Så opdrag dog dit barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

SpunkenJo

wamse skriver:

Møder jeg et skrigende barn i fx føtex, og det ligger i vejen, så træder jeg uden om eller over det

Men eksemplet med at slikke på ruden, ud over at det sikkert er fyldt med bakterier, så ville jeg nok ikke have reageret på det. Ligesom når man sidder i bussen, og et barn trykker næsen op ad ruden, og det får en grisetryne - det er da sjovt for et barn, og jeg kunne da sagtens selv finde på at gøre det overfor mig barn.

Jeg synes jo så altså også at der er stor forskel på at gå i andres tasker, og så slikke på en rude.

Mine børn må godt være nysgerrige, men de er ikke uopdragne, og kender forskel på dit og mit.

Vores grænser er nok lidt forskellige så.

Jeg er ikke så pædagogisk korretk, men konsekvent og kærlig 

Jeg behandler andre som jeg ønsker de behandler mig, hvorfor jeg også kan finde på at sige fra overfor andres børn 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

slettet_7530

SpunkenJo skriver:

Måske..... Men hvis det var tilfældet, og drengen min, havde jeg ikke haft problemer med at en fremmed lige fortalte om hvordan man opfører sig hos bageren, hvis jeg sådan var blevet lidt vil-døv og vil-blind..... 

Måske, men heldigt at der er forksle på tolerance og grænsen for den

Anmeld

15. februar 2011

SpunkenJo

Albertesmor skriver:

Måske, men heldigt at der er forksle på tolerance og grænsen for den

Forskellighed er mangfoldighed, og det kan man da kun synes godt om 

Anmeld

15. februar 2011

slettet_7530

SpunkenJo skriver:

Forskellighed er mangfoldighed, og det kan man da kun synes godt om 

Ja da, men så må man også have forståelse for at der er nogle forældre der ikek orker at hele verden mener det er deres opgave at opdrage andres poder

Anmeld

15. februar 2011

wamse

SpunkenJo skriver:

Vores grænser er nok lidt forskellige så.

Jeg er ikke så pædagogisk korretk, men konsekvent og kærlig 

Jeg behandler andre som jeg ønsker de behandler mig, hvorfor jeg også kan finde på at sige fra overfor andres børn 

Jeg tror også at det handler om, at vores grænser er forskellige.

Jeg er helt sikker på, at vi alle gør, hvad vi tror er bedst for vores børn.

Jeg er bare meget large på det område, men der hvor jeg er meget konsekvent, det er deres behandling af andre mennesker. Det at man behandler andre med respekt, og omtaler andre med respekt, det betyder noget for mig at give videre.

Anmeld

15. februar 2011

SpunkenJo

Albertesmor skriver:

Ja da, men så må man også have forståelse for at der er nogle forældre der ikek orker at hele verden mener det er deres opgave at opdrage andres poder

Ligesom hele verden ikke skal mene det pludselig ER blevet deres opgave fordi de ikke selv magter det!

Anmeld

15. februar 2011

SpunkenJo

wamse skriver:

Jeg tror også at det handler om, at vores grænser er forskellige.

Jeg er helt sikker på, at vi alle gør, hvad vi tror er bedst for vores børn.

Jeg er bare meget large på det område, men der hvor jeg er meget konsekvent, det er deres behandling af andre mennesker. Det at man behandler andre med respekt, og omtaler andre med respekt, det betyder noget for mig at give videre.

Og med det lærer de også hvordan man skal opføre sig i fx. Bilka....

Og enig, værdier er da det vigtigste at videregive. Så kommer det andet helt af sig selv (Håber jeg på....)

Derfor er jeg også et konsekvent med meget kærligt menneske. Med stor sans for retfærdighed. 

Men opdragelse er jo altid noget der kan få en debat igang 

Anmeld

15. februar 2011

bagger26

Det er nok ikke lige en situation hvor jeg ville tænke uopdragent barn.

Jeg kunne heller aldrig finde på at skælde et fremmed barn ud, og slet ikke for den her episode. Jeg tror nemlig ikke på det er gavligt for barnet, men nærmere "skadeligt", det er enormt ydmyende og skræmmende for et barn at få skæld ud af et fremmede menneske, så jeg var som mor også blevet meget vred hvis der var en der tiltalte mit barn på den måde...

Nu ved jeg dog, at jeg ikke vil stå en situation hvor min dreng ville få lov til at slikke på en butiksrude pga bakterier, eller skubbe til andre, med vilje i hvetfald. Men kan da ikke sige mig fri for at min dreng kunne finde på at give en fremmede et lille klap i måsen, han elsker at snakke med andre og kunne nok godt finde på det for sjov og for at få opmærksomheden fra personen. Jeg ville som mor nok bede ham lade være, da det ikke er det bedste at gøre. Men hvis jeg ikke lige havde set han gjorde det, og damen vendte sig om og skældte ham ud, så ville jeg da blive SÅ sur, og sige at "sådan skulle hun ikke snakke til min søn".

Syntes tit folk har kløerne hurtigt ude når det kommer til andres børn.. Det er kun børn, og en dreng på 5-6 år er altså ikke så stor igen...

Anmeld

15. februar 2011

Kvindemin

Jeg syntes sku du er en sippe.... Rent ud sagt. Og var blevet tosset hvis et voksent menneske kunne finde på at tale sådan til mit barn
Som et voksent menneske havde jeg smilt og tænkt, en øv dag for moren, han giiiider bare ikke hører efter eller lign.
Det lyder som om dine børn er perfekte, hvis du overhovedet har store børn????

Anmeld

15. februar 2011

Nemesis

DEt med at slikke på ruden..ja der havde jeg tænkt ulækkert for barnet med alle de bakterier men det er jo op til moderen. Men en klap i rumpen er også at overskride MIN grænse. Samtidig kunne det ligeså godt være på min forkerte side hvor min nerveskade sidder og det derfor gør rigtig ondt på mig så jeg ville heller ikke have holdt mund men også have sagt fra overfor drengen.

Havde det i øvrigt været min dreng der havde gjort det, så havde jeg bestemt selv grebet ind..og muligvis forladt køen med det resultat at han ikke havde fået en kage..

Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.