Det er dyrt at være gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Frøken J.

AnneBJ skriver:

Selvom jeg ikke har været så fornuftig som dig (det er IKKE ironisk - jeg mener det) og droppet parabener, parfume osv., er jeg fuldstændig enig i, at vil man gøre det, så er det fra starten!

Jeg bliver også stødt på dine vegne over, at der menes du ikke er langt nok til at gøre noget aktivt for at beskytte dit barn! Jeg er fuld af respekt for de af Jer der skifter alle produkter ud med det samme, fremfor først i uge 20. - så er "skaden" efter min mening sket, og man kan ligeså godt fortsætte med de produkter man plejer!

Tak skal du have Jeg mener nemlig også, at man netop skal gøre det fra starten af, hvor alle organerne langsomt dannes. Og måske er risikoen for der sker noget minimal, men den er der! Og fosteret kan jo ikke beskytte sig selv. Måske sker der også noget, som man ikke ser når barnet er helt lille, men som giver gener senere hen eksempelvis i form af allergi. Derfor synes jeg, at man bør gøre, hvad man kan, hvis man har overskud og råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

JustMe

Nalle skriver:

At man måske skulle vente lidt med at gå op i sådanne ting, jeg er bare af den mening at det hverken er en sygdom eller livs farligt at bruge " almindelige " produkter når man er gravid.

Nu er det jo netop i starten, at alle organerne grundlægges og udvikles, så det er netop hér, det er en god ide at tage hensyn. Det er måske hverken livsfarligt eller sygdomsfremkaldende for dig, men det kan det altså være for fostret allerede i starten! Det kan godt være, at der er forskellige meninger om, hvor skadeligt det reelt er, men at lukke øjnene for risikoen gør jo ikke produkterne mindre skadelige

Selv har jeg ønsket mig nogle hudprodukter og makeupting i julegave. Ellers har det dyreste kun været udgifterne til behandlinger og transporten derhen i forbindelse med voldsom kvalme og nu bækkenløsning. For ikke at sige al den mad, ejg måtte spise dobbelt af, fordi første portion røg op igen i starten af graviditeten

Anmeld

2. februar 2011

MariaJ

Jeg havde ikke læst hele tråden, da jeg svarede ovenfor, men nu efter at have læst den ville jeg lige føje lidt til for ikke at blive misforstået.

Jeg er HELT enig med dig i at selvfølgelig er man rigtigt gravid helt fra begyndelsen, og fosteret er jo endnu mere følsomt i starten, så jeg synes absolut det giver mening at passe på det lille væsen. Når jeg selv tog det så forholdsvist roligt, og ventede med at skifte ting ud havde det dels noget at gøre med at jeg var otte uger henne, før jeg fik bekræftet at jeg var gravid og dels at jeg var totalt uforberedt og slet ikke havde sat mig ind i noget som helst (fandt baby.dk på den første googlesøgning på graviditet). Det føltes derfor som om jeg kom lidt bagvendt ind i hele gravid-verdenen.

Jeg kom direkte fra en rigtig hård fysisk felttur med bjergklatring hver dag og en masse andre strabadser, og havde bare opført mig så fuldstændig ugravidagtigt (ikke drukket alkohol eller den slags bare udfordret mig selv mere fysisk end jeg tror man anbefaler gravide), at det tog lidt tid for mig at omstille mig. Jeg kom først i gang med folinsyren, da jeg var 8+0, og der gik flere uger før jeg overhovedet hørte om at parabener og parfume kunne være skadeligt, så et stykke på vejen måtte jeg jo bare  for at mit barn ville være ok.

Men  for dine valg, og pas godt på spiren.

Maria 

Anmeld

2. februar 2011

twinny

altså nu har jeg lige testet postiv. og jeg bruger i forvejen Nilens Jord og det holder lang tid. Og har deo uden noget parfume, da jeg ikk kan tåle det i forvejen...

Men jeg vil ikk lægge så meget om ellers.

Undskyld mig. Jeg synes at det hele er blevet så overdrevet. Det lyder som om graviditet er en sygdom. Man må jo ingenting mere som gravid....

Anmeld

2. februar 2011

Nalle

Secrets skriver:

Jamen hvad med lidt medfølelse og empati? Det er da ikke særlig pænt at sige til en nygravid kvinde, at hun ikke er ordentlig gravid. At risikoen for at miste er større de første 12 uger betyder da ikke, at man er mindre gravid af den grund, men er måske netop en god grund til at passe ekstra godt på sig selv!

Ja, men nu er største delen i at man taber sjovt nok fordi barnet fejler noget

Anmeld

2. februar 2011

Nalle

JustMe skriver:

Nu er det jo netop i starten, at alle organerne grundlægges og udvikles, så det er netop hér, det er en god ide at tage hensyn. Det er måske hverken livsfarligt eller sygdomsfremkaldende for dig, men det kan det altså være for fostret allerede i starten! Det kan godt være, at der er forskellige meninger om, hvor skadeligt det reelt er, men at lukke øjnene for risikoen gør jo ikke produkterne mindre skadelige

Selv har jeg ønsket mig nogle hudprodukter og makeupting i julegave. Ellers har det dyreste kun været udgifterne til behandlinger og transporten derhen i forbindelse med voldsom kvalme og nu bækkenløsning. For ikke at sige al den mad, ejg måtte spise dobbelt af, fordi første portion røg op igen i starten af graviditeten

Ok.

Anmeld

2. februar 2011

Frøken J.

Nalle skriver:

Jeg forstår ikke, hvorfor du taler sådan til mig og er så flabet i stedet for at føre en normal debat? Jeg har da slet ikke gjort dig noget, tvært i mod

Anmeld

2. februar 2011

Zeus

Nalle skriver:

Så du ville også tage på druk, efter du havde fået af vide at du var gravid i 7. uge, fordi nå ja, du aborterer nok om 2 uger alligevel? Det er sg da lidt af den samme logik som du fremfører her..

Anmeld

2. februar 2011

Zeus

Secrets skriver:

Jamen hvad med lidt medfølelse og empati? Det er da ikke særlig pænt at sige til en nygravid kvinde, at hun ikke er ordentlig gravid. At risikoen for at miste er større de første 12 uger betyder da ikke, at man er mindre gravid af den grund, men er måske netop en god grund til at passe ekstra godt på sig selv!

Anmeld

2. februar 2011

Frøken J.

Nalle skriver:

Og så vil jeg da lige sige, at bare fordi at en stor del af spontane aborter sker pga. kromosonfejl, så er det ikke ALLE. Der er mange selvforskyldte ting man kan gøre, som desværre kan fremprovokere en spontan abort, og derfor er jeg stolt af, at jeg passer på mig selv på alle leder og kanter. Det skal ingen pille mig ned for, og jeg forstår faktisk ikke hvorfor du har behovet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.