Ja, det er nok de færreste der vælger at lægge sådanne billeder på nettet. Men man deler jo sit liv mere og mere med venner på nettet. Så tror det kommer til at blive mere og mere naturligt for flere.
Og jo, du er faktisk en dårlig veninde i den situation, hvis du ikke helt naturligt har lyst til at se din venindes barn. Pga dine egne følelser. Det ER altså ret egoistisk. Medmindre du selvfølgelig har et eller andet i bagagen, der gør at du ikke kan rumme det...
Og lige en ting mere: Fordi jeg er et menneske med nogle personlige grænser ( hvilket iøvrigt er noget vi alle sammen har ret til, at have) er jeg da ikke en dårlig veninde. Du kan simpelthen ikke gøre det op på den måde!
Et eksempel: Min venindes søn er omskåret og hvis noget så kan jeg godt fortælle dig, at jeg er såååh meget imod omskæring af drenge - jeg vil ikke tale med hende om det ( mere) fordi jeg ved, at det kommer til at eskalere hvis vi to begynder diskussionen forfra nu efter, at drengen er blevet omskåret. Hun er da en af mine bedste veninder men jeg er absolut modstander af det hun har "gjort mod sit barn". - Og ved du hvad.... på trods af det, så er hun så meget mere og så meget andet.
Altså behøver man sgu ikke, at være enig i venindernes valg før man er en god veninde - tro mig, jeg har en del veninder som ikke just er enige i alting jeg har foretaget mig igennem mit liv.
Anmeld