Billede af dødt barn på fb....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

qp

Ihh altså... Sorry de damer, men jeg er nødt til at sige det her

"Det er som om", - at når man har mistet så må man alting og så ejer man intet ansvar for omverden! Er det sådan det skal forstås?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

BellaT

qp skriver:

"Proppe ned over" er bare min måde, at skrive/ tale på - mere er der ikke i det....

Jeg ville da også tænke på HENDE som du så flot markerer med stort, men jeg ville alligevel mene, at det var hamrende uetisk af hende at smide et billede ud på facebook da man trods af tab af et barn bør have bare lidt situationsfornemmelse og sans for hvad der er etisk korrekt.

Jeg ville gøre alt hvad jeg kunne for hende og jeg ville da håbe hun respekterede mig nok til, at spørge om jeg havde lyst til at se et billede af hendes døde baby så jeg selv kunne tage stilling til det.

Vi mennesker er forskellige, - nogle har behov for at vise billeder af døde babyer, nogle vil samtale om det, nogle vil lyttes til, nogle kan ikke rumme det mens andre ikke bryder sig om konfrontationen.

At jeg ikke er tilhænger af døde babybilleder gør mig da ikke til et mindre sympatisk menneske eller en dårligere veninde. Endvidere er jeg godt klar over, at tabet af et barn ikke skal handle om MIG men om den der har mistet - men derfra og så til, at lægge billeder ud af døde babyer er altså et langt stykke vej - og heldigvis for det falder det nok mindstedelen naturligt, at lægge sådanne billeder på facebook.

Ja, det er nok de færreste der vælger at lægge sådanne billeder på nettet. Men man deler jo sit liv mere og mere med venner på nettet. Så tror det kommer til at blive mere og mere naturligt for flere. 

Og jo, du er faktisk en dårlig veninde i den situation, hvis du ikke helt naturligt har lyst til at se din venindes barn. Pga dine egne følelser. Det ER altså ret egoistisk. Medmindre du selvfølgelig har et eller andet i bagagen, der gør at du ikke kan  rumme det...

Anmeld

28. februar 2011

qp

BellaT skriver:

Ja, det er nok de færreste der vælger at lægge sådanne billeder på nettet. Men man deler jo sit liv mere og mere med venner på nettet. Så tror det kommer til at blive mere og mere naturligt for flere. 

Og jo, du er faktisk en dårlig veninde i den situation, hvis du ikke helt naturligt har lyst til at se din venindes barn. Pga dine egne følelser. Det ER altså ret egoistisk. Medmindre du selvfølgelig har et eller andet i bagagen, der gør at du ikke kan  rumme det...

Er jeg egoistisk når jeg fysisk får det skidt ved, at se døde babyer???? Er jeg egoistisk hvis jeg fravælger, at tage med til min venindes fødsel hvis jeg bare ved jeg vil bryde sammen???? Sikke engang vrøvl du kommer med der!!! - At have personlige grænser er sgu ikke det samme som egoisme....

Anmeld

28. februar 2011

BellaT

qp skriver:

Ihh altså... Sorry de damer, men jeg er nødt til at sige det her

"Det er som om", - at når man har mistet så må man alting og så ejer man intet ansvar for omverden! Er det sådan det skal forstås?  

Nu findes der jo andre holdninger end din, så du kan ikke kalde det mangel på ansvar, fordi du ikke bryder dig om det.

Anmeld

28. februar 2011

DLM

qp skriver:

Er jeg egoistisk når jeg fysisk får det skidt ved, at se døde babyer???? Er jeg egoistisk hvis jeg fravælger, at tage med til min venindes fødsel hvis jeg bare ved jeg vil bryde sammen???? Sikke engang vrøvl du kommer med der!!! - At have personlige grænser er sgu ikke det samme som egoisme....

Anmeld

28. februar 2011

qp

Og lige en ting mere: Fordi jeg er et menneske med nogle personlige grænser ( hvilket iøvrigt er noget vi alle sammen har ret til, at have) er jeg da ikke en dårlig veninde. Du kan simpelthen ikke gøre det op på den måde!

Et eksempel: Min venindes søn er omskåret og hvis noget så kan jeg godt fortælle dig, at jeg er såååh meget imod omskæring af drenge - jeg vil ikke tale med hende om det ( mere) fordi jeg ved, at det kommer til at eskalere hvis vi to begynder diskussionen forfra nu efter, at drengen er blevet omskåret. Hun er da en af mine bedste veninder men jeg er absolut modstander af det hun har "gjort mod sit barn". - Og ved du hvad.... på trods af det, så er hun så meget mere og så meget andet.

Altså behøver man sgu ikke, at være enig i venindernes valg før man er en god veninde - tro mig, jeg har en del veninder som ikke just er enige i alting jeg har foretaget mig igennem mit liv.

Anmeld

28. februar 2011

BellaT

qp skriver:

Ja, det mener jeg. Hvis du får det skidt af at se på et billede, så tænk på veninden der har født det, holdt det og skal begrave det. SÅ kan man tale om at have det skidt.

Desuden så taler jeg da ikke om nogen fødsel? Er det ikke billeder på fb vi debatterer?

Anmeld

28. februar 2011

qp

BellaT skriver:

Ja, det mener jeg. Hvis du får det skidt af at se på et billede, så tænk på veninden der har født det, holdt det og skal begrave det. SÅ kan man tale om at have det skidt.

Desuden så taler jeg da ikke om nogen fødsel? Er det ikke billeder på fb vi debatterer?

Det med fødselen var nu et eksempel på sammenligning - og det tror jeg godt du er klar over

Kan du have en fantastisk fortsat god aften!!!

Anmeld

28. februar 2011

BellaT

qp skriver:

Det med fødselen var nu et eksempel på sammenligning - og det tror jeg godt du er klar over

Kan du have en fantastisk fortsat god aften!!!

Ja tak, i lige måde.

Jo, en sammenligning uden relevans, da der er stor forskel på et billede på fb og på at overvære en dødfødsel.

Anmeld

28. februar 2011

Enayia

smillaluna skriver:

Min mor har en bekendt som har lagt et billede af sit døde barn på facebook....

Barnet døde i hendes mave 3 dage før hun havde termin. Man kan ikke se det er et dødt barn, det er jo fuldstændig fuldbårent og fint. Men ikke desto mindre er det dødt.

Hvad synes i om det?

Jeg kan faktisk godt forstå hende. Selvom barnet er dødt, er det hendes barn som hun har båret, elsket og drømt om. Mødre til et dødt barn har lige så meget "behov" for at vise deres lille baby frem som mødre til levende babyer. Men i vores samfund har jeg måtte erkende det faktisk er "TABU" at være mor til et dødt barn. Jeg synes det er synd da døden jo er en naturlig ting.

Hvis ikke man bryder sig om det, så ville jeg nok vælge at kigge den anden vej i stedet.

Knus Enayia "Mor til et dødt barn"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.