BellaT skriver:
Så har jeg forstået hvad du mener.
"Proppe ned over hovedet"... Hmmm, ok. Hvad gør tv ikke lige? Nå..
Hvis jeg havde (det har jeg faktisk haft) en ven på fb, der lagde billederne ind af sit døde barn på fb, så ville jeg tænke på HENDE. Ikke hvad JEG føler ved at se billederne. Men jeg ville tænke på HENDES følelser. For mig er det ret ligegyldigt hvad jeg føler i den situation. Faktisk fuldstændigt ligegyldigt! Kan ikke sætte mig ind i den der mig-tankegang.
"Proppe ned over" er bare min måde, at skrive/ tale på - mere er der ikke i det.... 
Jeg ville da også tænke på HENDE som du så flot markerer med stort, men jeg ville alligevel mene, at det var hamrende uetisk af hende at smide et billede ud på facebook da man trods af tab af et barn bør have bare lidt situationsfornemmelse og sans for hvad der er etisk korrekt.
Jeg ville gøre alt hvad jeg kunne for hende og jeg ville da håbe hun respekterede mig nok til, at spørge om jeg havde lyst til at se et billede af hendes døde baby så jeg selv kunne tage stilling til det.
Vi mennesker er forskellige, - nogle har behov for at vise billeder af døde babyer, nogle vil samtale om det, nogle vil lyttes til, nogle kan ikke rumme det mens andre ikke bryder sig om konfrontationen.
At jeg ikke er tilhænger af døde babybilleder gør mig da ikke til et mindre sympatisk menneske eller en dårligere veninde. Endvidere er jeg godt klar over, at tabet af et barn ikke skal handle om MIG men om den der har mistet - men derfra og så til, at lægge billeder ud af døde babyer er altså et langt stykke vej - og heldigvis for det falder det nok mindstedelen naturligt, at lægge sådanne billeder på facebook. 
Anmeld