Det er nok ikke lige en situation hvor jeg ville tænke uopdragent barn.
Jeg kunne heller aldrig finde på at skælde et fremmed barn ud, og slet ikke for den her episode. Jeg tror nemlig ikke på det er gavligt for barnet, men nærmere "skadeligt", det er enormt ydmyende og skræmmende for et barn at få skæld ud af et fremmede menneske, så jeg var som mor også blevet meget vred hvis der var en der tiltalte mit barn på den måde...
Nu ved jeg dog, at jeg ikke vil stå en situation hvor min dreng ville få lov til at slikke på en butiksrude pga bakterier, eller skubbe til andre, med vilje i hvetfald. Men kan da ikke sige mig fri for at min dreng kunne finde på at give en fremmede et lille klap i måsen, han elsker at snakke med andre og kunne nok godt finde på det for sjov og for at få opmærksomheden fra personen. Jeg ville som mor nok bede ham lade være, da det ikke er det bedste at gøre. Men hvis jeg ikke lige havde set han gjorde det, og damen vendte sig om og skældte ham ud, så ville jeg da blive SÅ sur, og sige at "sådan skulle hun ikke snakke til min søn".
Syntes tit folk har kløerne hurtigt ude når det kommer til andres børn.. Det er kun børn, og en dreng på 5-6 år er altså ikke så stor igen...
Anmeld