Billede af dødt barn på fb....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
mariamiss6 skriver:

Jeg synes man skal respektere det...

Uanset om barnet er dødt eller levende, så er det stadig hendes barn, som hun elsker, og har båret, og bragt til verden....

Enten skal man ikke sige noget til billedet, eller også skal man kommentere det for hvor sødt barnet er, præcis som du ville have gjort hvis det var et levende barn....

Som du selv sagde, er det jo trods alt også et fuldbårent barn, og jeg forestiller mig derfor det bare ligner en sovende baby... Det kan jeg ikke se noget stødende i...

Det er mere stødende, at nogle mennesker ikke vil anerkende at mødre til døde børn, også er stolte mødre, og også gerne vil vise deres børn frem....

Tja, det er bare min mening, sådan kort og godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Caroline86

mariamiss6 skriver:

Uanset om barnet er dødt eller levende, så er det stadig hendes barn, som hun elsker, og har båret, og bragt til verden....

Enten skal man ikke sige noget til billedet, eller også skal man kommentere det for hvor sødt barnet er, præcis som du ville have gjort hvis det var et levende barn....

Som du selv sagde, er det jo trods alt også et fuldbårent barn, og jeg forestiller mig derfor det bare ligner en sovende baby... Det kan jeg ikke se noget stødende i...

Det er mere stødende, at nogle mennesker ikke vil anerkende at mødre til døde børn, også er stolte mødre, og også gerne vil vise deres børn frem....

fuldstændig enig

Anmeld

25. februar 2011

dorthemus

mariamiss6 skriver:

Anmeld

25. februar 2011

anna-jonas

Hvis det kan hjælpe de mennesker igennem den store sorg, det er at miste et barn....................så skal jeg være den sidste til at tage afstand til det. Disse ulykkelige mennesker har jo også brug for at vise verden, den lille baby de har skabt.................og forvisse sig om, at han var der..............han var virkelig, smuk og fuldbåren.

Jeg ville nok ikke selv vælge at gøre det, da det ville være alt for smertefuldt og privat for mig......................men ser gerne på andres  børn (også de døde), og beundrer dem.

Min lille niece døde kun 3 timer efter fødslen for 6 1/2 år siden (fuldbåren)...............hende lagde jeg i kisten, sammen med min svigerinde............og fik lagt hende med bamser og tegninger. Det var barskt, men jeg tror at det hjalp min svigerinde, at jeg ikke tog afstand fra lille Stella, selvom hun var død. Vi sidder også og kigger billeder af den lille smukke pige, og vi taler en del om hende. Hvert år d. 3 august, er en tung dag for mig.........jeg tager på kirkegården med en lille lyserød rose, og tager forbi min bror og svigerinde med en buket, for at mindes.

Alle sørger forskelligt.................så at nogle vælger at lægge et billede på FB af deres døde barn, er helt okay med mig.............så længe at det måske kan lindre deres smerte lidt.

Anmeld

25. februar 2011

slettet_7530

Min mor har en bekendt som har lagt et billede af sit døde barn på facebook....

Barnet døde i hendes mave 3 dage før hun havde termin. Man kan ikke se det er et dødt barn, det er jo fuldstændig fuldbårent og fint. Men ikke desto mindre er det dødt.

Hvad synes i om det?

De er forældre til et barn ligeså vel som alle os andre og ønsker at vise det smukke mirakel frem som de jo desværre ikke kan have hos sig, jeg synes det er fuldt forståeligt og jeg håber at folk fortæller dem hvor vidunderligt smukt et væsen de har fremstillet

Anmeld

25. februar 2011

MariaJ

mariamiss6 skriver:

Selvfølgelig er det forfærdeligt trist og uhyggeligt når et barn dør, men hvis facebook skal være et sted, hvor man deler, hvordan man har det, synes jeg egentlig også der skal være plads til det sørgelige i livet.

Anmeld

25. februar 2011

Kamulla

ja hvad andre gør ville jeg ikke blande mig i.. man kan ikke se det grimme ved det.. ikke lige jeg ville dele et billede af mit afdøde barn på FB.. men måske moderen er stolt over sit barn trods barnet ulykkeligvis døde alt for tideligt og før de fik lært hinanden at kende.. det er så tragisk.. men kan ikke se det klamme og ulækre i det.. kan ikke sætte mig ind i hvor svært det er at miste sig længe ventede barn.. men kan sætte mig ind i ens stolthed til ens barn.. tror jeg ville syntes mit barn var vidunderligt om det født dødt eller levende.. så ikke noget der kan få mig til at måbe.. det rør mig bare dybt at se billeder af små pus der ikke fik lov til at opleve verdenen 

Anmeld

25. februar 2011

Faith

mariamiss6 skriver:

Synes det er godt skrevet, og jeg er enig med dig.

Anmeld

25. februar 2011

Rillo

JEg synes det må være op til den enkelte at bedømme.

Vores lille Kamma har jeg ikke delt med særlig mange, af flere grunde hun lå død i min mave 3 uger..men det gør hende ikke mindre perfekt i vores verden.

Jeg ville ikke dele kamma på f.eks fb fordi jeg føler det er meget personligt...og kan ikke lide at pådytte ndre min sorg..fortæller gerne om hende og vores tab men bilelderne er vores.

Håber det kunne forståes selvom det nok blev lidt rodet.

Anmeld

25. februar 2011

Pia.

Lige meget hvad er det jo deres barn .... Hvis man var i deres sted kunne man måske sætte sig ind i deres valg...

personligt havde jeg ikke gjort det - men de sidder nok med følelsen af at de gerne ville vise deres barn frem..

Puha hvor er det grimt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.