Tin skriver:
Uden at have læst alle svarene vil jeg lige tillade, at give mit besyv med her.
Det kunne nemlig sagtens have været min søn det der......han er dog 10!! Er det værer?
Jeg er gift, og mor til fem skønne og velopdragne unger. De er alle hjælpsomme og har stor omsorg for hinanden og for andre. Jeg kan med stolthed i stemmen sige, at jeg ved at INGEN af mine børn mangler opdragelse.....eller opmærksomhed. Jeg har nemlig valgt at gå hjemme ved mine børn, så jeg selv kunne præge og opdrage dem, da jeg anser det som mit fornemmeste job.
Min mellemste søn, føromtalte dreng på 10 år, er nok den dreng i verden der er mest opdraget! Og hvorfor......han har svær ADHD. Og bilka køen er hans værste mararidt! Og selv om han er meget opdraget mv, så tager ADHD´en bare over nogen gange, det kunne feks være i bilka køen hvor han ventede på belønningen over at have gået fint med rundt i hele bilka uden anfald!! For min søn skal jo også ud og begå sig engang. Han skal ud i verden og jeg kan og skal ikke fratage ham retten til at lære det feks i en tur gennem bilka!
Ja nogen gange har han skreget, råbt og sågar smidt med indkøbsvognen, og folk som..........folk er flest, har hel sikker tænkt.....kors mand opdrag dog din unge!! Men tro mig, jeg har gået derfra med løftet pande, i vished om at min søn er langt mere opdraget end deres.....de er bare så heldige at deres/jeres børn reflekterer over den opdragelse og lærdom de modtager.....det gør min søn ikke!
Jeg ville da hel sikkert sende min søn "blikket" der i køen ved bageren.....men jeg ville absolut ikke skælde og smælde, for vi ville stå ved køen fordi han i 1 time havde kæmpet med sig selv og hans ADHD hele vejen igennem bilka, og så ville det være hel ekstrem synd, hvis belønningen skulle blive ødelagt. Forøvrigt kunne han sagtens, og har gjort det ved flere lejligheder finde på at klappe i numsen på fremmede....herregud......det da bedre end at blive besjålet! Med okay alle har grænser og jeg synes det er hel ok at du reagerede som du gjore. Det var nemlig det der skulle til før min søn ville holde med det.....og hvorfor have dårlig samvittighed over det! Du har markeret din grænse, og forhåbenlig forstod drengen det......
Nogle gange skal man bare være lidt mere varsom med at dømme folk, der ikke er helt som man burde forvente......;o)
Nu er det heller ikke en fordel at han er MEGET stor af sin alder (var på størrele med en gennemsnitlig 5årig ved 3 års undersøgelsen) Det kan jo også være at det omtalte barn fra bilka var stor af sin alder og faktisk også derfor opfører sig uden for "normalen"