Det er dyrt at være gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

MyLove E

Jeg har brugt penge på vitamin piller, men de er også dyre syntes jeg og så fik jeg i starten lidt ekstra vitaminer pga for meget opkast. Så jeg brugt på lidt på bukser. Er nok snart nød til også at skal bruge på bluser. Jeg går bare slet ikke med make up og parfume i min graviditet. Kun hvis jeg skal det fest og det tror jeg ikke der skar noget ved.

Men havde jeg et job hvor jeg måske var nød til at bruge bare lidt make up havde jeg gjort der samme som dig :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Nalle skriver:

En graviditet er ikke dyrere end man gør den til, man skulle måske vente til man var ordenligt gravid

ordentligt gravid???

Anmeld

3. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Nalle skriver:

At man måske skulle vente lidt med at gå op i sådanne ting, jeg er bare af den mening at det hverken er en sygdom eller livs farligt at bruge " almindelige " produkter når man er gravid.

så det vil sige at du ikke tror på, at de forskellige stoffer kan provokere barnet til at udvikle allergi eller at de hormonforstyrrende stoffer, rent faktisk ER hormonforstyrrende?

Der er da ikke noget galt i at tage ansvar

Anmeld

3. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Nalle skriver:

Ja, men nu er største delen i at man taber sjovt nok fordi barnet fejler noget

ja og netop derfor, bør man passe på sin egen krop, for at sikre at man ikke selv har "gjort noget galt", sådan at det ikke er derfor man aborterer

Anmeld

3. februar 2011

Mille83

Secrets skriver:

Lad mig høre hvilke omkostninger i har haft i forbindelse med jeres graviditet, som ikke direkte var babyudstyr osv!

Jeg blev lidt overrasket i dag, da jeg måtte fyre knap 900 kroner af på min graviditet :O Jeg ved ikke om jeg er fanatisk, men jeg vil bare ikke fylde min krop med alt muligt mærkeligt, så jeg købte pudder, blush og mascara fra Origins, som er uden alle mulige tilsætningsstoffer, som kan skade barnet. Rent naturlig produkt. Så købte jeg creme, deo, badesæbe og shampoo fra neutral og så gravitamin, fordi der er for meget a-vitamin i mine vitaminpiller. 900 kroner alligevel. Pyha

Hvad har i været nødt til at bruge penge på, som ikke var direkte babyudstyr?

Jeg skiftede al min makeup ud med Nilens jord (kan ikke huske prisen) - Derudover købte jeg gravid tøj (nok lidt for meget) Og derudover købte jeg en scanning i 8 uge, samt en kønsscanning og for det ikke skulle være nok sluttede vi af med en 3D scanning også - så det var faktisk ret dyrt for mig og være gravid 

Anmeld

3. februar 2011

Ryberg

Secrets skriver:

Lad mig høre hvilke omkostninger i har haft i forbindelse med jeres graviditet, som ikke direkte var babyudstyr osv!

Jeg blev lidt overrasket i dag, da jeg måtte fyre knap 900 kroner af på min graviditet :O Jeg ved ikke om jeg er fanatisk, men jeg vil bare ikke fylde min krop med alt muligt mærkeligt, så jeg købte pudder, blush og mascara fra Origins, som er uden alle mulige tilsætningsstoffer, som kan skade barnet. Rent naturlig produkt. Så købte jeg creme, deo, badesæbe og shampoo fra neutral og så gravitamin, fordi der er for meget a-vitamin i mine vitaminpiller. 900 kroner alligevel. Pyha

Hvad har i været nødt til at bruge penge på, som ikke var direkte babyudstyr?

Det "eneste" jeg købte var graviditetstøj, som jeg købte i H&M så det var ikke voldsomt dyrt og så købte jeg jernpiller..

Ingen ekstra scanninger eller speciel make-up eller lign.

Jo og så en graviditetsbadedragt

Anmeld

3. februar 2011

Multebær

KittyGirl skriver:

Det "eneste" jeg købte var graviditetstøj, som jeg købte i H&M så det var ikke voldsomt dyrt og så købte jeg jernpiller..

Ingen ekstra scanninger eller speciel make-up eller lign.

Jo og så en graviditetsbadedragt

Jeg synes det er billigt at være gravid fordi jeg er stoppet med at putte alle de cremer på kroppen og make-up. Lidt Niles Jord og en smule mascara på en særlig dag. Dejlig billig mandelolie til kroppen og eller bare lidt neutral deo :-)

Man behøver ikke erstatte alle sine syndige produkter med nye helse produkter- kroppen har jo ikke brug for sminke.

Jeg har købt nogle dejlige gravid cowboy bukser fra H&M - dem vil jeg varmt anbefale - de var nødvendige for mig fra omkring uge 16 tror jeg nok. Og en anden ting jeg fandt et tilbud på graviditetsstrømpebukser på nettet - de har været et klart hit i efteråret. De kostede ikke mere end normale strømpebukser men er dejlige fordi de går op over maven. 

Jeg sparet en krig på byture. Man finder virkelig ud af hvor dyrt det er at drikke drinks i byen og god rødvin derhjemme (orh ja lød jeg lige som en alkoholiker der ).

En anden vigtig pointe er at der er mega meget mere hormonforstyrrende stof i nogle hovedpinepiller og lignende - derfor er det vigtigt at tænke over sådanne syndere også - de har meget større virkning på fosteret end lidt sminke i ny og næ. Men mistænker også printfarven på for eksempel kassebonner for at være hormonforstyrrende i langt højere grad en en omgang sminke eller creme.  

Det råd jeg vil give er at trappe så meget ned på skønhedsprodukter som muligt fordi man af dem (parabene holdige eller ej) er ligegyldige for din krops velbefindende og sundhed. 

Pøj pøj med det og håber du får en dejlig forårsgraviditet uden for mange bekymringer

Kh Kristine - som ikke orker at være gravid mere  (41+0)

Anmeld

3. februar 2011

BinaMor

Nalle skriver:

En graviditet er ikke dyrere end man gør den til, man skulle måske vente til man var ordenligt gravid

Man er da gravid fra det sekund man ser stregen på testen? så er der en baby i maven.. der skulle du lige have tænkt over hvad du ville skrive før du skrev det for den var ikke lige så god. ikke for at genere dig men jeg ville blive meget ked med sådan en bemærkning. især som nygravid og i en følsom periode.det er også i starten risikoen for misdannelser er størst.

jeg bruger meget neutral, og anglemark... vaskepulver, sæber, shampoo osv. istarten brugte jeg også  nilens jord men det begyndte at stoppe da jeg mærkede prisen. hehe.

Anmeld

3. februar 2011

Frøken J.

Multebær skriver:

Jeg synes det er billigt at være gravid fordi jeg er stoppet med at putte alle de cremer på kroppen og make-up. Lidt Niles Jord og en smule mascara på en særlig dag. Dejlig billig mandelolie til kroppen og eller bare lidt neutral deo :-)

Man behøver ikke erstatte alle sine syndige produkter med nye helse produkter- kroppen har jo ikke brug for sminke.

Jeg har købt nogle dejlige gravid cowboy bukser fra H&M - dem vil jeg varmt anbefale - de var nødvendige for mig fra omkring uge 16 tror jeg nok. Og en anden ting jeg fandt et tilbud på graviditetsstrømpebukser på nettet - de har været et klart hit i efteråret. De kostede ikke mere end normale strømpebukser men er dejlige fordi de går op over maven. 

Jeg sparet en krig på byture. Man finder virkelig ud af hvor dyrt det er at drikke drinks i byen og god rødvin derhjemme (orh ja lød jeg lige som en alkoholiker der ).

En anden vigtig pointe er at der er mega meget mere hormonforstyrrende stof i nogle hovedpinepiller og lignende - derfor er det vigtigt at tænke over sådanne syndere også - de har meget større virkning på fosteret end lidt sminke i ny og næ. Men mistænker også printfarven på for eksempel kassebonner for at være hormonforstyrrende i langt højere grad en en omgang sminke eller creme.  

Det råd jeg vil give er at trappe så meget ned på skønhedsprodukter som muligt fordi man af dem (parabene holdige eller ej) er ligegyldige for din krops velbefindende og sundhed. 

Pøj pøj med det og håber du får en dejlig forårsgraviditet uden for mange bekymringer

Kh Kristine - som ikke orker at være gravid mere  (41+0)

Tja, vi er jo alle forskellige Vi er enige i, at det bedste klart er helt at lade VÆRE med at bruge kosmetik og alle de skønhedsprodukter, men for mig er det ikke realistisk. Jeg er nødt til at bruge pudder, fordi min hud skinner og ligner huden på en teenager, hvis hygiejne man måske sætter spørgsmål ved, på trods af jeg plejer den godt. Grunden til min hud skinner er, at den er meget tør, hvilket lyder ret selvmodsigende, men det er fordi den overproducerer fedt for at kompensere for tørheden. Og netop derfor er jeg også nødt til at bruge creme. Cremen hjælper lidt, for brugte jeg slet ikke creme, ville det være endnu værre.

Er også nødt til at bruge cremer på resten af kroppen, fordi min hud på maven og benene tørrer mega meget ud og begynder at skalle, hvis jeg ikke smører den ind. - Ja, tør hud på min krop er desværre et generelt tema

Hovedpinepiller og piller generelt indtager jeg slet ikke. Får jeg hovedpine hviler jeg mig og drikker en masse vand Men generelt vil jeg sige, at jeg ikke kan undvære de plejeprodukter jeg bruger. Min hud er ikke så pæn, at jeg bare kan rende rundt uden makeup, selvom jeg ville ønske det. Ville synes det var meget ydmygende at rende ud med fedtet og rød-mosset hud, som jeg døjer med. Og min hud kan som sagt heller ikke undvære creme pga. dens tørhed. Så hvor nogen sagtens bare kan rende uden makeup og creme, er det desværre ikke realistisk for mig, hvis jeg ikke skal ligne noget der er helt vildt løgn

Og ja, shampooen og badesæben jeg har købt + deoen er self. nødvendige af årsager, der siger sig selv

Men synes det er rigtig godt du bare har kunne undvære alle de ting, gid jeg kunne  Og så håber jeg da, at du snart går i fødsel

Anmeld

3. februar 2011

Nalle

BinaMor skriver:

Man er da gravid fra det sekund man ser stregen på testen? så er der en baby i maven.. der skulle du lige have tænkt over hvad du ville skrive før du skrev det for den var ikke lige så god. ikke for at genere dig men jeg ville blive meget ked med sådan en bemærkning. især som nygravid og i en følsom periode.det er også i starten risikoen for misdannelser er størst.

jeg bruger meget neutral, og anglemark... vaskepulver, sæber, shampoo osv. istarten brugte jeg også  nilens jord men det begyndte at stoppe da jeg mærkede prisen. hehe.

Ok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.