Så opdrag dog dit barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

AnneBJ

Chritinap skriver:

Jeg syntes sku du er en sippe.... Rent ud sagt. Og var blevet tosset hvis et voksent menneske kunne finde på at tale sådan til mit barn
Som et voksent menneske havde jeg smilt og tænkt, en øv dag for moren, han giiiider bare ikke hører efter eller lign.
Det lyder som om dine børn er perfekte, hvis du overhovedet har store børn????

Det må du heldigvis rigtig gerne synes

Jeg har endnu ingen børn, hverken store eller små, men derfor kan jeg godt have en grænse som andres børn kan overskride. Det kunne også være moren skulle have tænkt: "øv en dag for "damen" (som andre omtaler min rolle i situationen), jeg tager lige mit barn i hånden så han ikke generer hende mere"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

Clisolka

M&F skriver:

Det der med moren, der nærmest kysser dig i nakken for at komme til.... det dur jeg bare ikke til. Kald mig freaky, men jeg finder det YDERST ubehageligt at folk kommer så tæt på mig, og havde egentlig nok sagt noget i retning af: "hvis jeg liiiiiiige kunne få lov at gøre færdig her, så skal jeg nok flytte mig bagefter" ..... det er jo nærmest som de situationer, hvor der står en eller anden utålmodig idiot i en kø og skubber til en med ens indkøbsvogn, for SÅ GÅR DET JO HURTIGERE VED KASSEN ?!?!

Du er ikke den eneste... Jeg går fuldstændig kold, når jeg får en indkøbsvogn i rumpetten eller bliver skubbet.. De kan holde køen og komme tidligere, hvis de har travlt, kan de! 

Anmeld

15. februar 2011

Aves.

AnneBJ skriver:

Det må du heldigvis rigtig gerne synes

Jeg har endnu ingen børn, hverken store eller små, men derfor kan jeg godt have en grænse som andres børn kan overskride. Det kunne også være moren skulle have tænkt: "øv en dag for "damen" (som andre omtaler min rolle i situationen), jeg tager lige mit barn i hånden så han ikke generer hende mere"

Problemet er jo bare som jegs er det at det går ud over en lille uskyldig drenge...at han opfører sig som han gør er for ham ikke noget forkert og at blive skældt ud er en voldsom oplevelse især når det er af fremmede,....man kan jo sagtens sige til barnet at det der kan jeg ikke lide og forklare dem at andre mennesker ikke synes det er rart. At skælde ud på andres børn er virkelig meget meget grænseoverskridende for mig...jeg mener man skal behandle andre mennesker med respekt...og det lille barn der har jo bestemt ikke valgt at have sådan en mor ejheller at genere dig for det er da bestemt ikke det der var hensigten...det er et barn..

Anmeld

15. februar 2011

AnneBJ

Eva. skriver:

Problemet er jo bare som jegs er det at det går ud over en lille uskyldig drenge...at han opfører sig som han gør er for ham ikke noget forkert og at blive skældt ud er en voldsom oplevelse især når det er af fremmede,....man kan jo sagtens sige til barnet at det der kan jeg ikke lide og forklare dem at andre mennesker ikke synes det er rart. At skælde ud på andres børn er virkelig meget meget grænseoverskridende for mig...jeg mener man skal behandle andre mennesker med respekt...og det lille barn der har jo bestemt ikke valgt at have sådan en mor ejheller at genere dig for det er da bestemt ikke det der var hensigten...det er et barn..

Det er fuldstændig rigtigt! Og som jeg skrev til dig allerførst i tråden, havde jeg også gerne set mig selv vælge en mere pædagogisk løsning over for barnet. Altså enten konfronteret mor, eller talt pænt til barnet - men det lykkedes så bare ikke i den situation, og han overskred min grænse hvilket jeg reagerede (ikke helt hensigtsmæssigt) på

Anmeld

15. februar 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Uden at have læst alle svarene vil jeg lige tillade, at give mit besyv med her.

Det kunne nemlig sagtens have været min søn det der......han er dog 10!! Er det værer?

Jeg er gift, og mor til fem skønne og velopdragne unger. De er alle hjælpsomme og har stor omsorg for hinanden og for andre. Jeg kan med stolthed i stemmen sige, at jeg ved at INGEN af mine børn mangler opdragelse.....eller opmærksomhed. Jeg har nemlig valgt at gå hjemme ved mine børn, så jeg selv kunne præge og opdrage dem, da jeg anser det som mit fornemmeste job.

Min mellemste søn, føromtalte dreng på 10 år, er nok den dreng i verden der er mest opdraget!  Og hvorfor......han har svær ADHD. Og bilka køen er hans værste mararidt! Og selv om han er meget opdraget mv, så tager ADHD´en bare over nogen gange, det kunne feks være i bilka køen hvor han ventede på belønningen over at have gået fint med rundt i hele bilka uden anfald!! For min søn skal jo også ud og begå sig engang. Han skal ud i verden og jeg kan og skal ikke fratage ham retten til at lære det feks i en tur gennem bilka!

Ja nogen gange har han skreget, råbt og sågar smidt med indkøbsvognen, og folk som..........folk er flest, har hel sikker tænkt.....kors mand opdrag dog din unge!! Men tro mig, jeg har gået derfra med løftet pande, i vished om at min søn er langt mere opdraget end deres.....de er bare så heldige at deres/jeres børn reflekterer over den opdragelse og lærdom de modtager.....det gør min søn ikke!

Jeg ville da hel sikkert sende min søn "blikket" der i køen ved bageren.....men jeg ville absolut ikke skælde og smælde, for vi ville stå ved køen fordi han i 1 time havde kæmpet med sig selv og hans ADHD hele vejen igennem bilka, og så ville det være hel ekstrem synd, hvis belønningen skulle blive ødelagt. Forøvrigt kunne han sagtens, og har gjort det ved flere lejligheder finde på at klappe i numsen på fremmede....herregud......det da bedre end at blive besjålet! Med okay alle har grænser og jeg synes det er hel ok at du reagerede som du gjore. Det var nemlig det der skulle til før min søn ville holde med det.....og hvorfor have dårlig samvittighed over det! Du har markeret din grænse, og forhåbenlig forstod drengen det......

Nogle gange skal man bare være lidt mere varsom med at dømme folk, der ikke er helt som man burde forvente......;o)

Anmeld

15. februar 2011

Aves.

Tin skriver:

Det kunne nemlig sagtens have været min søn det der......han er dog 10!! Er det værer?

Jeg er gift, og mor til fem skønne og velopdragne unger. De er alle hjælpsomme og har stor omsorg for hinanden og for andre. Jeg kan med stolthed i stemmen sige, at jeg ved at INGEN af mine børn mangler opdragelse.....eller opmærksomhed. Jeg har nemlig valgt at gå hjemme ved mine børn, så jeg selv kunne præge og opdrage dem, da jeg anser det som mit fornemmeste job.

Min mellemste søn, føromtalte dreng på 10 år, er nok den dreng i verden der er mest opdraget!  Og hvorfor......han har svær ADHD. Og bilka køen er hans værste mararidt! Og selv om han er meget opdraget mv, så tager ADHD´en bare over nogen gange, det kunne feks være i bilka køen hvor han ventede på belønningen over at have gået fint med rundt i hele bilka uden anfald!! For min søn skal jo også ud og begå sig engang. Han skal ud i verden og jeg kan og skal ikke fratage ham retten til at lære det feks i en tur gennem bilka!

Ja nogen gange har han skreget, råbt og sågar smidt med indkøbsvognen, og folk som..........folk er flest, har hel sikker tænkt.....kors mand opdrag dog din unge!! Men tro mig, jeg har gået derfra med løftet pande, i vished om at min søn er langt mere opdraget end deres.....de er bare så heldige at deres/jeres børn reflekterer over den opdragelse og lærdom de modtager.....det gør min søn ikke!

Jeg ville da hel sikkert sende min søn "blikket" der i køen ved bageren.....men jeg ville absolut ikke skælde og smælde, for vi ville stå ved køen fordi han i 1 time havde kæmpet med sig selv og hans ADHD hele vejen igennem bilka, og så ville det være hel ekstrem synd, hvis belønningen skulle blive ødelagt. Forøvrigt kunne han sagtens, og har gjort det ved flere lejligheder finde på at klappe i numsen på fremmede....herregud......det da bedre end at blive besjålet! Med okay alle har grænser og jeg synes det er hel ok at du reagerede som du gjore. Det var nemlig det der skulle til før min søn ville holde med det.....og hvorfor have dårlig samvittighed over det! Du har markeret din grænse, og forhåbenlig forstod drengen det......

Nogle gange skal man bare være lidt mere varsom med at dømme folk, der ikke er helt som man burde forvente......;o)

Anmeld

15. februar 2011

Diana...

Mette-Marie skriver:

Jeg er så enig, Eva. Umiddelbart tænker jeg ikke uopdragent barn, men et normalt barn på 5-6 år!

Præcis det tænker jeg også. Ærligt jeg tror ikke jeg ville kunne lade vær med at små grine lidt af det. 

Anmeld

15. februar 2011

Carina1977

Åhh det minder mig om da jeg som 15-årig var avisbud. Vi skulle hver dag hente vores aviser et sted, og der var så en ansat på kontoret, som skulle sørge for at vi fik vores aviser, tage imod sygemeldinger, få afløsere på nogle ruter osv.

Han havde altid sin lille 4-5 årige søn med. Når vi havde hentet vores aviser og der var styr på alt, tog han lige ned på den lokale bodega MED drengen

Nå, men en lørdag morgen skulle jeg have hentet mine aviser, og drengen var der selvfølgelig som sædvanlig. Han fik lov til at fjolle rundt, hoppe rundt oppe på bordene. Jeg var sådan set ligeglad med det, indtil drengen gik om bag mig, og hev mine bukser ned. Hans far stod bare og grinte af det, og tog sig ikke af det  Jeg fik hurtigt mine bukser på plads igen, vendte mig om mod drengen, og sagde til ham: DET DER, gør du bare aldrig igen, mens jeg kiggede vredt på både drengen og faren. Drengen skyndte sig så ind på kontoret, og han gjorde det aldrig igen.

Men den dreng manglede i hvert fald opdragelse. Men jeg var faktisk mest sur på faren, fordi han netop som en voksen mand, stod og grinte af det.

Jeg tror der gik ganske kort tid, så blev han fyret.

Så helt seriøst, så forstår jeg dælme godt at du blev irriteret på den dreng og moderen. Det ville jeg godt nok også være blevet.

Anmeld

15. februar 2011

Clisolka

Tin skriver:

Anmeld

15. februar 2011

AnneBJ

Tin skriver:

Jeg ville da hel sikkert sende min søn "blikket" der i køen ved bageren.....

Og her er forskellen!

Din søn lyder som en dejlig dreng, og selvfølgelig skal han også i Bilka (og andre steder) ligesom alle andre børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.