Billede af dødt barn på fb....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2011

millesofie

smillaluna skriver:

Min mor har en bekendt som har lagt et billede af sit døde barn på facebook....

Barnet døde i hendes mave 3 dage før hun havde termin. Man kan ikke se det er et dødt barn, det er jo fuldstændig fuldbårent og fint. Men ikke desto mindre er det dødt.

Hvad synes i om det?

det stakkels menneske (altså kvinden) hun har jo brug for hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Dinna88

Fisenberg skriver:

det stakkels menneske (altså kvinden) hun har jo brug for hjælp

Hvorfor har hun brug for hjælp?? 

Altså, jeg kan jo have misforstået dig, beklager hvis jeg har, men du får det til at lyde som om hun er skør i bolden?

Anmeld

27. februar 2011

millesofie

Dinna88 skriver:

Hvorfor har hun brug for hjælp?? 

Altså, jeg kan jo have misforstået dig, beklager hvis jeg har, men du får det til at lyde som om hun er skør i bolden?

nej jeg synes det er synd for hende, hun mangler tydeligvis hjælp til at komme igennem det

Anmeld

27. februar 2011

Dinna88

Fisenberg skriver:

nej jeg synes det er synd for hende, hun mangler tydeligvis hjælp til at komme igennem det

Tydeligvis? Det må du lige uddybe Jeg er ikke helt med.

Anmeld

27. februar 2011

quar20

qp skriver:

Jeg synes både, at Facebook og Baby.dk er nogle fuldstændig malplacerede sider, at lægge billeder ud af døde børn - folk får det jo tvunget ned over hovedet og det må vel være deres eget valg om de skal se et dødt barn eller ej?  Jeg ville personligt føle mig krænket!

Hvis vedkommende har så stort et behov, at vise barnet - så synes jeg hun bør oprette en privat gruppe på Facebook (hvis det skal være på nettet) og invitere de nærmeste - så må det være op til dem om de har lyst til, at joine gruppen og se billederne.

GUD hvor jeg finder det provekerende at du skriver som du gør..!! Hold da op..

Anmeld

27. februar 2011

millesofie

Dinna88 skriver:

Tydeligvis? Det må du lige uddybe Jeg er ikke helt med.

det har jeg faktisk ikke lyst til bare fordi du be'r om det, udvise bare sympati for kvindemennesket...

Anmeld

27. februar 2011

Dinna88

Fisenberg skriver:

det har jeg faktisk ikke lyst til bare fordi du be'r om det, udvise bare sympati for kvindemennesket...

Det var slet ikke negativt ment. Men jeg forstår ikke helt hvorfor hun skulle have hjælp, i hvert fald ikke mere end andre, hun sørger da nok ja, men vi ved da ikke om hun klarer det selv/får hjælp i forvejen. Altså, jeg er blot uforstående overfor hvordan du konkluderer at hun skal have hjælp ud fra at hun lægger billeder ud af sit dødsfødte barn 

Anmeld

27. februar 2011

SussieThyssen

N&J skriver:

Men er I ikke til dels enige Sussie, prøv og tænk hvis der var nogen der havde sagt at den måde (det at du valgte ikke at se dine børn) var den forkerte måde at takle din sorg på, du gjorde vel det som var det bedste for dig som person, men hvis en nær på dig havde oplevet det samme og reagerede anerledes og lagt billeder på fb fx fordi det var den måde hun kunne komme videre på, var det så ikke okey?, altså jeg ved det sandsynligvis stadig vil give et stik i hjertet når man ser sådan et billede, men til dels kun fordi det er tæt på, og ligesom man ønsker at andre skal respektere ens egen måde takle sorg på, må man jo respektere andres sorgproces, og du vil kunne vælge billedet fra via en blokering eller ligende, og det jeg mener med kun til dels er at vi ofte støder på billeder/video af døde børn overalt i verden ofte meget geografisk langt væk fra os, og oftes føler man ikke den samme smerte, som var det mennesker, som man havde et personligt forhold til, børn, i princippet er det jo lige tragisk når børn dør uanset hvor og hvorfor det sker.. 

Nu diskuterer vi jo ikke hvorvidt det handler om tackling af sorg eller ej, men om det at lægge billeder af døde børn på FB.
Og...uanset hvad, så finder jeg det anstødeligt og etisk ukorrekt.
Det er meget sjældent jeg er så direkte og konsekvent i mine udtalelser, men at få stukket et dødt barn i næsen under de omstændigheder kan jeg altså ikke acceptere.
Hvad andre så mener om tacling af sorg m.m. så må det være deres holdning.
Vi har alle nogle grænser, og der går min.

Anmeld

27. februar 2011

SussieThyssen

Christina.78 skriver:

Det var ikke med hensyn til det at du ikke ved hvad du snakker om..tror jeg nok du gør, men det var hentydet til alle andre der ikke har prøvet det...

vi har haft brug for at vise vores barn frem og også have billeder fremme af hende...det har ikke gjort ondt på os eller andre der har besøgt os..de har spurgt ind til det hvis de har haft lyst til det

Så forskellige er vi..

Jamen det er da helt i orden.
Hvis det er jeres måde....jeg hverken kan, kunne eller ville, og det ved jeg at deres far heller ikke kunne.
For os handlede det om at komme videre, og ikke dvæle ved det, der kun var en knust drøm.
Så ja, vi er alle forskellige.

Anmeld

27. februar 2011

qp

quar20 skriver:

GUD hvor jeg finder det provekerende at du skriver som du gør..!! Hold da op..

Det var da konstruktivt, det udsagn du kommer med her?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.