AnneBJ skriver:
Dejligt at ikke alle synes min reaktion var helt "forkert"
Selvfølgelig har vi alle forskellige holdninger, men var det nu kun mig der havde syntes at situationen var akavet, ville jeg nok have overvejet om jeg bare var en sur kælling 
Jeg synes på ingen måde at din reaktion var forkert, tværtimod er jeg lidt chokeret over at nogle synes det er okay eller bare ville have grint lidt af det.
Med al respekt for at der er forskellige opdragelsesmetoder og ideologier om hvad børn må og ikke må, så skal der altså også tages hensyn til det omgivende samfund. Dvs. børn skal lære at begå sig, uanset hvilke ideologier man ellers har. Og at klappe fremmede i måsen, slikke på ruden eller mase sig helt op til den betalende kunde er altså bare ikke ok. Det kan godt være det sker, for det er børn og de skal jo lige lære, og det er så der forældren skal komme ind og korrigere. Hvordan skal børnene ellers lære det? Og når forældrene ikke skrider ind, ja så må man jo selv gøre det, når det direkte går udover en selv. Jeg havde såmænd også sagt noget ala "det holder du op med lige med det samme".
For ca. 14 år siden arbejde jeg i en is kiosk (også i en Bilka). Der var en kø og oftest var der selvfølgelig børn med (dog ikke problematiske børn altså). På et tidspunkt stod der et barn henne ved drysset, som på daværende tidspunkt ikke var skærmet af. Barnet stak hånden ned i drysset, hvorefter jeg kiggede på barnet, jeg kan ikke huske om jeg sagde noget, og det var der heller ingen andre der gjorde. Barnet slikkede selvfølgelig drysset af sin hånd OG stak derefter hånden ned i drysset igen. Der var stadig ingen der sagde noget, så jeg sagde til barnet at det skulle det lade være med. MEN det gjorde barnet ikke. Så da det for 3. gang havde stukket hånden ned i drysset, og ingen stadigvæk havde sagt noget, så måtte jeg skrue bissen på og barnet gik da også. Jeg undrede mig selvfølgelig over hvem barnet mon tilhørte, for der var ingen der havde reageret i køen. Jeg fandt dog ud af det, da en af de efterfølgende kunder betalte ved at hamre pengene ned i bordet og derefter surt forsvinde. Jow jow, måske hun skulle have været faktureret for det drys som vi selvfølgelig efterfølgende måtte smide ud.
Børn er børn og børn skal lære. Børn skal også udforske, men når man er i offentligheden er der altså en grænse for hvor lang den udfoldelse kan gå. Og jeg kan slet ikke se det er negativt at korrigere sit barn, så det lærer at begå sig offentligheden.
Anmeld