Billede af dødt barn på fb....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2011

Christina.78

mariamiss6 skriver:

Jeg er virkelig oprigtigt glad for at se at der er så mange der deler min holdning.... 

JEG har ikke mistet et barn. Min bedste veninde har prøvet at miste et barn, som havde været dødt i hendes mave i nogle uger, og så skulle hun føde det da det blev opdaget i 20. uge...

Hun fortalte jo gerne om forløbet, som i øvrigt var forfærdeligt, for hun var nær død selv, og var slet ikke ved bevidsthed da den lille dreng kom til verden.

Det var et kømpe chok for mig, at opleve at det menneske uden fo rmin familie, som betød mest for mig, faktisk næsten døde fra mig. Og at hun så samtidig selv skulle miste et liv der stod hende nært.

Vi snakkede om episoden, om babyen, og på et tidspunkt sagde hun, at sygehuset havde givet hende et fint bruntonet billede af den lille dreng. Hun sagde også at hun havde det liggende i konvolutten som hun fik det i, for at folk ikke skulle blive stødt.

Jeg sagde til min veninde, at selvom han var død, og jo ikke helt lignede en almindelig nyfødt baby, så var han jo stadig hendes barn, og jeg ville synes han var skøn, fordi han var hendes, så derfor ville jeg da gerne se ham, hvis det var okay med hende.

Det havde hun det okay med, og jeg tror at hun blev glad, da hun opdagede at jeg oprigtigt synes han var sød, fordi han jo var hendes barn. 

Faktisk hjalp det også mig lidt, at se denne her lilie dreng, som der jo ellers kun blev talt om,s om et mistet liv. 

Nu har han en identitet med billede på, i mit hjerte, præcis som i hendes

Du har gjort det der er mest vigtigt for din veninde i sorg - du har og er der for hende..når hun har haft brug for dig både tilo at tale med og kigge billeder med..de fleste folk trækker sig væk eller går udenom emnet fordi det netop er tabu..og folk der mister har brug for at snakke..

Da vi mistede Emma efter 25 dage stod venner og bekendte klar til at lytte eller tale om det - de bakkede ikke baglæns og det hjalp os rigtig meget..der er dog stadig enkelte som kigger panisk den anden vej men det har vi lært at ignorere...

Så super at du er der for hende..

Jeg har også billeder af Emma på nettet - dog ikke i død tilstand men før hun døde og hendes fine kiste..det andet er mig for privat..dem der gene vil se hende får også lov..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

qp

Jeg synes både, at Facebook og Baby.dk er nogle fuldstændig malplacerede sider, at lægge billeder ud af døde børn - folk får det jo tvunget ned over hovedet og det må vel være deres eget valg om de skal se et dødt barn eller ej?  Jeg ville personligt føle mig krænket!

Hvis vedkommende har så stort et behov, at vise barnet - så synes jeg hun bør oprette en privat gruppe på Facebook (hvis det skal være på nettet) og invitere de nærmeste - så må det være op til dem om de har lyst til, at joine gruppen og se billederne.

Anmeld

26. februar 2011

susser83

mariamiss6 skriver:

Jeg synes man skal respektere det...

Uanset om barnet er dødt eller levende, så er det stadig hendes barn, som hun elsker, og har båret, og bragt til verden....

Enten skal man ikke sige noget til billedet, eller også skal man kommentere det for hvor sødt barnet er, præcis som du ville have gjort hvis det var et levende barn....

Som du selv sagde, er det jo trods alt også et fuldbårent barn, og jeg forestiller mig derfor det bare ligner en sovende baby... Det kan jeg ikke se noget stødende i...

Det er mere stødende, at nogle mennesker ikke vil anerkende at mødre til døde børn, også er stolte mødre, og også gerne vil vise deres børn frem....

Tja, det er bare min mening, sådan kort og godt

Helt enig

Anmeld

26. februar 2011

Christina.78

Jeg synes både, at Facebook og Baby.dk er nogle fuldstændig malplacerede sider, at lægge billeder ud af døde børn - folk får det jo tvunget ned over hovedet og det må vel være deres eget valg om de skal se et dødt barn eller ej?  Jeg ville personligt føle mig krænket!

Hvis vedkommende har så stort et behov, at vise barnet - så synes jeg hun bør oprette en privat gruppe på Facebook (hvis det skal være på nettet) og invitere de nærmeste - så må det være op til dem om de har lyst til, at joine gruppen og se billederne.

Her på baby.dk er der jo et forum til dette og du vælger vel selv at klikke ind på dette..og fb skal man vel kende personen for at se billederne ??

Og engleforældre har lige så stort et behov for at vise deres elskede guldklumper frem som andre "normale" forældre...!

Anmeld

26. februar 2011

qp

Her på baby.dk er der jo et forum til dette og du vælger vel selv at klikke ind på dette..og fb skal man vel kende personen for at se billederne ??

Og engleforældre har lige så stort et behov for at vise deres elskede guldklumper frem som andre "normale" forældre...!

Jeg ved det, men enmet kommer vel på forsiden under alle omstændigheder? Jeg kan jo ikke vide om der er billeder i tråden?  - Og det har jeg ihvertfald ikke lyst til, at få trukket ned over mig.

På Facebook er der opdateringer på hele tiden og i højre hjørne kommer der også tit foreslag på hvilke venners fotoalbums man bør se.

Jeg synes ikke det er ok og jeg ville føle mig enormt krænket - om jeg vil se et dødt barn eller ej bør være MIN EGEN beslutning....

Anmeld

26. februar 2011

Laulund87

qp skriver:

Jeg ved det, men enmet kommer vel på forsiden under alle omstændigheder? Jeg kan jo ikke vide om der er billeder i tråden?  - Og det har jeg ihvertfald ikke lyst til, at få trukket ned over mig.

På Facebook er der opdateringer på hele tiden og i højre hjørne kommer der også tit foreslag på hvilke venners fotoalbums man bør se.

Jeg synes ikke det er ok og jeg ville føle mig enormt krænket - om jeg vil se et dødt barn eller ej bør være MIN EGEN beslutning....

Jamen så burde du vel næsten ikke være på facebook eller baby.dk for der er jo frit hvad man ligger ind og så kan man blive stødt/krænket over en masse. Når man klikker ind på noget, ved man jo ikke hvad der står/er billede af og det er da den risiko man selv vælger.

Anmeld

26. februar 2011

qp

Laulund87 skriver:

Jamen så burde du vel næsten ikke være på facebook eller baby.dk for der er jo frit hvad man ligger ind og så kan man blive stødt/krænket over en masse. Når man klikker ind på noget, ved man jo ikke hvad der står/er billede af og det er da den risiko man selv vælger.

Jo jeg burde både være på Facebook og her på baby.dk! Denne debat handler om man synes det er OK eller ej og det synes jeg ikke det er. Desuden synes jeg, at dem der lægger sådanne billeder ud bør tænke sig lidt om for det er da ikke alle der har lyst til, at se døde børn.... Jeg er nu også ret overbevist om, at der ikke er nogle af mine facebookvenner der ville kunne drømme om at smide et billede af en død baby på skærmen.

God aften til dig.

Anmeld

26. februar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

MaleneF skriver:

Ej puha..
Bare tanken om at se sådan et billede gør mig da helt trist og utilpas..

Det gør man da ikke

Hvad ville du gøre, hvis du havde gået med et barn i maven knap 9mdr og 3 dage før du har termin er det død.
Du gik da i de 9 mdr og glædedet dig, og snakkede med barnet. Efter at have fået en rask og sundt barn smider vi massere af billeder på face og viser stolt vores guldklump frem, og traver evig glad op og ned af gaderne med vores ny indkøbte barnevogn.
Tænk at have gået så laaang tid og så er barnet dødt!
Hvis det er deres måde at vise sorgen på, så ska de ha lov. Så jeg lige glad om folk bliver stødt. Det er stadig deres lille barn om det er dødt eller levende. Og hun skal endelig ha lov at gå gaderne lange med hende tomme, men ny indkøbte barnevogn. Barnet er stadig deres, det er her bare ikke fysisk!!!
Jeg håber aldrig jeg selv kommer til at opleve den store sorg.
Men har stor respekt for de forskellige måder folk der mister sørger på!

Anmeld

26. februar 2011

Dinna88

LouiseVous skriver:

Hvad ville du gøre, hvis du havde gået med et barn i maven knap 9mdr og 3 dage før du har termin er det død.
Du gik da i de 9 mdr og glædedet dig, og snakkede med barnet. Efter at have fået en rask og sundt barn smider vi massere af billeder på face og viser stolt vores guldklump frem, og traver evig glad op og ned af gaderne med vores ny indkøbte barnevogn.
Tænk at have gået så laaang tid og så er barnet dødt!
Hvis det er deres måde at vise sorgen på, så ska de ha lov. Så jeg lige glad om folk bliver stødt. Det er stadig deres lille barn om det er dødt eller levende. Og hun skal endelig ha lov at gå gaderne lange med hende tomme, men ny indkøbte barnevogn. Barnet er stadig deres, det er her bare ikke fysisk!!!
Jeg håber aldrig jeg selv kommer til at opleve den store sorg.
Men har stor respekt for de forskellige måder folk der mister sørger på!

Jeg er dybt enig med dig. Og man vælger selv hvad man trykker sig ind på på Facebook. 

Og så skal man bestemt ikke trampe på en person der i forvejen ligger ned, ved at kommentere negativt på vedkommendes måde at sørge på. 

Anmeld

26. februar 2011

qp

Dinna88 skriver:

Jeg er dybt enig med dig. Og man vælger selv hvad man trykker sig ind på på Facebook. 

Og så skal man bestemt ikke trampe på en person der i forvejen ligger ned, ved at kommentere negativt på vedkommendes måde at sørge på. 

Det gør man jo rent faktisk ikke for i højre hjørne kommer der tit ens venners billedalbums forslag op med de 3-4 første billeder i albummet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.