Hvordan har i det med alder, uddannelse og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

Frk-Lotusblomst

Anitta Kristiansen skriver:

ja forstår jeg godt. boede selv i lejelighed med skimmelsvamp synes jeg ikke var optimalt så skal flytte i rækkehus her om nogle dage heldigvis så væk fra byen og ud hvor vi gerne vil blive resten af vores liv. så ja synes ikke et sted med skimmelsvamp var bekendt for min lille dreng. jeg blev syg så nej ikke også ham.

men er vidunderligt med en mand som er tømre og som lige kan klare hele huset jeg må nøjes med en mand som laver vidunderligt mad.  

Nej præcis.  for at i flytter, og at i har fundet et sted i kan se jer selv sammen med den bette.

Jah det er dejligt med en tømrer, men jah en der laver vidunderligt mad ville sku være lige så velkommen.

Jeg kan godt lide mad. HAHA.

Og tillykke med maven også..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Anitta Kristiansen

Frk-Lotusblomst skriver:

Nej præcis.  for at i flytter, og at i har fundet et sted i kan se jer selv sammen med den bette.

Jah det er dejligt med en tømrer, men jah en der laver vidunderligt mad ville sku være lige så velkommen.

Jeg kan godt lide mad. HAHA.

Og tillykke med maven også..

jeg er så glad for han er god til at lave mad og han samme tid elsker at lave det hver aften det bare skønt så må jeg lege håndværker når vi engang finder drømmehuset og mange tak er glad for maven selvom han skal gå lidt amok på mine ribben og true med at komme ud. men er lykkelig for min beslutning selvom uddannelsen ikke er helt på plads endnu  

Anmeld

31. maj 2011

LBK

Jeg kom enlig til at tænke, hvordan har i det der ude med hvonår folk bestemmer sig for at få børn. Det svinger jo meget med alderen og blev enlig nysgerrig over hvad i synes der ude. 

Det er tilladt at vælge flere svar, da man godt kan synes den ene men også den anden.

Vil være dejligt hvis i begrunder jeres svar. Og synes i selv at i bedømmer andre efter alder? 

For mig betyder alder, uddannelse osv ingenting.... ELLER DVS

Det er for mig meget vigtigt at man har en uddannelse eller fast arbejde som der er en fremtid i. Men hvornår man får børn er for mig ligegyldigt. Dog tænker jeg tit, at man bør være over 18, da man først der har økonomisk mulighed for at "klare sig selv"

MEN, her på baby.dk er der jo pragtfulde eksempler på at man også kan klare sig under 18 år. Hvordan de så end lige gør det?

Jeg personligt var 22 da jeg fik mit barn. Jeg var endnu ikke færdig med min uddannelse, men havde kun 2 måneder af den tilbage da jeg fødte. 

Anmeld

31. maj 2011

Anitta Kristiansen

L_K skriver:

For mig betyder alder, uddannelse osv ingenting.... ELLER DVS

Det er for mig meget vigtigt at man har en uddannelse eller fast arbejde som der er en fremtid i. Men hvornår man får børn er for mig ligegyldigt. Dog tænker jeg tit, at man bør være over 18, da man først der har økonomisk mulighed for at "klare sig selv"

MEN, her på baby.dk er der jo pragtfulde eksempler på at man også kan klare sig under 18 år. Hvordan de så end lige gør det?

Jeg personligt var 22 da jeg fik mit barn. Jeg var endnu ikke færdig med min uddannelse, men havde kun 2 måneder af den tilbage da jeg fødte. 

hvis man er under 18 bliver man myndig lige så snart det er og betyder faktisk at kommunen betaler penge så man kan forsørge sig selv og barnet lidt lige som kontanthjælp. alt efter hvordan jeg har forstået det. men er ikke 100 så hæng mig ikke op på det er selv 19. men ja hvis man selv kan styre ens økonomi og kan tage ansvar så ja hvorfor så se ned på unge mødre?  

Anmeld

31. maj 2011

Carina:-)

hvornår mener du så at det er børn som får børn? man er jo myndig som 18 årig og bliver det sjovt nok også hvis man er gravid som 16/17 årig. så hvad er grænsen? er man moden som 18?  

Når 13,14 eller 15 årige får børn.

Det synes jeg ganske enkelt er tragisk.Egentlig synes jeg man er barn indtil man er 18,og ikke engang der vil jeg sige man er voksen.

Jeg blev selv gravid som 17 årig-Og selv om jeg elskede/elsker min søn.Så er det bare ikke optimalt at blive gravid når man hverken har udd på lads,bolig eller overhovedet er myndig.

Anmeld

31. maj 2011

Anitta Kristiansen

Carina:-) skriver:

Når 13,14 eller 15 årige får børn.

Det synes jeg ganske enkelt er tragisk.Egentlig synes jeg man er barn indtil man er 18,og ikke engang der vil jeg sige man er voksen.

Jeg blev selv gravid som 17 årig-Og selv om jeg elskede/elsker min søn.Så er det bare ikke optimalt at blive gravid når man hverken har udd på lads,bolig eller overhovedet er myndig.

hvad gjorde så at du fik ham alligevel?  

Anmeld

31. maj 2011

Carina:-)

hvad gjorde så at du fik ham alligevel?  

At jeg ikke går ind for abort hvis barnet er rask.

Og det gik også fint,har fået 5 børn efterfølgende med samme mand.

Har hus ,styr på økonomien osv.
MEN det har været sindsygt hårdt!

Vi har kæmpet,og til tider tudet fordi det bare er så svært at have ansvar for et lille barn samtidig med at man skal tjene nok til at kunne give ham et værdigt liv.

Den gang *mimre* var der ikke det vilde at komme efter mhs til f.eks friplads -Betalte 1500 i dp.

SU var 3500 ,og vi boede i et 1 værelses til 1500 pr måned.

Så er der ikke meget tilbage til mad,tøj og medicin (Han havde astma)

Heldigvis har tiderne ændret sig,så unge forældre i dag får hjælp-Men det ændrer ikke på at det er nemmere hvis man har styr på sit liv/bolig osv inden man skal have ansvar for et barn.

Og det gælder unge som "ældre" forældre

Anmeld

31. maj 2011

Anitta Kristiansen

Carina:-) skriver:

At jeg ikke går ind for abort hvis barnet er rask.

Og det gik også fint,har fået 5 børn efterfølgende med samme mand.

Har hus ,styr på økonomien osv.
MEN det har været sindsygt hårdt!

Vi har kæmpet,og til tider tudet fordi det bare er så svært at have ansvar for et lille barn samtidig med at man skal tjene nok til at kunne give ham et værdigt liv.

Den gang *mimre* var der ikke det vilde at komme efter mhs til f.eks friplads -Betalte 1500 i dp.

SU var 3500 ,og vi boede i et 1 værelses til 1500 pr måned.

Så er der ikke meget tilbage til mad,tøj og medicin (Han havde astma)

Heldigvis har tiderne ændret sig,så unge forældre i dag får hjælp-Men det ændrer ikke på at det er nemmere hvis man har styr på sit liv/bolig osv inden man skal have ansvar for et barn.

Og det gælder unge som "ældre" forældre

det er bare godt i kom igennem det alligevel. nu er jeg glad for at selvom jeg er 19 og mange ser ned på at jeg ikke er ældre så flytter jeg alligevel i rækkehus og har styr på min økonomi så det er dejligt. men flot du har klaret det med så lidt

Anmeld

31. maj 2011

SussesB

Altså det er jo svært at sige, det kommer helt an på hvem man er!

Jeg selv er lige fyldt 22 og er planlagt gravid, efter vi har forsøgt i snart 1 år Jeg tror jeg har været skruk siden jeg var 14 og mener bestemt ikke jeg er for ung til at blive mor, for mig er det den helt perfekte alder. Mens det for andre måske først er midt i 30erne de er klar.

Så jeg mener vel det må være op til folk selv hvornår de vælger at få børn, så længe de kan give barnet alt den kærlighed, og hvad der ellers hører til, som det har brug for. Nu er jeg selv færdig med udd. som sosu-assistent, og regner da bestemt med at læse videre på et senere tidspunkt, min kæreste er sou-chef på en restaurant. Vi mener i hvertfald at vi har et godt fundament for at den lille kan få en god start på livet. Selvom mange nok vil mene at vi bliver "unge" forældre.

Anmeld

31. maj 2011

Preghiera

Jeg kom enlig til at tænke, hvordan har i det der ude med hvonår folk bestemmer sig for at få børn. Det svinger jo meget med alderen og blev enlig nysgerrig over hvad i synes der ude. 

Det er tilladt at vælge flere svar, da man godt kan synes den ene men også den anden.

Vil være dejligt hvis i begrunder jeres svar. Og synes i selv at i bedømmer andre efter alder? 

Jeg er 22 nu og begynder at tænke i børn. Men det er fordi jeg har fundet ham jeg vil ha' børn med. Hvis ikke jeg var sammen med ham havde jeg nok ment at jeg ville vente til sidst i 20'erne (eller når manden var der self)

Men er igang med uddannelse og har 3 år igen... er lidt splittet mht om vi skal starte PB nu/i løbet af uddannelsen eller vente til bagefter.

JEG skal i hvertfald bare ha' styr på bolig, mand, økonomi og fremtid inden jeg laver børn. Ville ikke kunne overskue at være alene, uden penge og bo et midlertidigt sted.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.