Det er dyrt at være gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2011

Nalle

Secrets skriver:

Og så vil jeg da lige sige, at bare fordi at en stor del af spontane aborter sker pga. kromosonfejl, så er det ikke ALLE. Der er mange selvforskyldte ting man kan gøre, som desværre kan fremprovokere en spontan abort, og derfor er jeg stolt af, at jeg passer på mig selv på alle leder og kanter. Det skal ingen pille mig ned for, og jeg forstår faktisk ikke hvorfor du har behovet

Det gør jeg på ingen måde!
Men du skrev det var dyrt at være gravid!

Jeg skrev, det er ikke dyrere end man gør det til, du har selv valgt som du gør!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Nalle

Zeus skriver:

Så du ville også tage på druk, efter du havde fået af vide at du var gravid i 7. uge, fordi nå ja, du aborterer nok om 2 uger alligevel? Det er sg da lidt af den samme logik som du fremfører her..

Ja, selvfølgelig, det gjorder jeg da med begge mine børn!

Ta dig sammen!

Anmeld

2. februar 2011

Frøken J.

Det gør jeg på ingen måde!
Men du skrev det var dyrt at være gravid!

Jeg skrev, det er ikke dyrere end man gør det til, du har selv valgt som du gør!

Du mener ikke at det er at pille mig ned at sige, at jeg ikke er ordentlig gravid, og at det jo "sjovt nok" tit er fordi barnet fejler noget, at man mister? Jeg er jo ikke uintelligent, nærmere tvært i mod.

Desuden var det første oplæg skrevet med et smil og ""-smileys, og altså ikke en beklagelse. Som jeg også har skrevet senere hen i debatten, var det ganske vidst en dyr investering, men jeg har haft sparet op til de her ting, og derfor var det ikke noget, der væltede budgettet. Jeg skrev debatten for at få en lille hyggelig debat igang om hvilke ting folk har skulle anskaffe sig ud over babyting, fordi man jo godt kan blive lidt overrasket

Men at du så tager den videre og "taler ned" om min graviditet, og taler til mig som om, at jeg ikke ved noget om spontane aborter, det synes jeg er super ærgerligt. For det er at gå efter manden, ikke bolden, og det synes jeg absolut ikke er på sin plads i en saglig debat. 

Anmeld

2. februar 2011

Nalle

Secrets skriver:

Du mener ikke at det er at pille mig ned at sige, at jeg ikke er ordentlig gravid, og at det jo "sjovt nok" tit er fordi barnet fejler noget, at man mister? Jeg er jo ikke uintelligent, nærmere tvært i mod.

Desuden var det første oplæg skrevet med et smil og ""-smileys, og altså ikke en beklagelse. Som jeg også har skrevet senere hen i debatten, var det ganske vidst en dyr investering, men jeg har haft sparet op til de her ting, og derfor var det ikke noget, der væltede budgettet. Jeg skrev debatten for at få en lille hyggelig debat igang om hvilke ting folk har skulle anskaffe sig ud over babyting, fordi man jo godt kan blive lidt overrasket

Men at du så tager den videre og "taler ned" om min graviditet, og taler til mig som om, at jeg ikke ved noget om spontane aborter, det synes jeg er super ærgerligt. For det er at gå efter manden, ikke bolden, og det synes jeg absolut ikke er på sin plads i en saglig debat. 

Ok.

Men jeg snakker nu engang som jeg altid har gjort, meld mit indlæg, hvis det provokere dig

Anmeld

2. februar 2011

bagger26

Secrets skriver:

Ignorer hende, der kommer ikke noget sagligt ud af det her...

Du er vaskeægte, rigtig, ordenlig gravid.. Du har et lille bankende hjerte i din mave, et lille barn der bare venter på at blive stor nok til at møde dig..  

Anmeld

2. februar 2011

twinny

kunne egentlig godt tænke mig a vide, hvornår man så er "ordentlig" gravid?

Anmeld

2. februar 2011

TineA

Secrets skriver:

Lad mig høre hvilke omkostninger i har haft i forbindelse med jeres graviditet, som ikke direkte var babyudstyr osv!

Jeg blev lidt overrasket i dag, da jeg måtte fyre knap 900 kroner af på min graviditet :O Jeg ved ikke om jeg er fanatisk, men jeg vil bare ikke fylde min krop med alt muligt mærkeligt, så jeg købte pudder, blush og mascara fra Origins, som er uden alle mulige tilsætningsstoffer, som kan skade barnet. Rent naturlig produkt. Så købte jeg creme, deo, badesæbe og shampoo fra neutral og så gravitamin, fordi der er for meget a-vitamin i mine vitaminpiller. 900 kroner alligevel. Pyha

Hvad har i været nødt til at bruge penge på, som ikke var direkte babyudstyr?

Puha, ja de gjorde jeg også. Brugte 900 bobs på make-up. Clinique, Dior og Nilens Jord og så var de penge væk. Jeg brugte/bruger bare shampoo, balsam osv fra Derma fra Netto (ikke at det er super billigt heller). Men ja, det er dyrt at være sund

Anmeld

2. februar 2011

-Sigrid-

Havde læst den her rimelig hede debat, og kom til at sammenligne den med grønsager og pasta  altså... man kan nemt leve af pasta, det er billigt, det mætter og kan fåes i god kvalitet... Grønsager er noget dyrere, især hvis de skal være friske og ikke-frosne, men så er de til gengæld noget bedre for kroppen...

Wierd indslag, ved det godt.. Min point var at det er et spørgsmål om leve stil. Jeg tror Secrets har en noget mere økologisk/helse stil generelt end Nalle  

Wow, jeg lyder dømmende, ikke meningen, sorry

Anmeld

3. februar 2011

Carina1977

Nalle skriver:

Ja, men nu er største delen i at man taber sjovt nok fordi barnet fejler noget

Ja nogen af de spontane aborter skyldes kromosomfejl...det vil jeg give dig helt ret i. men man kan også få spontane aborter, hvis man ryger under graviditeten eller udsætter fostret for andre skadelige stoffer. Så helt klart man skal passe på den lille, som man elsker allerede når man ser de 2 streger på testen. Det gjorde jeg da i hvert fald.

Det er jo fuldstændigt op til folk, hvad de vælger at gøre. Det vil jeg bestemt ikke jokke i. Men jeg kan faktisk godt forstå at folk gør alt, hvad de kan, for at beskytte det lille foster man bærer rundt på. Der er jo en kæmpe udvikling igang de første 12 uger, og alle påvirkninger udefra, kan have en negativ effekt på fostret. Og det kan jo sagtens også give kromosomfejl, er jeg ret sikker på.

Anmeld

3. februar 2011

Pige2009

Absolut ingenting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.