Så opdrag dog dit barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2011

mor til 2 skønne piger .

var blevet rigtig irriteret og en smule sur tror jeg faktisk , så synes det du sagde var helt fint det ikke at være sippet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2011

kiwilouise

AnneBJ skriver:

- ellers så gør jeg det!

Jeg var ved bageren i Bilka i dag, og der var rimelig lang kø. Bag mig stod en mor med sin 5-6 årige dreng. Drengen stod med næsen klistret helt op i glasafskærmningen foran kager/brød og det kan jeg godt forstå, for moren havde proklameret "frit valg" på alle hylder

Han bestemte sig, og begyndte så at stå og slikke på glasafskærmningen uden reaktion fra moren.  Da han var kommet til at skubbe til mig en 3-4 gange vendte jeg mig om og sendte moren "et blik" i ved, for jeg bliver ikke sur over det, men kunne tænke mig hun var mere opmærksom på sit barn.. 

Da det endelig blev min tur til at blive eskepederet fortalte jeg jo hvad jeg skulle have, og pludseilg havde jeg føromtalte mor klistret helt op i nakken på mig - hun skulle åbenbart se noget på venstre side af mig (køen var på højre side) Mens hun står der og betragter udvalget og jeg på bedste vis forsøger at beskytte min pinkode til dankortet, klapper knægten mig i numsen!

Ikke hårdt eller noget, men jeg blev simpelthen så paf, så jeg vendte en kvart omgang på 1½ milisekund og sagde til knægten: "det der! Det gør man bare IKKE ved folk man ikke kender!" Moren sagde: "du skal ikke tale sådan til min søn" og jeg svarede: "din søn skal ikke klappe mig i numsen!"

Altså - jeg synes ikke jeg er sippet eller noget, og jeg ved godt knægten kun var en 5-6 år, men han var så tydeligt klar over hvad han lavede...

Nåh, men så kan jeg måske lære ikke atk købe kage bare fordi jeg skal i Bilka...

jeg tror jeg havde kommet til at klappe ham én bare ved ren refleks. ingen skal røre min numse uanset alder!!!

så du har da håndteret det bedre end mig

Anmeld

16. februar 2011

morethanperfect

Tin skriver:

Endnu engang vil jeg bare sige, at man skal pas på med at dømme andre......Og alene overskriften i denne tråd er da fordømmene!!

Alle kan have en off dag, helt enig....men når jeg har en off dag går det hverken ud over mine eller andres børn.....kan måske lidt bedre forstå barnet der keder sig i køen og moderen der bare gerne vil vidre. I stedet for at sige "opdrag dog dit barn", hvad så med at se ind ad. Er du egentlig meget bedre i denne situation? Du lader dine egne frustrestioner gå ud over et uskyldigt barn! Det har jeg det bare langt sværre med, end at moren vælger at opretholde roen i køen! Havde denne mor nu taget fat i hendes, sikkert trætte barn, havde det sikkert ikke forgået uden dramatik, og denne hylen ville hel sikkert også havde medført en del forargethed hos flere.

Faktisk synes jeg, at det havde været mere rimeligt overfor barn/mor at du havde kunne tøjle dig selv i forhold til barnet......ikke at barnet skulle tøjle sig iforhold til dig.

Og forøvigt igen, så er der ingen her der ved hvad der ligger forud for denne episode...men opdrag dit barn eller ej....det er fordømmene uanset hvordan man vælger at vende det!

Var den til mig den der ??

Har ikke DØMT nogen . 

Og jeg har ikk oprettet tråden så overskriften er da ik mit problem ??????????? 

Anmeld

16. februar 2011

AnneBJ

morethanperfect skriver:

Var den til mig den der ??

Har ikke DØMT nogen . 

Og jeg har ikk oprettet tråden så overskriften er da ik mit problem ??????????? 

Hehe, nej, jeg tror ikke det var dig der skulle føle dig ramt men mig!

Anmeld

16. februar 2011

AnneBJ

kiwilouise skriver:

jeg tror jeg havde kommet til at klappe ham én bare ved ren refleks. ingen skal røre min numse uanset alder!!!

Haha, godt det ikke kun er mig der ikke vil klappes i numsen af fremmede mennesker Store som små!

Anmeld

16. februar 2011

bagger26

kiwilouise skriver:

Håber da det er en joke...

Anmeld

16. februar 2011

Thalia

Hvis det var mit barn der blev irettesat sådan som det beskrives i tråden her ville jeg undskylde barnets opførsel - og derefter forklare damen at jeg overhovedet ikke finder det acceptabelt at hun taler til mit barn på den måde.  Jeg var mildest talt blevet rasende.

Selvfølgelig skal børn ikke klappe fremmede damer i numsen, ingen tvivl der. Men fremmede mennesker skal ved Gud ikke give sig til at skælde ud på mine børn når jeg står lige ved siden af.

Som almindelig velfungerende voksen bør man i mine øjne være i besidelse af så meget selvkontrol at man kan håndtere sådan en situation uden at lade det gå ud over et barn. Særligt eftersom man som "fremmed og forulempet" ikke har den ringeste anelse om hvad det er for et barn man taler til, hvad barnets sociale virkelighed består af og hvad der evt ligger til grund for barnets mindre heldige handling.

Anmeld

16. februar 2011

AnneBJ

Tak for al Jeres respons, på en tråd som egentlig bare var ment som "nu skal I høre hvad jeg oplevede i Bilka i dag"

Jeg havde slet ikke forudset denne debat, da jeg oprettede tråden, men vil gerne takke for at tonen er blevet holdt yderst pæn hele vejen igennem!

Da det som sagt ikke var debat der var hensigten med tråden, trækker jeg mig fra den nu, men beder ikke om at få den låst. Det er jo trods alt et spændende emne at debattere, jeg vil bare ikke forsvare min reaktion/mangel på forståelse og hvad det ellers skal kaldes mere.

Fortsat god til debat til dem som ønsker det!

Anmeld

16. februar 2011

Aves.

Thalia skriver:

Hvis det var mit barn der blev irettesat sådan som det beskrives i tråden her ville jeg undskylde barnets opførsel - og derefter forklare damen at jeg overhovedet ikke finder det acceptabelt at hun taler til mit barn på den måde.  Jeg var mildest talt blevet rasende.

Selvfølgelig skal børn ikke klappe fremmede damer i numsen, ingen tvivl der. Men fremmede mennesker skal ved Gud ikke give sig til at skælde ud på mine børn når jeg står lige ved siden af.

Som almindelig velfungerende voksen bør man i mine øjne være i besidelse af så meget selvkontrol at man kan håndtere sådan en situation uden at lade det gå ud over et barn. Særligt eftersom man som "fremmed og forulempet" ikke har den ringeste anelse om hvad det er for et barn man taler til, hvad barnets sociale virkelighed består af og hvad der evt ligger til grund for barnets mindre heldige handling.

Anmeld

16. februar 2011

kiwilouise

bagger26 skriver:

Håber da det er en joke...

samtlige der har klappet mig i numsen har fået sådan en på hovedet... kan ikke styre det - det er bare så grænseoverskridende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.