så er det stadig hendes barn, som hun elsker, og har båret, og bragt til verden....

Enten skal man ikke sige noget til billedet, eller også skal man kommentere det for hvor sødt barnet er, præcis som du ville have gjort hvis det var et levende barn....

Som du selv sagde, er det jo trods alt også et fuldbårent barn, og jeg forestiller mig derfor det bare ligner en sovende baby... Det kan jeg ikke se noget stødende i...

Det er mere stødende, at nogle mennesker ikke vil anerkende at mødre til døde børn, også er stolte mødre, og også gerne vil vise deres børn frem....

Anmeld

26. februar 2011

Aves.

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Der er da stor forskel på at vise døde større børn og gamle mennesker....det her lille nye barn er der ikke andre billeder af, barnet er nyt og moderen er stolt. Et større barn eller en gammel er der masse af mulighed for at vise billeder af...så synes slet ikke man kan sammenligne dette.

Anmeld

26. februar 2011

qp

Dinna88 skriver:

I små størrelser - og som det er skrevet, ser barnet oftest bare ud som om det sover - og så er det da SLET ikke til at se at det er dødt, når det er småt Der er jo så absolut heller ikke nogen der tvinger en til at se på det, bare fordi det er der. Og - det er muligt at blokere info fra bestemt personer.

Ja det er jeg nu godt klar over, men jeg synes sgu det er dem der skal vise det hensyn og ikke mig der skal gøre alt muligt for, at undgå at se døde babyer.... *** Nu debatterer vi jo

Anmeld

26. februar 2011

qp

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Helt enig!! Det må vel være op til de nærmeste om de vil se det døde barn og (som jeg har skrevet 1000 gange tidligere) ikke noget der skal tvinges ned over hovedet på folk.

Jeg synes det er såååh uetisk og er forundret over, at folk har det så afslappet omkring det?

Anmeld

26. februar 2011

Dinna88

qp skriver:

Ja det er jeg nu godt klar over, men jeg synes sgu det er dem der skal vise det hensyn og ikke mig der skal gøre alt muligt for, at undgå at se døde babyer.... *** Nu debatterer vi jo

På den anden side, så er der ikke nogle regler fra Facebooks side om at de ikke må være der - så faktisk er det slet ikke forældrenes problem, at nogle kan blive stødt

Og ja, det gør vi skam.

Anmeld

26. februar 2011

Anneiris

mariamiss6 skriver:

Jeg har det præcis på samme måde!!

Anmeld

26. februar 2011

Laulund87

Dinna88 skriver:

På den anden side, så er der ikke nogle regler fra Facebooks side om at de ikke må være der - så faktisk er det slet ikke forældrenes problem, at nogle kan blive stødt

Og ja, det gør vi skam.

Nemlig det er ikke forældrenes problem..

Kan simpelthen ikke forstå at man kan synes det er usmageligt osv. Kvinden har båret på det barn i 9 måneder og skal det så bare glemmes? Det er sgu da lige så smukt som havde det været levende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.