Så opdrag dog dit barn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2011

Kvindemin

Diana... skriver:

Præcis det tænker jeg også. Ærligt jeg tror ikke jeg ville kunne lade vær med at små grine lidt af det. 

Også mine ord.
Og så tror jeg du skal vende tilbnage når DU SELV HAR BØRN

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2011

AnneBJ

Chritinap skriver:

Også mine ord.
Og så tror jeg du skal vende tilbnage når DU SELV HAR BØRN

Det er meget muligt, men egne børn eller ej, så har jeg jo lov til at have mine grænser, og reagere når de bliver overtrådt!

Anmeld

15. februar 2011

SD21

AnneBJ skriver:

Det er meget muligt, men egne børn eller ej, så har jeg jo lov til at have mine grænser, og reagere når de bliver overtrådt!

Selvom du ikke har børn, så har du jo stadigvæk nogle grænser og de skal selvfølgelig overholdes ! Det kan godt være du har andre grænser eller er mere large når du selv har fået børn, men lige nu går dine grænser dertil og så er det vel også okay ! Vi har jo allesammen grænser - børn eller ej!

Anmeld

15. februar 2011

AnneBJ

SD21 skriver:

Selvom du ikke har børn, så har du jo stadigvæk nogle grænser og de skal selvfølgelig overholdes ! Det kan godt være du har andre grænser eller er mere large når du selv har fået børn, men lige nu går dine grænser dertil og så er det vel også okay ! Vi har jo allesammen grænser - børn eller ej!

Tak, præcis det jeg forsøgte at formulere men det gik ikke så godt

Anmeld

15. februar 2011

*Toffee*

AnneBJ skriver:

Dejligt at ikke alle synes min reaktion var helt "forkert" Selvfølgelig har vi alle forskellige holdninger, men var det nu kun mig der havde syntes at situationen var akavet, ville jeg nok have overvejet om jeg bare var en sur kælling

Jeg synes på ingen måde at din reaktion var forkert, tværtimod er jeg lidt chokeret over at nogle synes det er okay eller bare ville have grint lidt af det.

Med al respekt for at der er forskellige opdragelsesmetoder og ideologier om hvad børn må og ikke må, så skal der altså også tages hensyn til det omgivende samfund. Dvs. børn skal lære at begå sig, uanset hvilke ideologier man ellers har. Og at klappe fremmede i måsen, slikke på ruden eller mase sig helt op til den betalende kunde er altså bare ikke ok. Det kan godt være det sker, for det er børn og de skal jo lige lære, og det er så der forældren skal komme ind og korrigere. Hvordan skal børnene ellers lære det? Og når forældrene ikke skrider ind, ja så må man jo selv gøre det, når det direkte går udover en selv. Jeg havde såmænd også sagt noget ala "det holder du op med lige med det samme".

For ca. 14 år siden arbejde jeg i en is kiosk (også i en Bilka). Der var en kø og oftest var der selvfølgelig børn med (dog ikke problematiske børn altså). På et tidspunkt stod der et barn henne ved drysset, som på daværende tidspunkt ikke var skærmet af. Barnet stak hånden ned i drysset, hvorefter jeg kiggede på barnet, jeg kan ikke huske om jeg sagde noget, og det var der heller ingen andre der gjorde. Barnet slikkede selvfølgelig drysset af sin hånd OG stak derefter hånden ned i drysset igen. Der var stadig ingen der sagde noget, så jeg sagde til barnet at det skulle det lade være med. MEN det gjorde barnet ikke. Så da det for 3. gang havde stukket hånden ned i drysset, og ingen stadigvæk havde sagt noget, så måtte jeg skrue bissen på og barnet gik da også. Jeg undrede mig selvfølgelig over hvem barnet mon tilhørte, for der var ingen der havde reageret i køen. Jeg fandt dog ud af det, da en af de efterfølgende kunder betalte ved at hamre pengene ned i bordet og derefter surt forsvinde. Jow jow, måske hun skulle have været faktureret for det drys som vi selvfølgelig efterfølgende måtte smide ud.

Børn er børn og børn skal lære. Børn skal også udforske, men når man er i offentligheden er der altså en grænse for hvor lang den udfoldelse kan gå. Og jeg kan slet ikke se det er negativt at korrigere sit barn, så det lærer at begå sig offentligheden.

Anmeld

15. februar 2011

AnneBJ

Toffi skriver:

Børn er børn og børn skal lære. Børn skal også udforske, men når man er i offentligheden er der altså en grænse for hvor lang den udfoldelse kan gå. Og jeg kan slet ikke se det er negativt at korrigere sit barn, så det lærer at begå sig offentligheden.

Anmeld

15. februar 2011

tinasmor

Ok nu hvor vi er ved det med mødre. Så kan jeg altså heller ikke forstå sådan et senarie:

Man er f.eks på et bibliotek, en legeplads osv. Det andet barn sidder på et stykke legetøj mens moren står ved siden af. Alt i mens der står 1 eller to børn og venter..... Og venter og venter. Jeg kan sagtens forstå at barnet jo bare vil fortsætte med at prøve. Men der synes jeg altså det er moderens ansvar at lære sit barn og sige: " Så nu har du prøvet i 5 min. nu er det lige de andres tur og så kan du prøve igen". Nogle gange ignorer de bare totalt at der er andre end deres eget barn. Synes det er forældrens ansvar at lære børnene de spilleregler der er.

Anmeld

15. februar 2011

AnneBJ

tinasmor skriver:

Ok nu hvor vi er ved det med mødre. Så kan jeg altså heller ikke forstå sådan et senarie:

Man er f.eks på et bibliotek, en legeplads osv. Det andet barn sidder på et stykke legetøj mens moren står ved siden af. Alt i mens der står 1 eller to børn og venter..... Og venter og venter. Jeg kan sagtens forstå at barnet jo bare vil fortsætte med at prøve. Men der synes jeg altså det er moderens ansvar at lære sit barn og sige: " Så nu har du prøvet i 5 min. nu er det lige de andres tur og så kan du prøve igen". Nogle gange ignorer de bare totalt at der er andre end deres eget barn. Synes det er forældrens ansvar at lære børnene de spilleregler der er.

Helt enig!

Anmeld

15. februar 2011

slettet_7530

bagger26 skriver:

Det er nok ikke lige en situation hvor jeg ville tænke uopdragent barn.

Jeg kunne heller aldrig finde på at skælde et fremmed barn ud, og slet ikke for den her episode. Jeg tror nemlig ikke på det er gavligt for barnet, men nærmere "skadeligt", det er enormt ydmyende og skræmmende for et barn at få skæld ud af et fremmede menneske, så jeg var som mor også blevet meget vred hvis der var en der tiltalte mit barn på den måde...

Nu ved jeg dog, at jeg ikke vil stå en situation hvor min dreng ville få lov til at slikke på en butiksrude pga bakterier, eller skubbe til andre, med vilje i hvetfald. Men kan da ikke sige mig fri for at min dreng kunne finde på at give en fremmede et lille klap i måsen, han elsker at snakke med andre og kunne nok godt finde på det for sjov og for at få opmærksomheden fra personen. Jeg ville som mor nok bede ham lade være, da det ikke er det bedste at gøre. Men hvis jeg ikke lige havde set han gjorde det, og damen vendte sig om og skældte ham ud, så ville jeg da blive SÅ sur, og sige at "sådan skulle hun ikke snakke til min søn".

Syntes tit folk har kløerne hurtigt ude når det kommer til andres børn.. Det er kun børn, og en dreng på 5-6 år er altså ikke så stor igen...

Tak dit indlæg beskriver havd jeg tænkte da jeg læste tråden

Anmeld

15. februar 2011

Sofia

Synes det er helt okay du reagerede Anne. Når ens grænser overskrides, har man ret til at komme med en reaktion! Jeg var helt sikkert også blevet irriteret - og det hjælper jo heller ikke på situationen at man er højgravid, vores grænser brydes måske lidt nemmere nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.