Jeg havde ikke læst hele tråden, da jeg svarede ovenfor, men nu efter at have læst den ville jeg lige føje lidt til for ikke at blive misforstået.
Jeg er HELT enig med dig i at selvfølgelig er man rigtigt gravid helt fra begyndelsen, og fosteret er jo endnu mere følsomt i starten, så jeg synes absolut det giver mening at passe på det lille væsen
. Når jeg selv tog det så forholdsvist roligt, og ventede med at skifte ting ud havde det dels noget at gøre med at jeg var otte uger henne, før jeg fik bekræftet at jeg var gravid og dels at jeg var totalt uforberedt og slet ikke havde sat mig ind i noget som helst (fandt baby.dk på den første googlesøgning på graviditet). Det føltes derfor som om jeg kom lidt bagvendt ind i hele gravid-verdenen.
Jeg kom direkte fra en rigtig hård fysisk felttur med bjergklatring hver dag og en masse andre strabadser, og havde bare opført mig så fuldstændig ugravidagtigt (ikke drukket alkohol eller den slags bare udfordret mig selv mere fysisk end jeg tror man anbefaler gravide
), at det tog lidt tid for mig at omstille mig. Jeg kom først i gang med folinsyren, da jeg var 8+0, og der gik flere uger før jeg overhovedet hørte om at parabener og parfume kunne være skadeligt, så et stykke på vejen måtte jeg jo bare
for at mit barn ville være ok.
Men
for dine valg, og pas godt på spiren.

Maria
Anmeld