qp skriver:
Hvis en af mine venner på Facebook mister et barn synes jeg da ikke vedkommende kan tillade sig, at smide et billede af en død baby i fjæset på mig - det synes jeg er ud over alle grænser samt uetisk af h.... til.
Som skrevet tidligere i tråden mener jeg, at man bør (hvis man har mistet og har behov for, at vise fotos) oprette en gruppe og invitere folk i gruppen, dermed har man valget om man har lyst til, at se den døde baby eller ej.
Når der så er sagt er Facebook mediet blevet så overfladisk på så mange måder, at jeg slet ikke ville kunne forstå hvis nogen overhovedet valgte, at lægge et billede ud i det hele taget.
Jeg kan sagtens forstå, at mange af jer mener der skal tages hensyn til dem der har mistet - og det er jeg da også enig med jer i til et vidst punkt, men hvad angår billeder af døde babyer?? No way! Det synes jeg bare ikke er i orden, overhovedet.
men hvor er forskellen i at se et dødt barn på skærmen på computeren frem for skærmen på tv'et? Det forekommer jo indimellem at tv avisen viser billeder fra krig og hungersnød, og ja døde mennesker, der iblandt børn, det har jeg da set før, og hvis vi så skærer ind til det du reagerede mod så er det at vise sådan et billede offentlig, men det sker jo allerede i tv'et, så hvori ligger forskellen??
Anmeld