Hvordan har i det med alder, uddannelse og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

SussieThyssen

Anitta Kristiansen skriver:

Jeg kom enlig til at tænke, hvordan har i det der ude med hvonår folk bestemmer sig for at få børn. Det svinger jo meget med alderen og blev enlig nysgerrig over hvad i synes der ude. 

Det er tilladt at vælge flere svar, da man godt kan synes den ene men også den anden.

Vil være dejligt hvis i begrunder jeres svar. Og synes i selv at i bedømmer andre efter alder? 

Jeg har stemt, at tidspunktet er ligeyldigt, så længe man blot har midlerne og viljen til at kunne tage sig ordentligt af sit barn.
At jeg så synes, at det er lidt usmart at få børn, mens man læser/er under udd er noget andet...for jeg har en del gange set, at kvinder måtte stoppe undervejs i deres udd. ganske enkelt fordi de ikke kunne klare graviditet og udd. samtidigt.
Men..det er jo helt og holdent folks eget valg

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Maja88

wamse skriver:

Alle stillinger som ufaglært kan jo ikke forsvinde Der er stadig nogle som skal gøre rent, tømme affald, passe børn, m.m. Det kan godt være at stillingerne på mange fabrikker forsvinder, men der er dog stillinger som skal være her stadig 

Ikke alle mennesker kan tage uddannelser, af den ene eller anden årsag.

ej bliver simpelthen nød til at spørge....

hvad mener du med at passe børn???

jeg spørger fordi jeg føler mig lidt stødt og derfor vil jeg gerne have en forklaring, for vil ikke blive sur.

men jeg er ved at uddanne mig til pædagog og det læser jeg til i 3½ år for at få lov til blandt andet at passe børn.

Anmeld

6. februar 2011

Anitta Kristiansen

nu er der jo uddannelser inde for det du nævner. og der er mange som ikke vil ansætte medmindre de har uddannelse. selvfølgelig forsvinder alle ikke, men der vil komme til at forsvinde flere og flere da mange fabrikker flytter til udlandet, da det er dyrt her i DK. men selvfølge nogle bliver, men flere og flere vil have folk der er uddannet. og kræver enda vist en meget lille uddannelse for at blive skraldemand, da det er andet end at løbe frem og tilbage for skrald.  

Julia vil give dig helt ret, nogle på de 19 20 kan sagtens tage vare for et barn hvor andre slet ikke kan tage vare for sig selv.  

Anmeld

6. februar 2011

wamse

Maja88 skriver:

ej bliver simpelthen nød til at spørge....

hvad mener du med at passe børn???

jeg spørger fordi jeg føler mig lidt stødt og derfor vil jeg gerne have en forklaring, for vil ikke blive sur.

men jeg er ved at uddanne mig til pædagog og det læser jeg til i 3½ år for at få lov til blandt andet at passe børn.

Nu uddanner jeg mig jo selv til pædagog, så det var ikke lige den stilling jeg mente Men der er jo masse af medhjælpere der ude og dagplejere også fx.

Anmeld

6. februar 2011

wamse

nu er der jo uddannelser inde for det du nævner. og der er mange som ikke vil ansætte medmindre de har uddannelse. selvfølgelig forsvinder alle ikke, men der vil komme til at forsvinde flere og flere da mange fabrikker flytter til udlandet, da det er dyrt her i DK. men selvfølge nogle bliver, men flere og flere vil have folk der er uddannet. og kræver enda vist en meget lille uddannelse for at blive skraldemand, da det er andet end at løbe frem og tilbage for skrald.  

Julia vil give dig helt ret, nogle på de 19 20 kan sagtens tage vare for et barn hvor andre slet ikke kan tage vare for sig selv.  

Altså jeg har gjort rent i mange år, uden en uddannelse og min eksmand var renovationsmedarbejder(skraldemand) også uden uddannelse, og har aldrig oplevet at de steder jeg eller han søgte, spurgte efter nogen former for uddannelse.

Anmeld

6. februar 2011

M.O.A.R.

så længe man kan ta sig af barnet er det ok

Anmeld

6. februar 2011

Anitta Kristiansen

nu er det jo også forskelligt efter hvor det er, min far er hellere aldrig blevet spurt efter uddannelse, men det er så fordi han har så meget erfaring inde for hans arbejde, men han kunne da se at mange han arbejde med blev fyrret fordi de ikke havde udd inde for faget. og det skete ikke for et år siden der var det lige meget, så flere uden udd bliver desværre valgt fra. 

Anmeld

6. februar 2011

wamse

nu er det jo også forskelligt efter hvor det er, min far er hellere aldrig blevet spurt efter uddannelse, men det er så fordi han har så meget erfaring inde for hans arbejde, men han kunne da se at mange han arbejde med blev fyrret fordi de ikke havde udd inde for faget. og det skete ikke for et år siden der var det lige meget, så flere uden udd bliver desværre valgt fra. 

Har såmænd også arbejdet på fabrik, men der blev alle fyret, for det hele blev rykket til Kina. Der gjorde en uddannelse ingen forskel

Jeg har en søn, der ikke kan finde ud af, hvilken uddannelse han gerne vil tage, så jeg har såmænd opfordret ham til, at finde noget ufaglært, til han finder ud af, hvad han vil. Så længe man er glad for det man laver, med eller uden uddannelse, så synes jeg det må være det vigtigste.

Anmeld

6. februar 2011

Annette A

Det handler vel meget om hvordan man planlægger og om man er parat til at få børn og det er jo enormt individuelt. Er selv glad for at få børn mens jeg er under uddannelse, så jeg ikke skal komme ud på en arbejdsplads og sige jeg er ved at planlægge børn. Men al den planlægning kan også være svær for hvornår indtræffer graviditeten, hvis den gør og går det så efter planen. Det kan være rigtig svært at planlægge børn for man er jo altid igang med noget. 

Man skal jo også nå at have børn inden man går i overgangsalder og det er jo noget der skal prioriteres og passes ind, hvis man altså ønsker det. Men hovedsagen er vel at man føler sig parat og ved at et barn ændrer ens liv på mange måder og man ellers har en plan for hvordan det hele skal hænge sammen i hverdagen der kommer, når man står med et barn i armene. 

Anmeld

6. februar 2011

Anitta Kristiansen

det er rigtigt nok. bare man har arbejde man er gad for har uddannelse ikke den store betydning, men får desværre større betydning jo flere år der går. synes selv det er træls. for er ikke selv 100 % sikker på hvad jeg vil. har desværre måtte finde en anden uddannelse da det ikke kan fungere med et barn. så det er da øv der forsvinder flere ufaglærte jobs da jeg gerne vil have noget at lave indtil det rette kommer.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.