Jeg er virkelig oprigtigt glad for at se at der er så mange der deler min holdning....
JEG har ikke mistet et barn. Min bedste veninde har prøvet at miste et barn, som havde været dødt i hendes mave i nogle uger, og så skulle hun føde det da det blev opdaget i 20. uge...
Hun fortalte jo gerne om forløbet, som i øvrigt var forfærdeligt, for hun var nær død selv, og var slet ikke ved bevidsthed da den lille dreng kom til verden.
Det var et kømpe chok for mig, at opleve at det menneske uden fo rmin familie, som betød mest for mig, faktisk næsten døde fra mig. Og at hun så samtidig selv skulle miste et liv der stod hende nært.
Vi snakkede om episoden, om babyen, og på et tidspunkt sagde hun, at sygehuset havde givet hende et fint bruntonet billede af den lille dreng. Hun sagde også at hun havde det liggende i konvolutten som hun fik det i, for at folk ikke skulle blive stødt.
Jeg sagde til min veninde, at selvom han var død, og jo ikke helt lignede en almindelig nyfødt baby, så var han jo stadig hendes barn, og jeg ville synes han var skøn, fordi han var hendes, så derfor ville jeg da gerne se ham, hvis det var okay med hende.
Det havde hun det okay med, og jeg tror at hun blev glad, da hun opdagede at jeg oprigtigt synes han var sød, fordi han jo var hendes barn.
Faktisk hjalp det også mig lidt, at se denne her lilie dreng, som der jo ellers kun blev talt om,s om et mistet liv.
Nu har han en identitet med billede på, i mit hjerte, præcis som i hendes