Det er dyrt at være gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Nalle

StephanieJ skriver:

1. Ville ikke være så meget pernitten med det med make-up osv. (bruger ikke 1 kilo overhovedet).

2. Ville nok også vente hvis det endelig var til jeg var ovre den "risikable" periode!

Lige mine ord!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Nalle

Chiggi skriver:

Undskyld, men hvad mener du med ordentlig gravid? Jeg er af den opfattelse, at fostret fra start er ligeså sensibelt som det barn i maven, der er fx 8 mdr.

(Jeg lider af en kronisk underlivssygdom (endometriose), som man ikke helt ved, hvordan opstår, men en af teorierne - som der stadig forskes i - er påvirkninger fra miljøet på fosterstadiet.)

At man måske skulle vente lidt med at gå op i sådanne ting, jeg er bare af den mening at det hverken er en sygdom eller livs farligt at bruge " almindelige " produkter når man er gravid.

Anmeld

2. februar 2011

Nalle

Maja88 skriver:

ej hvad er det for noget at sige.. man er vel gravid, når man er gravid-

Sikkert

Anmeld

2. februar 2011

Laulund87

Secrets skriver:

Tak skal du have, det var sødt sagt! Jeg bliver virkelig ked af det, når folk ikke mener at en graviditet er noget værd i det tidlige fosterstadie. Fint med mig, at nogen ikke vælger at gå over til miljøvenlige og sunde produkter, men synes ikke man kan være bekendt at mene, at jeg ikke er rigtig gravid endnu, og at det af den grund er åndssvagt at tænke over de ting. Det bliver jeg virkelig ked af, fordi jeg er så glad for min graviditet og allerede nu gør så meget jeg kan få at passe på fosteret og give den lille en god start..

Det er simpelthen noget pjat for man er da lige gravid hele tiden! Det er jo NETOP i starten at man skal passe ekstra på, indtil alle organer er dannet. Så du gør helt klart det rigtige og din baby vil elske dig for det

Så ikke være ked

Anmeld

2. februar 2011

Carina1977

Jeg er egentlig taknemmelig over at du har skrevet det her indlæg. Jeg havde faktisk slet ikke tænkt på at vaskemiddel, kunne være farligt for det lille foster. Jeg bruger i forvejen vaskepulver uden parfume, men har desværre skyllemiddel med parfume og det skal bestemt skiftes ud til noget andet.

Make up bruger jeg ikke særligt meget....mest hvis jeg skal noget, eller bare har lyst til at gøre mig lækker en dag  men jeg skal helt sikkert også have udskiftet det.

Jeg er 9+4 lige nu, og har indtil videre brugt penge på 2 par nye bukser (jeg kan allerede ikke passe mine jeans), gravitamin, gravikalk og jern. men der kommer da helt sikkert en del flere udgifter henad vejen.

Og så vil jeg lige til sidst kommentere, at det absolut ikke hører hjemme nogen steder, at skrive at man ikke er ordentligt gravid, før man er længere henne. jeg er som sagt lidt over 9 uger henne, og jeg har dælme været gravid i lang tid....lige siden jeg så de 2 streger på testen. Der er ikke noget der hedder rigtig gravid i min verden. Enten så er man gravid eller også så er man det ikke.

Anmeld

2. februar 2011

Nalle

Secrets skriver:

Det synes jeg er meget stødende skrevet. At jeg ikke er langt henne, betyder da ikke, at jeg ikke er "ordentligt gravid"?  Der er da massevis af undersøgelser der viser, at fosteret er yderst letpåvirkeligt allerede de første 12 uger, så det er da absolut en god idé at tænke over det med det samme! 

Jeg bliver faktisk rigtig ked af, at du skriver sådan. At jeg ikke er 20 uger henne, betyder ikke, at min graviditet er mindre rigtig eller mindre værd

Næ, men er graviditet er skam bare mindre sikker når du ikke er længere henne.
Det var intet personligt, bare min mening, som jeg har min fulde ret til at sige

Anmeld

2. februar 2011

Lou87

Secrets skriver:

Lad mig høre hvilke omkostninger i har haft i forbindelse med jeres graviditet, som ikke direkte var babyudstyr osv!

Jeg blev lidt overrasket i dag, da jeg måtte fyre knap 900 kroner af på min graviditet :O Jeg ved ikke om jeg er fanatisk, men jeg vil bare ikke fylde min krop med alt muligt mærkeligt, så jeg købte pudder, blush og mascara fra Origins, som er uden alle mulige tilsætningsstoffer, som kan skade barnet. Rent naturlig produkt. Så købte jeg creme, deo, badesæbe og shampoo fra neutral og så gravitamin, fordi der er for meget a-vitamin i mine vitaminpiller. 900 kroner alligevel. Pyha

Hvad har i været nødt til at bruge penge på, som ikke var direkte babyudstyr?

Hmm gik jeg slet ikke op i.. skar lidt ned på makeuppen, men ellers ikk.. fik også farvet hår.

Tror mine ekstra udgifter var ganske få af de "unødvendige"..

- en 3d scanning og en elektrisk varmepude

Anmeld

2. februar 2011

MariaJ

Jo, måske lidt fanatisk . Men man vil jo gerne gøre alt så rigtigt.

Jeg brugte ingen penge på det sådan decideret, men skiftede de parfumerede ting ud med noget uden parabener og parfume efterhånden som de slap op. Min eneste investering til graviditeten var et glas med folinsyretabletter og ventetøj, da jeg kom dertil.

Anmeld

2. februar 2011

AnneBJ

Secrets skriver:

Det synes jeg er meget stødende skrevet. At jeg ikke er langt henne, betyder da ikke, at jeg ikke er "ordentligt gravid"?  Der er da massevis af undersøgelser der viser, at fosteret er yderst letpåvirkeligt allerede de første 12 uger, så det er da absolut en god idé at tænke over det med det samme! 

Jeg bliver faktisk rigtig ked af, at du skriver sådan. At jeg ikke er 20 uger henne, betyder ikke, at min graviditet er mindre rigtig eller mindre værd

Selvom jeg ikke har været så fornuftig som dig (det er IKKE ironisk - jeg mener det) og droppet parabener, parfume osv., er jeg fuldstændig enig i, at vil man gøre det, så er det fra starten!

Jeg bliver også stødt på dine vegne over, at der menes du ikke er langt nok til at gøre noget aktivt for at beskytte dit barn! Jeg er fuld af respekt for de af Jer der skifter alle produkter ud med det samme, fremfor først i uge 20. - så er "skaden" efter min mening sket, og man kan ligeså godt fortsætte med de produkter man plejer!

Anmeld

2. februar 2011

Frøken J.

Nalle skriver:

Næ, men er graviditet er skam bare mindre sikker når du ikke er længere henne.
Det var intet personligt, bare min mening, som jeg har min fulde ret til at sige

Jamen hvad med lidt medfølelse og empati? Det er da ikke særlig pænt at sige til en nygravid kvinde, at hun ikke er ordentlig gravid. At risikoen for at miste er større de første 12 uger betyder da ikke, at man er mindre gravid af den grund, men er måske netop en god grund til at passe ekstra godt på sig selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.