wamse skriver:
Der er ingen pædagogisk undskyldning, men vi opdrager bare på vidt forskellige måder, og har vidt forskellige syn på, hvordan børn skal være.
Hvad du ser som almindelige spilleregler, er nok ikke de samme jeg mener.
Det kan godt være at børn ikke tager skade af at blive irettesat af andre, men nu snakker jeg med mine børn på en bestemt måde, og synes nogen gange at nogle måder at tiltale på, kan være meget overskridende.
Hvis jeg mener mit barn gør noget forkert, så får de det også af vide, men hvis jeg ikke synes det, så skal de da bestemt heller ikke irettesættes af andre.
Mine børn har alle 3 lært at opføre sig ganske fornuftige, men jeg er altså bare rigtig large for, hvad de må og synes det er sjovt at se, når de bruger fantasien...
Jamen så lyder det jo til vi er enige alligevel 
Vi kalder det nok bare noget forskelligt!
Jeg syns ikke man skal gribe ind i andres måder at opdrage på, men griber børnene/forældrene ind i mig reagerer jeg også på det.
Har iøvrigt stor respekt for folk der bare lader sit barn skrige fordi det har fået et nej til chokolade, eller hva det nu kan være der blir plaget om. For sådan er det jo. Men derfor kan jeg jo godt sige til barnet der ligger og sparker rundt, at jeg lige skal forbi, og at jeg iøvrigt får hovedpine af skrigeriet.
Barnet ligger i vejen, og jeg skal forbi, jeg siger "flyt dig" på en pæn måde. Det kan der jo ikke være noget galt i.
- Den opragende del i at lade barnet skrige er jeg som sagt helt med på 
Slikken på ruder, trampen på varer der er faldet på gulvet, pillen i folks tasker i bussen, eller hva et uopdragent/nysgerrigt barn eller s kan finde på, syns jeg man skal sige fra overfor. Ellers kender barnet jo ikke til hvordan man skal opføre sig overfor fremmede. (Og et sådant barn har entetn ikke lært det hjemmefra, eller søger bare i det hele taget grænser) og så skal man da fortælle hvor grænsen går!