Billede af dødt barn på fb....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Fru Nielsen

Jeg har med vilje ikke skrevet noget i denne tråd før nu, da jeg ikke har vist hvad jeg har syntes om det, og gør måske stadig egentlig ikke helt....

Har også en gammel nær veninde som har mistet hendes lille datter. Hun mistede under fødslen pga en lægefejl under fødslen. Dette skete i septemper (da var Mathias 5 mdr) og da hun satte billeder ind tænkte jeg først at det har jeg bare slet ikke lyst til at se, fordi det var så tæt på Mathias, og det havde jeg det rigtig svært ved. Men jeg kiggede, og jeg kommenterede hendes smukke datter (for det var hun bestemt)

Men nu efter noget tid forstår jeg hende fuld ud, og hendes behov for at vise hendes dejlige lille datter frem, for hun er jo hendes guld og selvfølgelig har hun et behov for at vise hende frem, lige så vel som alle andre forældre gerne vil vise deres børn frem...

Jeg tilsidesatte mine egne følelser lidt og var alligevel den veninde hun havde brug for og kommenterede hendes billeder, som jeg idag ofte kigger på fordi jeg simpelthen syntes den lille engel fortjener man beunder hende....

Om jeg selv ville ligge billeder ind på face??? Aner det ikke, for kan overhovedet ikke sætte mig ind i hvordan jeg som mor ville reagere på det at få et englebarn....

Men til spørgsmålet: Jeg syntes de skal have lov til at vise deres små vidundere frem, forstår godt folks behov for det...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Laulund87

tazz skriver:

Personligt ville jeg heller ikke synes om, at få en mail om, at nogen synes at mit englebarn var ulækkert at se på. Hvis det var et levende barn og andre bad moderen om at fjerne billedet fordi de ikke gad glo på barnet, så ville det jo være en fornærmelse af rang og helt uacceptabelt. Her er der en kvinde som er blevet MOR, den største oplevelse af alle, og så må hun ikke dele det, fordi andre synes at det er ulækkert. Stakkels kvinde

Selv er jeg ikke meget for at kigge på bare gravide maver. Sorry, men jeg synes bare ikke at det er appetitligt. Men derfor kunne jeg da aldrig finde på at bede folk droppe at lægge deres billeder ud!! Bare fordi jeg er snerpet i den retning, så kan det aldrig være andres problem. Jeg har heldigvis muligheden for at lukke øjnene eller kigge den anden vej.

Enormt godt skrevet

Anmeld

28. februar 2011

4xGreve

smillaluna skriver:

Min mor har en bekendt som har lagt et billede af sit døde barn på facebook....

Barnet døde i hendes mave 3 dage før hun havde termin. Man kan ikke se det er et dødt barn, det er jo fuldstændig fuldbårent og fint. Men ikke desto mindre er det dødt.

Hvad synes i om det?

jeg syntes det er okay det er jo hendes barn om det er dødt eller ej og så længe det ikke er nogen billeder der er ubehagelige men bare ligner barnet sover så syntes jeg det er okay

Anmeld

28. februar 2011

qp

N&J skriver:

Må alting og ejer intet omsvar for omverdenen, hmm tror du har misforstået måden at forstå det her på, for jo JEG mener absolut ikke at nogen skal diktere hvordan man håntere sin sorg (indenfor lovens grænser) og det at du syntes det kan være etisk forkert handler jo om dig ikke andre, og fair nok, men lad os nu hypotetisk sige at det var mig der havde lagt et billede ud, som beskrevet i ts første indlæg, hvis du havde tænkt - føj nej det vil jeg ikke se på og blokeret det - jamen fair nok at du ikke vil se på det og at du syntes jeg handler etisk forkert udfra dine etiske og maralske principper (det ville jeg jo kunne være ligeglad med), men havde du istedet reageret og skrevet til mig at det følte du ikke du havde lyst til at se på, at det var etisk ukorrekt eller noget ligende, så havde du jo pludselig sat dig til dommer over min sorg og min måde at håntere det på og på ingen måde udvist den samme empati som du så mener man netop ikke udviser ved at lægge et sådan billede op på fb, og så havde du ikke været bedre end min veninde, der i sin tid fortalte mig at jeg ikke kunne tillade mig at sørge på den måde jeg gjorde (fordi det var ikke sådan hun mente man skulle opføre sig efter man mistede en ven), og så havde jeg nok tænkt som dengang, en ting er at man syntes det er etisk ukorrekt ud fra ens personlige grænser, men havde du reageret på det, tror du?

Jeg kunne aldrig drømme om, at konfrontere en sørgende med den slags - så nej, jeg havde nok valgt ikke at se på det. Hvordan andre sørger blander jeg mig ikke i, men det er ikke ensbetydende med at jeg ikke har nogle personlige grænser lige hvad angår billeder af døde babyer på facebook

Anmeld

28. februar 2011

qp

quar20 skriver:

Tjaaa det er vel som man taget det - men tror du skal tænke over hvem du rammer når du udtaler dig om nogle meget følssomme emner..!!

Jeg debatterer herinde og når der bliver stillet et spørgsmål som omhandler døde babyer på facebook så vil der da altid være for og imod - jeg er imod og folk herinde er imod min holdning hvorfor det jo er mig der skal udpensle, omforklare og definere gang på gang hvorfor jeg mener det som jeg gør - det er måske derfor du føler dig provokeret... I don't know - men man deltager jo som regel i en debat for, at udveksle meninger og holdninger!

Anmeld

28. februar 2011

qp

quar20 skriver:

NEJ sådan skal det absolut IKKE forståes..!! Og syntes bestemt hellere ikke det virker sådan..!! Om man har et levende eller dødt barn - de er og vil altid være vores hjertebørn - og DE ER VORES BØRN...!!

Nå nå....

Anmeld

28. februar 2011

Dinna88

qp skriver:

Jeg debatterer herinde og når der bliver stillet et spørgsmål som omhandler døde babyer på facebook så vil der da altid være for og imod - jeg er imod og folk herinde er imod min holdning hvorfor det jo er mig der skal udpensle, omforklare og definere gang på gang hvorfor jeg mener det som jeg gør - det er måske derfor du føler dig provokeret... I don't know - men man deltager jo som regel i en debat for, at udveksle meninger og holdninger!

Har du læst hvad quar20 har skrevet tidligere? 

Det har du vist ikke, for at skrive at hun føler sig provokeret er da skudt i hovedet. Hun er en af dem du rammer personligt ved at komme med snerpede, provokerende udtalelser - du må huske at have hjertet med i sådane en tråd her, det er jo et hamrende alvorligt emne som man ikke "bare" kaster rundt med sine holdninger til. Du skriver at du ALDRIG vil konfrontere en der smider billeder op med det, men hvorfor smide om dig med kommentarer som man kan regne ud rammer hårdt? Det giver da så sbsolut ingen mening, og det er skide synd for dem der bliver ramt af dine hårde udtalelser. 

Du må godt tænke ud over din egen næsetip når det omhandler noget så personligt og noget der er så følelsesmæssigt.

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

qp skriver:

Nå nå....

Hun skriver at det rammer hårdt fordi hun selv har mistet, og jeg synes virkelig du mangler medfølelse, når du giver hendes svar den smiley

Hvorfor ikke lade den ligge når du tydeligvis sårer andre? Hvordan er det konstruktivt?

Anmeld

28. februar 2011

qp

Jeg har ikke set, at "quar" har mistet - nej! Jeg læser altså ikke altid alting der bliver skrevet i debatterne men mest det jeg bliver citeret i (især i denne tråd).

Off topic: Jeg er ked af, at høre "quar" har mistet, det må være helt forfærdeligt for hende og hendes familie - jeg håber dog, at de er kommer godt igennem det, selv om man nok aldrig helt bliver 100% den samme igen.

Jeg har aldrig i denne tråd henvendt mig personligt til "quar" omkring tab af hendes barn da jeg ikke kendte noget til, at hun havde mistet - derfor synes jeg virkelig ikke det er på sin plads, at nogle af jer skal belære mig om hvor kold og ubarmhjertig jeg er, for det er jeg så absolut ikke.

Jeg deltager i en tråd som omhandler billeder af døde babyer på facebook og jeg ytrer en holdning som i andre så absolut ikke er enige med mig i - det er så i orden, det behøver i jo slet ikke, at være. Men fordi jeg gang på gang skal forklare mig/ "skære tingene ud i pap" så mener i, at jeg ikke viser hensyn til dem der har mistet i denne tråd? - Den vil jeg simpelthen ikke tage på mine skuldre, det er ikke i orden og det er hamrende unfair af jer. Der står ingenting om, at man skal have sat sig ind i hver enkelte debattørs private livssituation! Og det har jeg ved gud hellere ikke gjort eller været bevidst om.

Men well... det ville vel også være for udramatisk og kedeligt hvis der ikke altid var en der skulle udstødes for, at have en anden mening end andre - og ikke nok med det, hvis man så forsøger at argumentere for sine udsagn - ja så skal det omdrejes til noget personligt.... Om ikke andet så kan jeg bidrage med er stærkere sammenhold imellem jer andre der har holdninger som er modsat mine

Fortsat god debat!

Anmeld

28. februar 2011

Enayia

Nu har jeg læst hele tråden igennem sådan da og føler næsten jeg lige skal skrive noget mere.

Synes dette emne er en smule følsomt, men vil alligevel prøve at formulere det så godt jeg nu engang kan.

Af "personlig" erfaring ved jeg mange forældre som har et dødt barn er rigtig gode til at tage hensyn til andre mennesker og deres eventuelle holdninger/følelser omkring det at se et dødt barn enten  rigtigt eller på billeder.

Når det kommer til billeder af f.eks vores døde søn, så ville jeg personligt ikke ligge billederne af ham fra hospitalet/kisten lige på facebook. Jeg har dog lagt en tegning derind som jeg selv har lavet. Hvilket jeg har valgt fordi jeg ved det påvirker nogle mennesker at skulle se et billede af en baby som er død, og det synes jeg faktisk er forståeligt. Det er ikke alle der magter/kan tåle at se mit døde barn, og det synes jeg gerne skal være OK med. Det gør dem ikke til mindre gode mennesker i min verden, eller dårlige veninder, egoistiske osv.

Dog mener jeg ikke det er forkert hvis nogle vælger at ligge et billede ud af deres barn, for det er jo individuelt hvor man har sine egne grænser. -Dog ville jeg aldrig kalde det uetisk, grotesk eller noget andet. For som sagt er dette barn jo også elsket og nogle vil naturligvis gerne vise det barn frem som enhver anden stolt mor!

Knus Enayia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.