Det er dyrt at være gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

Ni-ko-li-ne

jeg skiftede til Neutral dengang...

og brugte kun eyeliner og mascara...

man kan godt sige at det kun er så dyrt som man gør det til, en god creme til kroppen kan også være til 50kr fra Neutral eller Derma.

det man skal være opmærksom på, er mærkningerne. Svanemærket og astma/allergi mærket. Der er parfume stoffer i økologiske produkter såvel som i almindelige produkter. Og alle er allergi-provokerende...

der er da ingen tvivl om at det ville være bedst helt at lade være, men hvis huden er tør og det klør kan jeg godt se at en creme er nødvendig:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Frøken J.

Tropez skriver:

jeg har indtil videre kun brugt 250kr, det var på kalktabeletter jernpiller, og en parfumefri baby lotion på apoteket som jeg bruger som min egen bodylotion, alt andet er som det plejer at være med hensyn til makeup og hårshampo og balsam og sådan, hvis jeg skulle beskytte mig og barnet som de anbefaler, ville jeg for det første ikke kunne gå på arbejde, og jeg ville heller ikke kunne holde livet ud for det er bare for strenge krav føler jeg, jeg gør som jeg plejer dog med måde, men føler bare det er det rigtige for mig 

Jeg er bare ikke helt sikker på, hvordan det er en forhindring for at leve livet normalt? Hvis nu man nøjes med at skifte sine plejeprodukter ud. Skifter til en ny creme, shampoo, badesæbe og makeup, og skifter ens vaskepulver ud. Det er jo ikke nogen hindring i livet? Ej heller at droppe light

Fuldt ud respekt for, at man ikke ønsker at ændre alting, det forstår jeg godt Men de ovenstående ting er jo ikke ting, som på nogen måde forringer ens livskvalitet

Anmeld

3. februar 2011

Maja88

Nalle skriver:

Næ, men er graviditet er skam bare mindre sikker når du ikke er længere henne.
Det var intet personligt, bare min mening, som jeg har min fulde ret til at sige

en graviditet er aldrig sikker. Heller ikke når du kommer hen over de 12 uger....

for hvis den var det.. kunne man jo bare gå på druk og ryge en masse efter uge 12 uden der ville ske noget. men nej....

du er ikke sikret noget barn før det ligger i dine arme.

Anmeld

3. februar 2011

Tropez

Secrets skriver:

Jeg er bare ikke helt sikker på, hvordan det er en forhindring for at leve livet normalt? Hvis nu man nøjes med at skifte sine plejeprodukter ud. Skifter til en ny creme, shampoo, badesæbe og makeup, og skifter ens vaskepulver ud. Det er jo ikke nogen hindring i livet? Ej heller at droppe light

Fuldt ud respekt for, at man ikke ønsker at ændre alting, det forstår jeg godt Men de ovenstående ting er jo ikke ting, som på nogen måde forringer ens livskvalitet

i mit tilfælde føler jeg at det vil være en forringelse, jeg har meget svært ved andre folks lugte, så hvis jeg ikke selv dufter, bare nogenlunde, kan jeg ikke holde det, for så kan jeg ikke være mig selv, jeg bruger skæl shampo, så den er super vigtig for mig i forvejen bruger vi neutral vaskepulver, og jeg bruger så en smule duftevand, det er bare et must, og jeg har under ingen omstændigheder råd til at fyrre 900 kr af på at købe det som du har gjort, jeg har 1500 kr til mad, diesel, og tøj på kroppen hver 14 dag og det skal da lige siges at jeg kører 560 km om ugen alene for at komme på job, hvor jeg så skal være sammen med svedlugtene mænd de næste 8 timer, så jo for mig ville det ikke være særlig fedt, og jeg er opvokset i et hjem hvor der ikke blev taget så meget hensyn, til om det var godt eller skidt, og sådan har jeg det også bedst, der er før blevet nævnt at børn er meget mere syge og svage idag, netop fordi man nærmest lukker dem inde i en kapsel af renlighed, uden snavs og andre skadelige ting, der må også være grænser for hvor meget ens livs skal køres op i en spids bare fordi man er gravid. men det er jo blot min holdning og du har din, og fred være med det heldigvis er vi jo ikke alle ens  

Anmeld

3. februar 2011

Frøken J.

Tropez skriver:

i mit tilfælde føler jeg at det vil være en forringelse, jeg har meget svært ved andre folks lugte, så hvis jeg ikke selv dufter, bare nogenlunde, kan jeg ikke holde det, for så kan jeg ikke være mig selv, jeg bruger skæl shampo, så den er super vigtig for mig i forvejen bruger vi neutral vaskepulver, og jeg bruger så en smule duftevand, det er bare et must, og jeg har under ingen omstændigheder råd til at fyrre 900 kr af på at købe det som du har gjort, jeg har 1500 kr til mad, diesel, og tøj på kroppen hver 14 dag og det skal da lige siges at jeg kører 560 km om ugen alene for at komme på job, hvor jeg så skal være sammen med svedlugtene mænd de næste 8 timer, så jo for mig ville det ikke være særlig fedt, og jeg er opvokset i et hjem hvor der ikke blev taget så meget hensyn, til om det var godt eller skidt, og sådan har jeg det også bedst, der er før blevet nævnt at børn er meget mere syge og svage idag, netop fordi man nærmest lukker dem inde i en kapsel af renlighed, uden snavs og andre skadelige ting, der må også være grænser for hvor meget ens livs skal køres op i en spids bare fordi man er gravid. men det er jo blot min holdning og du har din, og fred være med det heldigvis er vi jo ikke alle ens  

Uha, rolig nu, du behøver ikke komme med en lang forsvarstale. Hehe  Angående parfume og duft, kan man jo bare sprøjte det lidt udenpå tøjet. Og angående økonomien, har jeg heller ikke det store rådighedsbeløb, men som skrevet et par gange herinde har jeg haft sparet op til projekt baby, fordi jeg vidste der ville blive nogle dyre udgifter

Det er rigtig nok, at mange pakker deres børn for godt ind, men jeg tror måske du har misforstået det lidt.. For sådan som jeg opfatter dét budskab, handler det mere om når de er født, at man er helt vildt hysterisk omkring, at de ikke må blive snavsede og komme i kontakt med bakterier. Det her er jo lidt noget andet, som handler om, at mange af produkterne kan have en hormonel og allergifremkaldende påvirkning, som skader barnet allerede fra før det er født. Jeg tvivler meget på, at man opbygger en resistance hos barnet ved at fylde sig med parabenefyldte produkter, for så tror jeg ikke, at sundhedsstyrelsen kraftigt ville fraråde den slags hos gravide. Tror mere det handler om efter fødslen, at nogen er for hys

Men jeg forstår skam godt dit synspunkt ellers

Anmeld

4. februar 2011

lisesp83

Her blev vaskepulver skiftet ud med neutral.

Jeg bruger altid kun mascara, så må indrømme, at jeg bruger den jeg altid har brugt. Og parfume det samme. (dog ikke meget) ..

Men jeg brugte så en del penge på tryghedsscanning, samt 3D scanning. Måske fordi det to så lang tid at blive gravid, så skulle være sikker på, at der var hjerteblink.

Anmeld

4. februar 2011

JuliaNielsen

Jeg må indrømme jeg kun bruger penge på tøj, Men jeg er også begyndt at bruge meget mindre makeup, kun mascare,. det tror jeg er det aller bedste..

Ville aldrig kunne finde på at gå ud og bruge sa mange penge på sådanne.

Men jeg bruger så også kun perfüme til særlige anledninger fx, fester osv.

Men helt klart bedst hvis du skal bruge tingene, og føler det nødvendigt  RESPEKT på det område,.

Anmeld

5. februar 2011

Mimic

Jeg  holder på at man skal gøre det bedste for sine børn, uanset hvor langt i graviditeten man er, MEN når det er sagt, mener jeg også at man ikke skal overdrive, min faste overbevisning er, at børn, der overhovedet ikke bliver udsat for det mindste, lettere udvikler allergier og overfølsomhed over for parfume og tilsætningsstoffer, da de ikke er blevet udsat for det og derved reagerer når de kommer ud i verden, hvor det er normen at man ikke tænker så meget over det...

selv brugte jeg ikke ret mange penge på diverse ting og sager i min graviditet og har i dag en sund og rsask datter...

men hatten af for jer supermoms der gør alt det rigitge

bare husk at man også skal leve, OGSÅ når man er gravid...

graviditet er ikke en sygdom og skulle man følge ALT hvad diverse eksperter og forskere siger, må man ikke gå uden for en dør, eller foretage sig noget når man er gravid...

Anmeld

5. februar 2011

Frøken J.

Linda skriver:

Jeg  holder på at man skal gøre det bedste for sine børn, uanset hvor langt i graviditeten man er, MEN når det er sagt, mener jeg også at man ikke skal overdrive, min faste overbevisning er, at børn, der overhovedet ikke bliver udsat for det mindste, lettere udvikler allergier og overfølsomhed over for parfume og tilsætningsstoffer, da de ikke er blevet udsat for det og derved reagerer når de kommer ud i verden, hvor det er normen at man ikke tænker så meget over det...

selv brugte jeg ikke ret mange penge på diverse ting og sager i min graviditet og har i dag en sund og rsask datter...

men hatten af for jer supermoms der gør alt det rigitge

bare husk at man også skal leve, OGSÅ når man er gravid...

graviditet er ikke en sygdom og skulle man følge ALT hvad diverse eksperter og forskere siger, må man ikke gå uden for en dør, eller foretage sig noget når man er gravid...

Vil blot igen understrege, at jeg ikke mener, at man ikke kan leve ved at bruge neutral sæbe + parabenefri makeup Man lever jo præcis som man altid har gjort, det er bare en anden sæbe/pudder man rækker ud efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.