Hvordan har i det med alder, uddannelse og graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

Anitta Kristiansen

man kunne jo enlig sætte en mere til. det er okay bare man påbegynder uddannelse hurtigst muligt igen efter barsel. flere idag tager jo en lang uddannelse og kan med let tage 7 år. hvad nu hvis de ønsker børn inden de er 25 eller inden. de påbegynder jo hurtigt muligt igen og tager ansvar for at færdigøre deres uddannelse.

der er derimod også andre som vælger at sige jeg vil enlig ikke have en uddannelse men arbejder i stedet. det er vel også at tage ansvar for selv at forsørge.

andre har måske ikke fundet det de vil resten af deres liv og vælger at sige jeg arbejder til jeg ved hvad jeg vil. i stedet for at skifte uddannelse hele tiden.

der er jo mange måder man kan tage ansvar eller ikke har grund til at tage en uddannelse. men derfor kan mange stadig godt tage ansvar og klare sig selv. 

så det jo bare med at håbe børnene nu har det godt hvor de er.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

maria_wlt

SØS skriver:

Jeg har som sådan ingen holdning til unge contra ældre mødre/foældre, men jeg mener, at man selv bør kunne forsørge sine børn, - eller i hvert fald have en plan for at kunne komme til dette.

- Nå ja, og så bryder jeg mig ikke om at "børn får børn".

Mvh. Line.

Meget rigtigt skrevet  

Anmeld

6. februar 2011

Anitta Kristiansen

Til line 

ja det er rigtigt alder kan gavne men også skade. at fx en mor på skal vi sige 50 får et barn, hvor meget vil moren opleve af barnets liv.

jeg har selv en mor som desværre er død. med en søn på nu 11 som den mindste. som skal leve uden. 

Så alder kan vel også blive for meget? 

Anmeld

6. februar 2011

Koen.

Jeg har stemt at bare de kan tage sig af barnet er det vigtigste

Anmeld

6. februar 2011

Dinna88

Jeg har stemt at det for mig er ligemeget, bare de kan tage sig af barnet. Jeg er kommet frem til at jeg nok må nuppe en omgabng barsel UNDER min uddannelse fordi jeg ønsker mit første barn inden jeg er 25, men får først min kandidatgrad som 25-årig 

Vi må jo også huske på at nogle aldrig tager en uddannelse og arbejder ufaglært - så den med uddannelse er jo en smule tricky.

Anmeld

6. februar 2011

Anitta Kristiansen

ja den med uddannelse, men de ufaglærte jobs forsvinder stille og roligt. de er jo begyndt at vil have stort set alle unge(under 25) uddannet inden år 2015 tror jeg det er, da de ufaglæte jobs forsvinder. jo har vel meget betydning for om man får en uddannelse eller ej. 

Anmeld

6. februar 2011

Faith

wamse skriver:

Det har ingen betydning for mig, så længe man behandler sine børn godt

Jeg var 18, da jeg fik min første og jeg er først ved at tage min uddannelse nu, 18 år senere.

Enig

Anmeld

6. februar 2011

wamse

Anitta Kristiansen skriver:

ja den med uddannelse, men de ufaglærte jobs forsvinder stille og roligt. de er jo begyndt at vil have stort set alle unge(under 25) uddannet inden år 2015 tror jeg det er, da de ufaglæte jobs forsvinder. jo har vel meget betydning for om man får en uddannelse eller ej. 

Alle stillinger som ufaglært kan jo ikke forsvinde Der er stadig nogle som skal gøre rent, tømme affald, passe børn, m.m. Det kan godt være at stillingerne på mange fabrikker forsvinder, men der er dog stillinger som skal være her stadig 

Ikke alle mennesker kan tage uddannelser, af den ene eller anden årsag.

Anmeld

6. februar 2011

Sof

Det vigtigste for mig er at forældrene kan tage sig af deres barn, så er resten op til dem selv 

Anmeld

6. februar 2011

JuliaNielsen

Hej

Jeg er førstegangs gravid og er 15+1 <3

Og jeg er kun 19 år bliver dog 20 i 2 juli :-) Og jeg har faktisk imod at så unge får børn,. alt efter deres baggrund, nu flyttede jeg hjemmefra som 15 årig og har fuldstændig styr over mit liv mht økomomi og hvad der følger med. så der vil jeg mene det er okay,. så længe man selv føler for det og er sikker på at kunne give sin bebsi en dejlig start i livet + ..'! Men jeg er også gravid med min kæreste som jeg har været sammen med i snart 4 år som så er en del ældre end mig nemlig 39 :-)

Jeg føler i hvertfald at jeg bliver en rigtig god mor, trods min unge alder, men meget livserfaring. ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.