Billede af dødt barn på fb....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2011

Laulund87

mariamiss6 skriver:

Jeg synes man skal respektere det...

Uanset om barnet er dødt eller levende, så er det stadig hendes barn, som hun elsker, og har båret, og bragt til verden....

Enten skal man ikke sige noget til billedet, eller også skal man kommentere det for hvor sødt barnet er, præcis som du ville have gjort hvis det var et levende barn....

Som du selv sagde, er det jo trods alt også et fuldbårent barn, og jeg forestiller mig derfor det bare ligner en sovende baby... Det kan jeg ikke se noget stødende i...

Det er mere stødende, at nogle mennesker ikke vil anerkende at mødre til døde børn, også er stolte mødre, og også gerne vil vise deres børn frem....

Tja, det er bare min mening, sådan kort og godt

Helt enig her..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2011

Clisolka

mariamiss6 skriver:

Det er mere stødende, at nogle mennesker ikke vil anerkende at mødre til døde børn, også er stolte mødre, og også gerne vil vise deres børn frem....

Kan jeg kun give dig ret i 

Som også jeg skrev, må de ligesom os andre have brug for at vise billeder frem 

Anmeld

25. februar 2011

De3Guldklumper

mariamiss6 skriver:

Uanset om barnet er dødt eller levende, så er det stadig hendes barn, som hun elsker, og har båret, og bragt til verden....

Enten skal man ikke sige noget til billedet, eller også skal man kommentere det for hvor sødt barnet er, præcis som du ville have gjort hvis det var et levende barn....

Som du selv sagde, er det jo trods alt også et fuldbårent barn, og jeg forestiller mig derfor det bare ligner en sovende baby... Det kan jeg ikke se noget stødende i...

Meget enig

Anmeld

25. februar 2011

bagger26

Det kan jeg ikke se noget galt i.. Hun har jo båret rundt på og elsket det her barn i 9 mdr.. For hende er det hendes barn, som hun sikkert gerne vil vise frem, præcis lige som alle os andre der er så heldige at få et levende barn. Hun får jo ikke muligheden igen for at vise sin lille guldklump frem, så må man kigge væk hvis man bliver stødt...

Anmeld

25. februar 2011

Bavianis

mariamiss6 skriver:

Lige præcis Maria.

Jeg har aldrig været så stolt over noget i mit liv som at min lille perfekte August. Selvom han var død da han blev født.

Anmeld

25. februar 2011

eElak

det er folks helt egen sag, om hvordan de vil tackle sorgen på.. 

Jeg har en nær veninde, som i starten af denne uge har gået igennem en fødsel af sin lille pige, som var død i maven på hende, efter en kompliceret graviditet.. 

HUn har valgt ikke at se hende - hverken på billeder eller ved fødslen... 

Da hun fortalte om den beslutning - som hun havde truffet inden fødslen, der prøvede jeg (inddirekte) at se om hun ville ændre mening, så hun ikke kunne fortryde at hun ikke nåede at se hende (for det kan jo ikke gøres om)... 

Men.... I dag tænker jeg så på det som hun har sagt som grundlag for det... 
Hun har et billede i hovedet af sin lille pige - et minde. Det minde vil hun beholde som noget positivt, som desværre endte dårligt. Altså nærmest af en lille pige, som blot sover til evig tid og ikke "bare er død"...

og nu som jeg skriver det, så forstår jeg nu den dybere mening med det... og jeg kan godt følge hende...

En anderledes måde at tackle sorgen på, men det var for at vise at der er flere måder at tackle ting på - men jeg vil ikke sige at nogle er ukorrekte.. Husk det er mennesker i sorg, og barnet har trods alt været en del af deres liv - selvom det nu er dødt....

Så pas på med at dømme andre, især når det er i sådan en stor sorgfyldt periode.  

Anmeld

25. februar 2011

smokin

Jeg mener man skal respektere det, hvad enten barnet er dødt i maven eller efter det er født, så er det jo en stor sorg. Personligt har jeg intet imod at billederne bliver lagt op af døde børn, men jeg ville nok aldrig selv dele det med mine venner på facebook, da det er lidt for privat til mig. Jeg har selv to veninder hvis børn er døde og begge har billeder på facebook af dem. Det er jo en del af dem, ligeså vel som vi ligger billeder op af vores børn. 

Anmeld

25. februar 2011

Kongmulle

smillaluna skriver:

Min mor har en bekendt som har lagt et billede af sit døde barn på facebook....

Barnet døde i hendes mave 3 dage før hun havde termin. Man kan ikke se det er et dødt barn, det er jo fuldstændig fuldbårent og fint. Men ikke desto mindre er det dødt.

Hvad synes i om det?

For mig er det grænseoverskridende. Syntes det ville være fint med en lukket mappe som folk der så var ok med det kunne kigge i hvis de ville. Jeg bryder mig ikke om det. Syntes det er frygtelig synd for dem.

Anmeld

25. februar 2011

Faith

Bavianis skriver:

Jeg synes folk selv må bedømme, om de har lyst til at lægge sådanne billeder ud.

Vi har selv billeder af August, og han var også helt perfekt da han blev født. Jeg ville dog aldrig have dem til at stå fremme, da man tydeligt kan se at han er død, og jeg derfor synes det ville være synd for ham, hvis folk f.eks. synes han var grim eller at billedet var ulækkert. Så de er for Gregers og jeg alene. Og vi synes jo han er smuk - selvom han er død...

Hvor bliver jeg rørt af det du skriver... Synes det er så smukt at i har billeder af jeres lille dreng, og synes det er en fantastisk ting du har sammen med din mand.... August var og er jo jeres lille guldklump til evig tid

Anmeld

25. februar 2011

AnneBJ

mariamiss6 skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.