Det er dyrt at være gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Dorthe1986

Secrets skriver:

Lad mig høre hvilke omkostninger i har haft i forbindelse med jeres graviditet, som ikke direkte var babyudstyr osv!

Jeg blev lidt overrasket i dag, da jeg måtte fyre knap 900 kroner af på min graviditet :O Jeg ved ikke om jeg er fanatisk, men jeg vil bare ikke fylde min krop med alt muligt mærkeligt, så jeg købte pudder, blush og mascara fra Origins, som er uden alle mulige tilsætningsstoffer, som kan skade barnet. Rent naturlig produkt. Så købte jeg creme, deo, badesæbe og shampoo fra neutral og så gravitamin, fordi der er for meget a-vitamin i mine vitaminpiller. 900 kroner alligevel. Pyha

Hvad har i været nødt til at bruge penge på, som ikke var direkte babyudstyr?

Jamen jeg smed alt mit gamle make-up ud, gik ikke med ret meget af det alligevel, og så købte jeg mig noget fra nilens jord Desuden droppede jeg al sæbe og shampoo med parfume og købte neutral istedet. Har ikke brugt parfume, men brugre roll-on fra neutral

Så har jeg købt to par venteleggings i H&M og nogle andre steder fra... kan ikke rigtig holde ud at have andet på Jeg har købt en enkel decideret ventebluse, men ellers har jeg købt bluser/kjoler, der var skåret over maven

Og ja så er der vitaminpiller, jernpiller og fiskeolie Jo og så lige en pakke ammeindlæg, da jeg så småt er begyndt at lække lidt  og det ville jo være dødpinligt at sidde i undervisningen og lige pludselig have våde pletter på blusen

Men ved ikke hvor meget jeg lige har brugt, meget af tøjet har været på tilbud

Men til sidst synes jeg det er super du har skiftet det ud med et sundere valg Jeg gjorde det også med det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Nalle

En graviditet er ikke dyrere end man gør den til, man skulle måske vente til man var ordenligt gravid

Anmeld

2. februar 2011

Steph_Laurits

Nalle skriver:

En graviditet er ikke dyrere end man gør den til, man skulle måske vente til man var ordenligt gravid

1. Ville ikke være så meget pernitten med det med make-up osv. (bruger ikke 1 kilo overhovedet).

2. Ville nok også vente hvis det endelig var til jeg var ovre den "risikable" periode!

Anmeld

2. februar 2011

Chiggi

Godt gået, at du har skiftet til miljøvenlige produkter og taget ansvar for den lille, som ikke kan tage det ansvar selv.

Jeg er ikke selv gravid, men har skiftet til de miljøvenlige vaner for længe siden, så det er en del af mig nu - og min pengepung. Dog ser jeg det som en prioriteringssag, og mange miljøvenlige produkter (änglamark fx) er ikke dyrere end de produkter, der er fyldt med parfume, farvestoffer, blødgørere osv.

Anmeld

2. februar 2011

Chiggi

Nalle skriver:

Undskyld, men hvad mener du med ordentlig gravid? Jeg er af den opfattelse, at fostret fra start er ligeså sensibelt som det barn i maven, der er fx 8 mdr.

(Jeg lider af en kronisk underlivssygdom (endometriose), som man ikke helt ved, hvordan opstår, men en af teorierne - som der stadig forskes i - er påvirkninger fra miljøet på fosterstadiet.)

Anmeld

2. februar 2011

Laulund87

Øv jeg synes det er trist at nogle ikke synes det er vigtigt at undgå parfume Og det er da noget fis at snakke om hvor langt du er henne!

Nå, men super flot du tænker over helbredet, både dit og baby's, og så ville jeg ønske der var flere som dig!!

Anmeld

2. februar 2011

Mormilla

Secrets skriver:

Det var nogle fornuftige ting, du har fået købt. Man bliver hurtigt overrasket over alle de små ting Og det er jo det værd. Og et eller andet sted vil jeg også sige, at selvom den makeup jeg købte var dyr, så er det også ufattelig god kvalitet. Har lige prøvet det på nu, og hold op der er en verden af forskel i forhold til min MaxFactor, Maybelline og Rimmel produkter :O

Jeg synes nu det er det værd Og jeg har haft sparet op til projekt baby, så der var penge til den slags. Så sparer jeg andre steder

Det var ting jeg var nød til at købe Men synes at det er flot at du har skiftet det ud med noget sundere

Anmeld

2. februar 2011

Aves.

Chiggi skriver:

Undskyld, men hvad mener du med ordentlig gravid? Jeg er af den opfattelse, at fostret fra start er ligeså sensibelt som det barn i maven, der er fx 8 mdr.

(Jeg lider af en kronisk underlivssygdom (endometriose), som man ikke helt ved, hvordan opstår, men en af teorierne - som der stadig forskes i - er påvirkninger fra miljøet på fosterstadiet.)

De første 10-12 uger er de mest sårbare for barnet da det er der de bliver skabt, senere skal det jo bare vokse sig stort...så jeg giver dig ret, an skal da passe på fra starten.

Anmeld

2. februar 2011

Troldemommi

:-)

Jeg bruger ekstra på mad da jeg bare er så mega sulten konstant :-)

især agurker og skumfiduser :-)

Anmeld

2. februar 2011

K.Rehder

Har en lille undervægtig pige i maven, så efter en kontrol-vægt-scanning idag måtte jeg bruge 215 kr. bare på 30 stk. B12 vitaminpiller Det er så udover fiskeolie, gravitamin, kalk og jern...Og så lige en masse diverse cremer til fødder, mave, ansigt og Parabenefri make-up osv. osv. osv!

Sikke et skab man efterhånden har fået opbygget sig, og tør da slet ike begynde at regne på hvad det hele har kostet til sammen! HOLY MOSES!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.