qp skriver:
Ja det er jeg nu godt klar over, men jeg synes sgu det er dem der skal vise det hensyn og ikke mig der skal gøre alt muligt for, at undgå at se døde babyer.... *** Nu debatterer vi jo 
Det forstår jeg slet ikke, hvorfor er det DEM der skal vise hensyn, det er ikke os der har mistet, ikke os der har det helt forfærdeligt og skal finde en vej ud af sorgen og komme videre, vi derimod kan VÆLGE om vi vil kommentere på et billede af noget som er en naturlig del af livet (jeg har da set en død person et par gange på plejehjemmet og må ærligt indrømme at jeg ikke én gang har tænkt på MIG, og hvordan jeg havde det, men på den ældre og dennes familie)
Der er et par i min familie hvor hun mistede en lille pige 20 dage efter hun var født, og de har da et billede stående af hende i en ramme, og snakker om hende med deres børn, det ser jeg intet forkert i (vi har faktisk også et billede af hende hjemme på vores væg, dog fra inden hun døde, tror jeg nok) og jeg ser intet makabret ved det billede, det er jo et billede af et barn, der var deres og selvom hun ikke overlevede, så var/er hun jo en del af vores familie..
Dem der mister fra starten og helt til slut takler jo det helt forskelligt, men uanset hvornår det sker, så har man jo båret et barn i sin mave, hvis det så er helt ved slutningen, så har man lært bevægelserne at kende, lært ens barn at kende, så hvorfor er det ikke okey at vise det barn som allerede var en del af en..
Må indrømme at jeg slet ikke syntes at der skal tages hensyn til andre end dem der har mistet, da vi andre tros alt kan vælge denne sorg og billeder fra med et blokeringsklik, det kan de ikke..
Havde faktisk en veninde, der ikke kunne rumme den måde jeg sørgede på da jeg mistede min x kæreste, men det handlede altså ikke om hendes forestilling af hvad jeg havde brug for og hvordan jeg skulle takle det, men min - det var mig der havde mistet, ligesom jeg fik at viode at det ikke var okey at forestille Rene liggende i kisten som han ville se ud efter ulykken, hvis man ikke kan respektere det at vi alle har forskellig måder at takle sorg på (om det så er at ligge et billede af kisten eller et barn der er død på fb) så må man jo afskære sig fra det ved fx at blokere de mennesker, det er jo fair nok, men ligefrem at de ikke må udtrykke deres sorg i et billede, som også vises på videnskabelige messer (kroppen udstillingen har nogle ret makabra ting fx.) det forstår jeg ikke, hvorfor er det mindre okey end billeder af døde mennesker i krig, der pludselig kommer i tv avisen, der er virkelig ikke forskel i min verden.