Hvordan har i det med alder, uddannelse og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

Anitta Kristiansen

har faktisk læst et sted (kan ikke lige huske siden nu) at flere vælger at få børn i en senere alder på grund af uddannelse, men kan påvirke chancen for at få børn jo ældre man er jo svære er det. de fleste begynder med æggeløsning omkring 13 års alderen. mellem 15 og 27 skulle det vist være lettere at få børn der efter ville der være mange som skal i barnløshed behandling. så idag er 10% skab den vej. og vil vist komme til at stige til 15-20% så hvis man er bange for ikke at kunne få børn skal man nok tænke på det i en lidt tidligere alder da chancen forhøjes. (efter hvad jeg har læst) er desværre ikke ekspert  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

mor-til-vanessa

jeg har stemt den med bare de kan tage sig af barnet. og det synes jeg egentlig er vigtigst. 

synes helt klart også det er "klogest" at have en uddannelse, som man kan falde tilbage på hvis der er. men så længe man kan tage sig af sit barn fysik, psykisk og økonomisk så er aldre ligegyldig.

man kan også have oplevet mange ting selvom man får børn ung.

Anmeld

6. februar 2011

Anitta Kristiansen

giver dig helt ret mor-til-vanessa hvis bare man kan klare sine børn er alt andet jo ligegyldig. der er j mange som desværre ikke kan tage sig af sin børn selvom de er over 30 40 

Anmeld

26. februar 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

har svaret nr 3, ingen betydning, bare man kan tage sig af barnet !! det er DOG det vigtigste! : )

Anmeld

26. februar 2011

Bavianis

Jeg har krydset af i både 1 og 3.

Jeg mener grundlæggende, at det ikke er uddannelse der er grundlaget for, om man bliver en god forælder, overhovedet ikke. Når det er sagt, så har man ofte set, at især kvinderne, ikke får taget deres drømmeuddannelse når først de 1,8 barn er kommet, og det synes jeg er en skam. Endvidere følger der meget erfaring med at tage en uddannelse, og have et fast job og indtægt. Meget andet end blot økonomi.

Kram fra mig - der gerne ville have barn midt i uddannelsen, men hvor manden ikke var klar

Anmeld

26. februar 2011

Giraffen

Anitta Kristiansen skriver:

Jeg kom enlig til at tænke, hvordan har i det der ude med hvonår folk bestemmer sig for at få børn. Det svinger jo meget med alderen og blev enlig nysgerrig over hvad i synes der ude. 

Det er tilladt at vælge flere svar, da man godt kan synes den ene men også den anden.

Vil være dejligt hvis i begrunder jeres svar. Og synes i selv at i bedømmer andre efter alder? 

Jeg har svaret andet - for manglede en mulighed

Vores plan er nemlig at få første barn under uddannelsen - fordi jeg så ikke giver mit fremtidige job for mange barsler - fordi jeg gerne vil have børn inden jeg bliver for 'gammel' og fordi vi bare har lyst til børn nu men lige vil ha det passet så jeg får overstået Bacheloren inden

Anmeld

31. maj 2011

Millesmammi

nu fik jeg mit første barn, inden jeg havde en udd. og jeg må da ærligt indrømme at jeg tror det ville ha været nemmere hvis jeg tog uddannelsen først - jeg fortryder overhovedet ingenting, og jeg er begyndt på min udd, og er snart færdig med grundforløbet, og jeg venter allerede vores barn nummer 2 - og så passer det lige med at jeg kan komme i lære når jeg er færdig med min barsel :-)

Anmeld

31. maj 2011

Ciss

Nogen tager længere uddannelse, nogen kortere, nogen næsten ingen. Så længe man er psykisk og fysisk i stand til og ønsker at gøre alt sit bedste for sine børn, så er alder vel sådan set sekundært....

Nogen bliver gravid uden at det er planlagt og nogen må slide i åresvis for at få det til. Nogen træffer en fantastisk mand tidlig, andre ikke før de har passeret 30. En del virker som tilfældigheder, held og uheld osv.

Jeg tror ikke, man kan sige, at den ene alder er mere ideel end den anden for alt varierer jo med skæbne i livet, erfaringer, ønsker og partner. Børn skal føle sig elsket og trygge og være mætte og få udviklingsmuligheder. Så er morens alder mindre vigtig - sålænge hun ikke er så ung, at krop og sind ikke er klar for opgaven eller så gammel at kroppen og sindet ikke er i stand til at følge med. Men det er jo også gnaske individuelt.....

Anmeld

31. maj 2011

Frk-Lotusblomst

Jeg har svaret ingen betydning bare man kan tage sig af barnet.

Jeg selv er under uddannelse og regner med (hvis alt er med os) at få et planlagt barn herunder. Ca i midten af uddannelse hvor ejg vil være 22-23 år!

Anmeld

31. maj 2011

LC

Hmm, det er svært ud fra svarmulighederne.

Men jeg går ind for at man får børn i en ung alder, helst inden man er 25... Men ikke for ung, starten af 20'erne synes jeg er passende.

I forhold til uddannelse, så synes jeg det er fint at man får børn inden man er færdig, så længe man orker at tage den bagefter, og ikke bare ender på bistand resten af livet...

Men vigtigst af alt, at man føler sig klar til at få et barn, og kan finde ud af at tage sig godt af det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.